Kroz priču i sliku

POSJET DJELATNIKA IZ DJEČJEG VRTIĆA IVANIĆ GRADA

 

Subotu 02.03. 2019.  u naš su vrtić stigli djelatnici iz dječjeg vrtića Ivanić grada. Susret dvaju vrtića započeo je 2017. godine kada su zaposlenici našeg vrtića posjetili Ivanić Grad i njihov vrtić. Susreti ovakvog tipa osmišljeni su s ciljem razmijene iskustva, zajedničkog učenja i savjetovanja te druženja.

Poseban je naglasak stavljen na dva ista programa koje ovi vrtići nude i ostvaruju.

  • Dječji vrtić Matulji nudi specijalizirani program na čakavštini u dva objekta; Matujski gardelini i Breški orepci te jednom godišnje organizira „Mići domaći festival“ na kojem sudjeluju ranije spomenute skupine kao domaćini i njihovi gosti iz šire i dalje okolice, županije i susjednih županija te inozemstva. Također, vrtić Matulji uključen je u  Međunarodni projekt Fee, točnije Međunarodni program Eko-škola, što za cilj ima  promicanje odgoja i obrazovanja na području okoliša i održivog razvoja. Stekli smo brončani status  a ove godine ga promičemo u srebrni status.

 

  • Dječji vrtić Ivanić Grad u svom vrtiću ostvaruje posebni Etno-tradicijski program te su aktivni sudionici u događajima na nivou Grada Ivanić Grada, Zagrebačke županije i državnoj razini. Posebno važno za istaknuti je da su 1. EKO-vrtić u Republici Hrvatskoj, uključen  u  Međunarodni projekt Fee  uz posjedovanje zelene eko zastave te stoga su izvrstan primjer za učenje i ukazivanje na nove puteve i mogućnosti

Osim ove dvije posebno izdvojene dodirne točke, ovi vrtići radnu su subotu proveli u razmjeni iskustava, obilasku vrtića, mediteranskog vrta i vanjskog prostora, neformalnim razgovorima i druženju.

 

Zahvaljujemo se na prekrasnom druženju i veselimo se nastavku suradnje te širenju mreže učenja. ☺

 

 


ZIMSKE RADOSTI U VRTIĆU

 

Snijeg - omiljena dječja padalina.

Ove nas je godine ta padalina većim djelom zaobišla, samo nekoliko pahulja spustilo se na Matulje i okolicu. Djeca su sa uzbuđenjem čekala da vrtić zabijeli snijeg. Svaka pahulja koja je prolepršala izazivala je osmjeh na njihova lica i otvarala nadu za većim količinama  ali to se nije dogodilo.

Odlazili bi vikendom na obližnje planine Učku, Platak sa svojim roditeljima kako bi uživali u zimskim čarolijama, te bi u vrtiću sa velikim uzbuđenjem prepričavali dojmove.  

Sanjkanje, grudanje, skijanje  ponedjeljkom bi bila glavna tema u vrtiću. To nas je potaklo da realiziramo njihove priče. Krenuli smo u akciju. Djeca su izrađivala skije od kartona, ukrašavala bi ih flomasterima, a za sanjke su im poslužile plastične kutije. . Da bi bilo uvjerljivije stiropor smo koristili kao snijeg.

Nakon što su sve pripremili igra je mogla početi.....

Kako je to sve izgledalo možete pogledati na fotografijama.

Skupina za rano učenje talijanskog jezika

4. vrtićka skupina

Skupina za rano učenje engleskog jezika


MAŠKARANO LUDILO

 

Sako leto kad zatuli Antonjski rog se maškare zbudi...

 

17.1. počinje vrijeme karnevala, tako je i u vrtiću krenulo maškarano ludilo.

Svaki smo se petak maskirali te je u hodniku na katu organiziran ples za sve skupine. Uz ples i karakterističnu „pusnu muziku“ bilo je tu i igre balonima, ples kipova, ples sa stolicama, revija maski, izbor najbolje maske i sl.. Svi su veselo iščekivali svaki nadolazeći petak, međusobno razgovarali u što će se maskirati i tako dočekali druženje. Kako nam je bilo, pogledajte u nastavku!

