Kroz priču i sliku

BOŽIĆ DOLAZI…..

 U ovo predblagdansko vrijeme svi volimo biti okruženi svojim najmilijima, osjetiti čaroliju mirisa i okusa i veseliti se posebnim trenucima koje nam donosi radost Božića. Miris cimeta, kolača, topline i zajedništva podsjeća nas kako je ta čarolija Božića uvijek oko nas te bi se tijekom cijele godine trebali prisjećati kako su najbolji pokloni oni koji nemaju cijenu, a to su osmijeh, toplina, zagrljaj i ruka pomoći.

U našem vrtiću nije nedostajalo smijeha i veselja te su tijekom mjeseca prosinca organizirane i različite aktivnosti, radionice, izleti i zajednička druženja djece, roditelja i odgajatelja i izvan vrtića.

Neki od provedenih oblika druženja su:

-         radionice izrade božićnih ukrasa djece i roditelja

-         radionice izrade keksića

-         zajedničko kićenje bora uz ples i čajanku

-         tematske priredbe djece i odgajatelja

-         gostujuće kazališne grupe u vrtiću tijekom popodnevnih sati

-         zajednički odlasci odgajatelja, djece i roditelja u „Gradsko kazalište lutaka“ Rijeka, kino „Cinestar“ ili „ART“ kino, šetnju korzom i posjet „Adventu u Rijeci“, nastup i druženje u Zajednici Talijana u Opatiji, „Astronomski centar-Planetarij“ Rijeka, vožnja vlakom Matulji-Rijeka, šetnja i posjet „Adventu u Opatiji“

Djeca i odgajatelji Dječjeg vrtića Matulji

 (centralni i područni objekti)

 


 KAKO ŠKOLA RASTE

Prateći dječje interese, početkom pedagoške godine krenuli smo u projekt „Kako škola raste.“ U projekt su se uključile sve odgojno – obrazovne skupine s našeg drugog kata. Sve je započelo događajima pored našeg vrtića gdje se ove godine izgrađuje novi dio škole što je naravno zanimalo djecu. Budući da nam se gradilište nalazi veoma blizu, s balkona jedne vrtićke sobe imamo priliku pratiti i bilježiti svakodnevne promjene., Vođena interesima i potrebama djece, svaka odgojno – obrazovna skupina usmjerila se na istraživanje i spoznavanje određenih područja, kao što su primjerice: građevinski materijali i načini gradnje, konstrukcije, nacrti, izgled radnika, njegova odjeća i obuća i slično.

U projekt su se uključili i naši roditelji na način da nam pomažu u prikupljanju raznolikog pedagoški neoblikovanog materijala, alata,  donošenju slikovnica i slično što nam je pomoglo u formiranju našeg novog mjesta za igru, novih centara za aktivnost: „GRADILIŠTE“  i „PROJEKTNI URED“.

Sve je krenulo od nacrta, upoznavanja alata i materijala te potom i same gradnje.

Aktivnosti su bilježene pomoću slika, grafikona, crteža i simbola s ciljem poticanja cjelovitog razvoja djece. Potiču se koordinacija pokreta, fina motorika šake, preciznost, predmatematičke vještine, predčitalačke vještine i pismenost te suradnički odnosi.

Neke od aktivnosti pogledajte u fotografijama koje slijede.

Djeca i odgajateljice objekta Matulji 2.kat.

 


 POSJET

Prateći veliki interes za aktivnosti koje su povezane s obližnjim gradilištem u suradnji s Vivienim roditeljima imali smo prilike vidjeti pravi bager. Dogovorili smo vrijeme susreta i bili veoma nestrpljivi već u šetnji do kuće naše prijateljice. Tata Dragan pomno nam je pokazao kako radi bager, koje sve funkcije ima. Posebno je bilo zanimljivo što je svako dijete imalo prilike sjesti u bager i osjećati se poput pravog vozača.

Hvala obitelji Kinkela!