Pripremile:

odgajateljice iz skupine za rano učenje engleskog jezika,

odgajateljice iz skupine za rano učenje talijanskog jezika,

odgajateljice 4. vrtićke skupine,

odgajateljice 1. i 2. vrtićke skupine


SPORTSKA DVORANA

 

Motoričke vještine uključuju koordinaciju pokreta, odnosno finu i grubu motoriku. Kada govorimo o gruboj motorici, mislimo na kretanje cijeloga tijela što kod djece počinje puzanjem, hodanjem i skakanjem. Gruba motorika važan je dio djetetova razvoja jer se na nju oslanja daljnji razvoj fine motorike. Neke od aktivnosti koje potiču razvoj grube motorike su : trčanje, preskakanje, bacanje, hvatanje i slično. Jedan od načina usavršavanja pokreta je tjelesno vježbanje.

Tako je naša skupina od početka pedagoške godine krenula u sportsku dvoranu svaki ponedjeljak gdje odgajatelji organiziraju sat vježbanja (uvodni dio, pripremni dio, glavni dio sata te završni dio) u trajanju od 45 minuta. S početkom ove kalendarske godine uz dosadašnji ponedjeljak, pridružili smo i petak. 

            Pripremile odgajateljice 4. vrtićke skupine :

 Amela Keškić i Anamarija Valčić


Kad imaš prijatelja nikad nisi sam...

 

Djeca iz vrtića Brgud s djecom iz vrtića Brešca i vrtića Matulji boravili su u istim skupinama od 15.06.2018. do 29.01.2019. U ranije spomenutom periodu vrtić Brgud bio je zatvoren zbog adaptacije.

Poludnevna vrtićka skupina preseljena je u vrtić Brešca te je tamo razvijala svoj novi suživot sa djecom i odgajateljicama Đeni Pošćić, Dajanom Kalčić i pomagačicom Lucijom Matek. Dani su prolazili u međusobnom upozavanju, stvaranju novih igara i prijateljstava i šetnjama mjestom.

Djeca iz cjelodnevne skupine boravila su u vrtiću Matulji u zajedničkim prostorijama i aktivnostima sa 7. vrtićkom skupinom sa odgajateljicama Dolores Kovačić, Jelena Jurina i Ingrid Jurdana. Okolina je bila puna radosti i razumijevanja a vrijeme je bilo ispunjeno zajedničkom igrom, učenjem i ljubavlju.

13.02.2019. pozvali smo u vrtić Brgud naše nove prijatelje zajedno sa roditeljima da zajednički proslavimo novostvorena prijateljstva i prisjetimo se zajedničkih trenutaka. Tada smo se također i međusobno darovali radovima koje smo sami, jedni za druge, izradili. Pjevali smo i plesali i ponosni smo na nas same jer kao što i pjesma govori...kad imaš prijatelja nikad nisi sam♫♫♫

 

Odgajateljice:

Dolores Kovačić

Đeni Poščić


 

NAŠA MALA ČITAONICA

 

Promišljajući o aktivnostima u hodniku  koji je zajednički za sve skupine na katu, došli smo na ideju da u hodniku osmislimo ČITAONICU. Odlučili smo da to bude mirniji prostor te smo najprije nabavili jedan mali kauč. Ubrzo su došle ideje kako napraviti i ogradu te police za naše knjige. Djeca su police veselo i brzo popunila omiljenim slikovnicama iz skupine. Stvorili smo prostor koji će biti ugodno mjesto za druženje, raspravu, razmjenu različitih viđenja i diskusija, prostor gdje će djeca moći istraživati ne sami, već u suradnji sa svojim vršnjacima kao i odraslima. Također, zamislili smo da to bude mjesto koje potiče komunikaciju, osigurava svakodnevne kontakte. Budući da nam je važna i suradnja s roditeljima, njihova uključenost i informiranost, naglasit ćemo važnost čitanja i čitalačkih vještina. Ubrzo nakon toga sinula je još jedna ideja, a to je da u taj centar uključimo i ostale zaposlenike vrtića te smo u suradnji s ravnateljicom i zdravstvenom voditeljicom imali prilike nekoliko dana nakon doručka slušati priče, što je u nekim odgojno-obrazovnim skupinama bio poticaj za nove aktivnosti.

Veselimo se daljnjem druženju i aktivnostima koje će slijediti! :-)

 

Odgajateljice iz vrtićke skupine 4.

Odgajateljice iz skupine za rano učenje engleskog jezika

Odgajateljice iz skupine za rano učenje talijanskog jezika


 

Sretan Božić i Novu Godinu

žele djeca i djelatnici dječjeg vrtića

 


SUDJELOVANJE NA STRUČNO-ZNANSTVENOM SKUPU

 

Stručno-znanstveni skup održao se u Opatiji od 10. do 12. prosinca 2018.

Skup je bio namijenjen odgojiteljima u predškolskim ustanovama, učiteljima, nastavnicima i profesorima, stručnim suradnicima i ravnateljima vrtića, osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova, predstavnicima osnivača odgojno-obrazovnih ustanova i Ureda državne uprave.

Tema skupa: Kultura obrazovanja za kulturu društva

Iz našeg su vrtića na skupu sudjelovale dvije odgajateljice i stručne suradnice

(pedagog i psiholog).

Primjerima iz prakse predstavile su se među kolegama.

Naslovi primjera iz prakse:

  • Poticajno prostorno-materijalno okruženje vrtićau kontekstu razvoja matematičkih kompetencija

Jelena Dragičević, mag.praesc.educ

Ivana Pauletić, mag.praesc.educ

 

  • Suradničko učenje kao odgovor na profesionalni razvoj odgojno – obrazovnih radnika u dječjem vrtiću

 

Kolinda Vučinić, prof. pedagogije

Sandra Dadasović, dipl. psiholog-prof


ZDRAVI ROĐENDANI U JASLICAMA

 

     Nakon što smo uspješno prošli proces adaptacije započeli smo sa proslavama rođendana, ali na malo drukčiji način.

Aktivnost obilježavanja započinjemo kratkim okupljanjem djece u pričaonici gdje je sva pažnja usmjerena na slavljenika te je dan ispunjen  njegovim interesima.

      Slavljenika svi prepoznaju jer nosi krunu na glavi.

Rođendan proslavimo uz sezonsko voće, no ne izostaje ni puhanje u svjećice. Proslava završava plesom i različitim igricama.

Roditelji su se isto tako kreativno uključili u planiranje proslave rođendana svog djeteta u jaslicama. Osmislili su paketiće iznenađenja za svako dijete i napuhane balone  koje djeca odnose kući te tako slavljenika upoznaje svaka obitelj iz naše skupine.

 

                                                                                 Pripremile odgojiteljice 2. jasličke skupine:

                                                                                   Nikolina Grubić Pavletić i Mirjana Šepić


POZIV NA BOŽIĆNO DRUŽENJE


POSJET POMORSKOM MUZEJU

 

U sklopu obilježavanja blagdana sv. Nikole, zaštitnika djece, pomoraca, ribara i mornara Pomorski fakultet, 4. prosinca 2018. godine, održao je Dane otvorenih vrata.

U suradnji s roditeljem Biserkom Drašćić Ban, ujedno i docentom matematike i informatike na Pomorskom fakultetu, djeca treće odgojno-obrazovne skupine u Dječjem vrtiću Matulji, posjetila su spomenuti fakultet.

Profesori su nas lijepo ugostili i pokazali nam izložbu Titanic- Carpathija; te pomalo ostali i  zatečeni  s  našim spoznajama  i  znanjem o istoimenom brodu. Također  su nam  predstavili i navigacijske i brodostrojarske simulatore.

 Imali smo prilike upoznati se s načinom rada velikih brodova, ploviti po mirnom moru, ploviti po kiši, oluji i veeeeelikim valovima te svi na jedan dan postati kapetani teretnih brodova. Bilo je predivno i svi smo uživali.