Pripremile odgajateljice 4. vrtićke skupine

 


 HOĆEMO SE IGRATI?

Trendu korištenja suvremenih tehnologija podliježe i sve veći broj djece, i to od najranije dobi. Više nije čudno vidjeti dvogodišnjaka kako u rukama drži tablet ili pametni  telefon. Sve je i veći broj zabrinutih roditelja, pedijatara i psihologa koji raspravljaju o mogućim negativnim posljedicama koje tableti, mobiteli i ostala čuda tehnologije mogu ostaviti. Prije nego što djetetu poželite smanjiti upotrebu istih, preispitajte sebe i svoje ponašanje. Koliko ste dnevno na mobitelu, koristite li se s njime i tijekom zajedničkih obroka?  Ako i vi imate problema s pretjeranim korištenjem pametnih telefona, onda ne možete očekivati od djeteta da svoj telefon ili tablet spremi i ne dira ga cijeli dan. Sve što je u granicama normale, ne može naškoditi. Na vama je samo da postavite granice i da budite u toku.

Iznenadno strogo zabranjivanje, male ucjene i kazne ne dolaze u obzir. Pokušajte na drugi način. Ponudite djetetu alternativu i neku drugu aktivnost koja bi mogla zaintrigirati da ekrane zamijeni nečim drugim.

Predlažemo da se vratite u svoje djetinjstvo i sjetite se primjerice društvenih igara. Još uvijek se masovno proizvode i nalaze na policama vjerojatno svakog doma, ali često tamo i ostaju. Rijetko se sjetimo provesti vrijeme sa svojom djecom igrajući najobičniji Memory, Bingo  ili Čovječe ne ljuti se.

Djeca žele provoditi vrijeme sa svojim roditeljima jer oni su im uzor i ljubav. Zajedničko igranje društvenih igara na djecu djeluje izuzetno pozitivno te zbog vremena provedenog  s roditeljima razvija se samopouzdanje. Društvene su igre vrlo korisne za razvoj dječjeg mozga,razvijaju motoričko i kritičko mišljenje, a zajedničko igranje igara je puno bolji način da se kvalitetno provede slobodno vrijeme nego gledanje u neki od ekrana.

Prednosti društvenih igara:

-      Mala djeca uče brojeve,u nekim igrama i slova, boje i oblike

-      Pomicanje figura i bacanje kocke poboljšava finu motoriku

-      Pažnja i koncentracija postupno se produljuju

-      Razvijaju se komunikacijske vještine uslijed interakcije s drugim igračima

-      Uči se redu, poštivanju pravila,granicama, čekanju, dijeljenju

-      Razvijaju se upornost  i osnovne kognitivne sposobnosti (npr. rješavanje problema)

-      Razvija se bliskost u odnosima, empatija, osjećaj zajedništva i međusobnog povjerenja

-      Tijekom igranja uvijek je puno smijeha a smijeh potiče lučenje endorfina, hormona sreće

 

Djeca brzo odrastaju, a trenutaka ispunjenih smijehom, ljubavlju i zajedništvom sječati će se cijeli život!

Djeca i odgajateljice iz skipine za rano učenje talijanskog  jezika

 


 SVETI NIKOLA U VRTIĆU...

 

U vrtiću je brojnim aktivnostima obilježen blagdan Svetog Nikole kao i pripreme za njegov dolazak.

Ove je pedagoške godine svaka odgojno-obrazovna skupina vrtića Matulji (centralna zgrada i područni objekti) dobila darove za djecu. Bili su to grupni darovi  koji su postali vlasništvo skupine kao i slatki paketić koji je dobilo svako dijete.

Sva su djeca tjekom jutarnjih sati prisustvovala i predstavi „Dobro se dobrim vraća“ u izvedbi teatra Oz.

Sreća, veselje i radost na dječjim licima.......Svakog trena sve je bliže
s krasnim, slatkim, finim darovima.

Nikola naš,
s raznim, slatkim poklonima.