Pomalo već umorni i iscrpljeni od plovidbe velikim oceanima i morima, posjetili smo kantinu Pomorskog fakulteta, gdje smo se odmorili i osvježili te spoznali okruženje i rad glavnog kuhara, također roditelja, Josipa Pleše.

Puni dojmova, veseli i razigrani, vozeći se prema našem vrtiću, zapjevali smo nama najdraže pjesmice o sv. Nikoli i poželjeli da nam ubrzo dođe!!!

Pripremile:

odgojiteljice Jelena Dragičević

                                     Božića Rubeša


IZLOŽBA FOTOGRAFIJA

Mjesto: Galerijica, Matulji

 


SVETI NIKOLA U VRTIĆU

 

Sveti Nikola nam stiže 
u goste nam stiže svima.

Svakog trena sve je bliže
s krasnim, slatkim, finim darovima.

Nikola naš dobri Sveti,
s raznim, slatkim poklonima.

 

U vrtiću je brojnim aktivnostima obilježen blagdan Svetog Nikole kao i pripreme za njegov dolazak.

Ove je pedagoške godine svaka odgojno-obrazovna skupina vrtića Matulji (centralna zgrada i područni objekti) dobila darove za djecu. Bili su to grupni darovi  koji su postali vlasništvo skupine.

Glavnim su djelom financijska sredstava za osiguranje poklona pribavljena recikliranjem: baterija, starog papira, čepova i starog ulja u suradnji sa Metis-om i djelomično donacijom Općine Matulji.

Sva su djeca tjekom jutarnjih sati prisustvovala i predstavi „Cvrčak i Mrav“ u izvedbi teatra Oz.

Sreća, veselje i radost na dječjim licima......

HVALA TI SVETI NIKOLA


ZANIMANJA U NAŠOJ SKUPINI

 

U odgojno – obrazovnoj skupini istražujući čovjeka i tijelo, karakteristike i osobine, polako smo došli smo do riječi zanimanja. Započeli smo aktivnosti kojima je cilj bio pobliže upoznavanje pojedinih zanimanja te njihovih posebnosti. U razgovoru s djecom saznali smo što bi željela raditi kada odrastu, ali smo se dotakli i zanimanja roditelja. Dan je spomenuo kako je njegov tata doktor i da ima rendgen, što je potaknulo aktivnosti o zanimanju liječnika te smo u sobi oformili kutić liječnika. U bogaćenju materijalnog okruženja pomogli su nam roditelji donoseći razne materijale (rukavice, prazne kutijice, slike, štapići i drugo).

I dalje smo istraživali zanimanja, a nekoliko djevojčica reklo je kako bi bile frizerke. U suradnji s roditeljima u skupini su nas posjetile Lorenova mama i baka, gospođa Mirjana, koja je po zanimanju frizerka. Pobliže nam je objasnila što sve koristi u svome radu. Djeca su ih s velikim zanimanjem slušala i promatrala. Posebno ih se dojmilo što će dobiti frizure. Kasnije, na prijedlog djece, u sobi smo osmislili frizerski centar koji još uvijek nadopunjujemo materijalom. Aktivnosti se i dalje nastavljaju pa smo u obilasku Matulja pogledali koja sve zanimanja možemo pronaći. Za početak, posjetili smo fotografa, cvjetarnu, ribarnicu, urara… kamo i u koji svijet će nas to dovesti, s nestrpljenjem iščekujemo! J

PRIPREMILE ODGOJITELJICE :

                                                     AMELA KEŠKIĆ

ANAMARIJA VALČIĆ


 NAŠA SLIKO PRIČA

 

U posljednje smo se vrijeme spontano počeli baviti slikopričom, odnosno slikopjesmom. Naime, naša je skupina vrlo zainteresirana za glazbeno izražavanje te gotovo svakodnevno usvojimo novu pjesmu, ili čak sami smislimo svoju verziju neke pjesme. Uz pjevanje služimo se popratno i pokretom, te je upravo na taj način rođena ideja o slikopjesmi. Želja nam je bila prenijeti pokret na papir, odnosno crtež.

Vrijedne ručice odmah su krenule na posao i za čas je nastala slikopjesma na plakatu većih dimenzija.

Kao temu smo izabrali pjesmicu „Kišica na zemlju pada“. 

Uz pjevanje, užitak nam je čitati slikopriču „Drugi medvjedićev zimski san“.

S obzirom na mnoštvo ideja koje nam se svakodnevno rađaju, ne sumnjamo da će nastati još zanimljivih slikopjesama i slikopriča.

 

Djeca iz područnog vrtića Mune i odgajateljica Irena Peloza


VLAKOM U KAZALIŠTE

 

U jesen ove godine počeo je prometovati putnički vlak na relaciji Jurdani - Rijeka. Tako smo došli na ideju da bi na predstavu u kazalište mogli vlakom. 

U petak 9. studenog roditelji su djecu doveli na kolodvor u Jurdane odakle smo vlakom krenuli u kazalište u Rijeku. Bilo je zanimljivo prolaziti kroz sva mjesta i vidjeti ih iz drugačije perspektive za razliku od vožnje autom do grada. Iskrcali smo se i krenuli put kazališta. To nam je bila prilika da se naučimo kretati gradom gdje je bila gužva te puno semafora i zebri za prijeći. 

Stigli smo u kazalište gdje smo gledali predstavu Ključarica, koja donosi priče vezane uz naš kraj. Jako su nam se svidjela ljubavna priča o Mariji i Juretu iz Kraja. Ali i priča o divovima koju su htjeli imati sunce samo za sebe, a sada spavaju ispod kastavske šume. 

Nakon predstave spustili smo se do tržnice Brajda gdje nas je ljubazni barba počastio mandarinama, na čemu se zahvaljujemo. Potom smo prošetali do Rive gdje smo nakratko sjeli uz more i promatrali brodove. Vlakom smo se vratili natrag u Jurdane gdje su nas dočekali roditelji. 

Za kraj možemo reći da nam je bilo predivno te jedva čekamo novi izlet vlakom. 

Pripremili:

Djeca i odgojiteljice poludnevnih skupina dječjih vrtića Brešca i Veli Brgud


„IZLET U DVORAC SANC. MICHAEL U ISTRI“

 

Tri odgojno-obrazovne skupine iz Dječjeg vrtića Matulji organizirale su zajednički jednodnevni izlet u sredovjekovni dvorac Sanc. Michael. Spomenuti dvorac nalazi se u Istri, točnije u selu Rapanji, 3 km od Svetvičenata. Cilj izleta bila je igra i činjenično učenje u prirodnom okruženju te upoznavanje sa sredovjekovnim igrama.

 Odmah po dolasku začuli smo ugodnu i opuštajuću srednjovjekovnu glazbu. Na ulazu u drveni dvorac dočekala su nas dva viteza te proveli po dvorcu. Spoznali smo kako je, nekada davno, izgledao život na dvoru. Dvorac kao i njegovi domaćini, pružili su nam nezaboravno iskustvo, mogučnost uživanja u prirodnom okruženju i druženje sa životinjama. Djeca su jahala ponija, hranila i družila se s domaćim životinjama- kokošima, magarcem, kunićima, ovcama i kozama, gađala lukom i strijelom, tražila put iz labirinta, penjala se i igrala u drvenim kućicama na stablu povezanim mostovima, vrtjela se na starinskoj verziji ringišpila, vodenim balonima gađali iz katapulta te borila se mačevima protiv vitezova.

Puni dojmova, sretni i ispunjeni završili smo naš izlet te se vratili u vrtić. Bilo je ovo divno iskustvo koje svakako treba ponoviti.

PRIPREMILI:

Cjelodnevna, sedma skupina vrtića Matulji: Ingrid Jurdana

                                                                   Jelena Jurina

            Cjelodnevna skupina vrtića Brgud: Dolores Kovačić

Cjelodnevna, treća skupina vrtića Matulji: Jelena Dragičević

                                                                 Božica Rubeša


DANI KRUHA  U NAŠOJ SKUPINI

 

Svakodnevno jedemo kruh i u vrtiću i doma.