 HVALA TI SVETI NIKOLA

 


 SPORTSKA DVORANA

 

Tjelesno vježbanje važno je za cjelokupni razvoj djeteta. I ove pedagoške godine odlučili smo odlaziti u sportsku dvoranu. Ova srijeda bila je nešto drugačija. Naime, imali smo prilike boraviti u dvorani uz vođenje rukometnih trenerica koje su vodile trening.

 

Pripremile odgajateljice 4. i 6. vrtićke skupine

 


 IGRAČKE PETKOM

 „ Igra je najviši oblik istraživanja.“ (Albert Einstein)

 

I ove godine imamo pravilo u skupini da se jednom tjedno donose igračke od kuće. Odlučili smo da će taj dan biti petak. Prilike koje se pritom pružaju su mnogobrojne.

Prije svega, potičemo djecu na međusobno dijeljenje vlastitih igrački, na međusobno druženje i suradnju sa svojim vršnjacima, a potom i na kreativne ideje. Također, dijete se uči odgovornosti, odlučuje koju će igračku donijeti, pridržava se dogovorenoga pravila i na kraju brine te vodi računa o vlastitoj igrački.

Pripremile odgajateljice: Gordana Činko i Anamarija Valčić

 


 RASTIMO ZAJEDNO

 

U listopadu 2019. godine započeli smo s ciklusom radionica „Rastimo zajedno“. U Dječjem vrtiću Matulji ciklus je započeo u dvije grupe, jedna u objektu u Matuljima, a druga u objektu Veli Brgud.

            Radionice „Rastimo zajedno“  osmišljene su kao besplatni grupni oblik podrške roditeljima male djece. Putem 11 radionica, roditelji i voditelji su partneri u traženju odgovora na pitanja o roditeljstvu i djetetovom razvoju. Radionice se održavaju jednom tjedno u trajanju od 2 sata.

Glavni cilj Programa jest stvoriti poticajno i osnažujuće okruženje u kojem roditelji s voditeljicama radionica i drugim roditeljima:

¨  razmjenjuju ideje o načinima na koje žive svoje roditeljstvo,

¨  upoznaju bolje sebe kao roditelja,

¨  prepoznaju načine na koje se odnose prema svojem djetetu,

¨  doznaju i za druge moguće načine odnošenja prema djetetu.

 

Program „Rastimo zajedno“ dio je UNICEF-ova programa za podršku roditeljstvu  „Prve tri su najvažnije“.

Voditeljice radionica su psihologinja Sandra Dadasović i odgajateljice Katarina Pleše Glavinić, Dajana Kalčić i Anamarija Valčić.

 


 Slučaj KOMPOST

 

 Tog prijepodneva bila sam posebno zadovoljna!

 

Mi u četvrtoj jasličkoj skupini osim što odvajamo otpadni papir i baterije već prenosimo spoznaje o kompostu.

Dok smo svi zajedno gulili koru s mandarina Nina Vukelić samostalno je počela pričati o tome kako kod kuće rade kompost.

 

U znatiželji, postavljam pitanja, tako da svi u skupini saznamo nešto novo o kompostiranju.

Odgojiteljica: „ Nina, što sve stavljate u kompost? “

Nina: „ Stavljamo voće.“

Odgojiteljica: „ Samo voće? “

Nina: „ Da, samo voće.“

Odgojiteljica: „ Gdje vam stoji kompost? U kući ili na dvorištu? “

Nina: „ Mi kompost stavljamo u frižider.“

Odgojiteljica: „ Nina,  da li si nam ti ispričala o kompostu ili o kompotu? “

Nina: „  Joj, ja sam se malo zabunila. Mi kući radimo kompot! “

 

Sigurna sam da u obitelji Nine Vukelić kompostiraju kao i mi u eko vrtiću, Dječjem vrtiću Matulji.

 

                                                                                             Pripremile odgojiteljice

                                                                                             četvrte jasličke skupine:

                                                                             Nikolina Grubić Pavletić i Mirjana Šepić

 


 SUSRET  EKO PATROLA

 

          Eko vrtić, Dječji vrtić Matulji ima svoju Eko patrolu u koju su osim vrtićke djece uključena i jaslička djeca.