U želji da obilježimo dane kruha u našoj skupini željeli smo umijesiti svoj kruh.

Marljivo smo tražili recept, otišli smo u knjižnicu, razgovarali s kuharom i prikupljali namirnice koje su nam potrebne za tijesto.

 

 ALI...

 

Naša teta Jelena, iznenadila nas je i pripremila novi recept „Buhtle s marmeladom“.

Kada smo provjerili imamo li sve potrebne namirnice, krenuli smo u pripremu.

Mjerili smo potrebnu količinu mlijeka u šalicama.

Vagali smo točnu količinu brašna.

Dodavali jaja, prstohvat soli, ribali koricu od limuna, omekšali maslac i dodali kvasac.

Zamijesili smo tijesto i čekali da naraste.

Kada je naraslo veeeeeeeeliko razvaljali smo ga valjkom i izrezali na kvadratiće koje smo punili marmeladom, oblikovali prstima i slagali na lim za pečenje.

Još smo neko vrijeme čekali da se ispeku, cijeli je vrtić mirisao mmmmmmm...

MLJAC, MLJAC, MLJAC, MLJAC, MLJAC, MLJAC, MLJAC, MLJAC, MLJAC.....

 

Recept:

„Jelenine buhtle s marmeladom“

TIJESTO:

1kg brašna

1kockica svježeg brašna

1 vanilin šećer

10dag maslaca

10dag šećera

2 jaja

2dl mlijeka

prstohvat soli

naribana korica od limuna

 

NADJEV:

marmelada/pekmez/džem okus po želji

 

 PRIPREMILI:

Djeca i odgajateljice iz Cjelodnevna, sedma skupina vrtića Matulji: Ingrid Jurdana

i Jelena Jurlina

Cjelodnevna skupina vrtića Brgud: Dolores Kovačić


EKO PRIJATELJI

 

Skupinu za rano učenje engleskog jezika posjetila su dva prijatelja, drugačija od svih  do sada.

Djeca su im dala ime jer su do tada bili bezimeni.

Ispričali su  nam da jako vole jesti papir i čepove zato su im djeca dala me Papirko i Čepko.

Malo su bili i neuredni pa su ih ukrasili bojama i različitim papirima a poklopce su obojali u plavu i žutu boju.

Dogovorili smo se:

Žutog prijatelja hraniti ćemo plastičnim čepovima

(od paste za zube, od ljepila, od flomastera i sl.) jer je njegovo ime Čepko

Plavog prijatelja različitim ostacima papira

(kolaž papira, izrezivanja časopisa, slučajnim krivim crtežom i sl.) jer je njegovo ime Papirko.

 

Na ovaj način pobuđujemo ekološku svijest kod djece i učimo ih pravilnom odlaganju otpada, brigu za sebe i svoju okolinu.

 

PRIPREMILI:

Djeca i odgajateljice iz skupine za rano učenje engleskog jezika:

Andrea Kos

Ivana Pauletić


 „ZDRAVOLJUPCIMA DO ZDRAVLJA“

 

Vođeni dječjim interesima za vesele plišane igračke  „Zdravoljubaca“ (Brokula Branko, Češnjak Luka, Patlidžan Patrik, Mrkva Mirko, Banana Bela, Jagoda Jana i Kruška Klara), odlučili smo djeci približiti zdravo življenje kroz aktivno učenjem o zdravoj prehrani.

Kroz raznovrsne aktivnosti djeca iz odgojno-obrazovne skupine „Sovice“ stjecala su nova iskustva i nadograđivali već postojeća znanja o voću i povrću. Postavljeni cilj aktivnosti bio je informirati, motivirati i osvijestiti djecu kako se što zdravije i kvalitetnije hraniti, upoznati ih s utjecajem hrane na zdravlje, te ih potaknuti na što odgovorniji odnos prema sebi i svome tijelu.