Eko patrola potiče djecu i djelatnike vrtića na pravilno odvajanje otpada te na racionalno i odgovorno korištenje energije ( rasvjeta, voda ).

Krenuo je i prvi obilazak Eko patrole iz  2. vrtićke skupine. Stigli su u našu 4.  jasličku skupinu. Vrlo pažljivo provjerili su sve naše prostorije u kojima boravimo, prekontrolirali sve kante za otpad i sve zabilježili u svoju bilježnicu.

Upoznali su nas s crvenim spremnikom u koji trebamo odvajati istrošene baterije.

Tijekom obilaska Eko patrola nije štedjela riječi pohvale, ali ni riječi kritike za ono što nam nije dobro i valja popraviti.

         Dosjetili smo se. Krenimo u vrtić i prekontrolirajmo 2. vrtićku skupinu!

Pripremili smo  eko zelene kape da nas svi mogu prepoznati kao Eko patrolu.

 

Nina Vukelić imala je poticajnu izjavu: „ Trebamo si staviti zelene kacige.“

No, naša posjeta pretvorila se u veselu igru s novim, velikim prijateljima koji su nas darovali eko metlom i škavacerom iz vlastite proizvodnje.

 

                                                                                           Pripremila odgojiteljica:

                                                                                                  Mirjana Šepić

 


 POSJET PEKARI „ŠTRUCA“

 

 

U sklopu aktivnosti povodom obilježavanja Dana kruha, nakon obilaska Gašparovog mlina dogovorili smo posjet pekari „Štruca“.

Dočekali su nas ljubazni zaposlenici pekare koji su nas lijepo ugostili. Proveli su nas kroz pekaru. Demonstrirali su nam kako se radi burek, kako se mijesi kruh strojno , u velikoj zdjeli i kako se proizvodi peku u velikim pećnicama. Djeca su se upoznala procesom nastanka kruha i peciva, kao i prodajom istih.

Počastili su nas finim pekarskim proizvodima. Iz pekare smo otišli puni dojmova i novih spoznaja.

Hvala pekari „Štruca“!

Djeca i odgajateljice i odgojno obrazovnih skupina; Vrt 1 i Vrt 2


 POSJET MARTINOVOM SELU- „GAŠPAROV MLIN“

 

Odlučili smo posjetiti Gašparov mlin povodom obilježavanja  „Dana kruha“. Djeca odgojne skupine VRT 1 i VRT 2 bila su jako uzbuđena zbog odlaska na izlet. Bio je to pravi doživljaj vidjeti nešto već pomalo zaboravljeno...

Kad smo stigli u Gašparov mlin , pozdravila nas je teta koja nam je pokazala i opisala rad mlina, znamenitost Martinovog sela i jedini preostali na prostoru naše županije.

Nakon što smo dobro proučili kako mlin i vodeničko kolo izgledaju izvana, imali smo priliku ući unutar prostorije mlina da bi se djeca pobliže upoznala s mehanizacijom promatrajući rad vodeničkog kola.

Teta je djeci demonstrirala kako se zrno kukuruza uz pomoć energije riječne vodenice pretvara u brašno. Djeca su pažljivo slušala  i usvajala nova znanja.

Tijekom posjete „Zavičajnom muzeju“ uz pomoć vodiča djeca su upoznala dio običaja i tradicije življenja naših predaka. Upoznati su s funkcijom raznoraznih alata i narodnih nošnji.

U muzeju je posebno uređena starinska soba i kuhinja koje vjerno prikazuju unutrašnjost kuće kakve su na Grobnišćini bile u 19.stoljeću.

Postavljeno je puno zanimljivih pitanja. Jedno od njih je: „ gdje su im televizor i mobitel“?

Kada su vidjeli glačalo na žar, nekoliko djece je sretno uzviknulo „moja mama ima noviju peglu“!

Teti koja radi u mlinu, obećali smo poslati zajednički crtež.

Na povratku u vrtić uživali smo u predivnoj prirodi.

Djeca i odgajateljice  iz odgojno obrazovnih skupina; Vrt 1 i Vrt 2


 HALLOWEEN PARTY

 

Skupina za rano učenje engleskog jezika krajem listopada (29. listopada 2019.) organizirala je „Halloween party“. Druženje se održalo u popodnevnim satima u prostoriji skupine.

„Halloween“dio je tradicije zemalja engleskog govornog područja i poganski je blagdan koji se slavi 31. listopada. Taj se blagdan slavio kao obred u slavu žetve, a danas je to zabavni festival. 

Na zabavu su djeca došla kostimirana po vlastitom odabiru a uz ples i pjesme: „I am a scarecrow“ „Jack the Monster“ „Two little black bird“ itd. zabavili su se s roditeljima i braćom/sestrama. Također, je organizirana i radionica rezbarenja i ukrašavanja bundeva te je za kraj bio ponuđen i kolač od bundeve.

 

Djeca i odgajateljice iz skupine za rano učenje engleskog jezika


 NISMO VIŠE MALE BEBE

 

Da, nismo više male bebe. Mi smo najstarija jaslička skupina, u dobi od 2,5-3 godine.

Dok se igramo, često između djece čujemo izjave: „ Ja nisam više mala beba!“

Naučili smo puno toga jer smo već drugu godinu u jaslicama. U skupinu smo dobili nove prijatelje. S njima stječemo nova iskustva kroz dijeljenje igračaka, pomažemo jedni drugima, pokušavamo se dogovoriti što je dobro ponašanje, a što nije. Uz sve to i još puno toga vodimo brigu jedni o drugima.

Nina: „Teta, kad ćeš već jednom obući duge rukave?“ J

Obožavamo slikovnice, pričamo si priče, raspravljamo.

Oponašamo odrasle kroz različite uloge. Ukrcavamo, iskrcavamo i prevozimo sve i svašta po cijeloj sobi. Crtamo, slikamo, slavimo zdrave rođendane i često promatramo što ima novoga na šetalištu.

Kao polaznici eko vrtića, Dječjeg vrtića Matulji, krenuli smo prvim eko koracima. Zajedno sa skupinama za rano učenje engleskog i talijanskog jezika uredili smo gredice na vanjskom prostoru s novim sadnicama. Djeca su s veseljem prihvatila aktivnosti takvog karaktera.

Jakov: „ Danas imam majicu za radit. Na njoj ništa ne piše i nije nacrtano.“ :-)

BRAVO, MI!

 

                          Pripremile odgajateljice četvrte jasličke skupine:

                                             Nikolina Grubić Pavletić i Mirjana Šepić


  IZLET U „ŠUMSKU BAJKU“ LIČ

 

U potrazi za jesenskim ugođajem, šumskim životinjama, gljivama i zabavom početkom listopada posjetili smo izletište „Šumska bajka“ Lič u Gorskom Kotaru.

Djeca su uživala u slobodnoj igri, u ljuljačkama, toboganima, klackalicama te kućicama za igru i promatranju životinja. Osim spomenutog prošetali smo edukativnom stazom i družili se s  likovima iz bajki izradjeni od drva. Ovo je ujedno bio i početak razvoja projekta „Animals from all over the world“.

Na izletu su boravila djeca i odgajateljce iz skupina za rano učenje engleskog i talijanskog jezika.


 PRIZNANJE

Primorsko-goranska županija povodom Svjetskog dana učitelja je održala tradicionalnu dodjelu nagrada i priznanja najuspješnijim odgojno-obrazovnim ustanovama i djelatnicima.

Pored brojnih ustanova i djelatnika, odgajateljica našeg vrtića Esmina Skopljak nagrađena je Županijskom nagradom za najboljeg odgojno obrazovnog djelatnika Primorsko-goranske županije 2019. godine.