 U suradnji s roditeljima i susjednim skupinama, oformili smo  centar „Tržnice“. Stvoreno je poticajno okruženje u kojem su djeca međusobno surađivala, dogovarala se oko preuzimanja različitih uloga, razvijala govor i jezične vještine kao i početne matematičke pojmove.

Istraživali smo voće i povrće svim svojim osjetilima. Mirisali, opipom pogađali o kojoj se voćki radi, gulili koru od mandarine, banane, grejpa, naranče kao i jabuke čiji smo presjek promatrali, istraživali kisele i slatke okuse….

Djeca su posebice uživala u pripremi zdravih smoothia.

 

ODGAJATELJICE:

Jelena Dragičević

Božica Rubeša


IZLET U MLIN, ZAVIČAJNI MUZEJ I KOVAČIJU U MARTINOVOM SELU

 

Dječji vrtići „Rukavac“ i „Rupa-Lipa“ organzirali su zajednički izlet u Mlin te tako obilježili dane kruha.Posjetili smo jedini i najstariji mlin u našoj okolici. Nalazi se u Martinovu selu te je i danas u funkciji. Dočekao nas je gospodin Bruno koji vrijedno brine o mlinu i posjetiteljima. Djecu se jako dojmilo kako voda pokreće tako „velike kotače“ i zanimalo ih je šta se događa kad se oni  vrte. Mlinar Bruno nam je ispričao i pokazao način na koji radi mlin, kako melje kukuruz od kojeg zatim nastaje kukuruzno brašno.

Nakon posjeta mlinu uputili smo se u zavičajni muzej. Tamo smo vidjeli kako su ljudi nekada živjeli, slike grobničkih mlikarica, puno starih alata koji su se nekada koristili u svakodnevnom životu i radu. Većina djece se po prvi put susrela s tako nečim „čudnim“ što je kod njih pobudilo interes i mnoštvo pitanja. Bilo je i djece koja su i prepoznala pokoju stvar jer su je vidjeli kod svojih nonića. Za kraj smo posjetili i kovačiju. Obiteljski posao koji se već godinama prenosi s koljena na koljeno. Tamo smo vidjeli i naučili o tome kako se kuje željezo, izrađuju motike, razni alati, potkove....Djeca su potkovu prepoznala kao „ono što se baca i gađa pa dobiješ nagradu.“  Ali nam je gospodin Tonči, kovač, objasnio kako potkove služe za kopita životinja ali se izrađuju i za srećute nam je  jednu i poklonio. Sa sretnom potkovom u torbi završili smo naš izlet i uputili se prema svojim vrtićima...

 

Odgajateljice D.V. „Rukavac“ Sandra Miočić i Martina Vadlja

Odgajateljice D.V.“Rupa-Lipa“ Dušanka Komen i Tina Đulabić


„ČITAM TI PRIČU“

 

Na poziv gradske knjižnice i čitaonice Matulji a i potaknti ranijim pozitivnim iskustvima  i ove se godine uključujemo u njihov program namjenjem vrtićkom uzrastu „Čitaonica i pričaonica“.

 Tkz. Skupina „Nespavači“ koju čine djeca predškolskog uzrasta iz skupina za rano učenje engleskog i talijenskog jezika jednom tjednom u popodnevnom terminu odlaze u knjižnicu na ranije spomenuti program. Djeca su se upoznala s radom i rasporedom knjižnice/čitaonice, načinu posuđivanju knjiga, ophođenju prema spomenutoj građi i sl. na prvim susretima a u kasnijim susretima  knjižničarka odabire i priprema priču na inicijativu djece i u suradnji s odgajateljicama.

Tijekom boravka potičemo:

-pravilno listanje knjige i poticanje na slijed (s lijeva na desno/odozgora prema dolje)

- sjedenje na jednom mjestu duže vrijeme, praćenje aktivnosti (slušanje priče) do kraja

- razvijanje sposobnosti opažanja i promatranja (poticati djecu da detaljno pričaju o svemu što vide na slikama)

- spoznajne vještine  (vidno razlikovanje, slušno razlikovanje,  usvajanje vremenskih i prostornih odnosa) 

- razvijenost pažnje

 Kod predškolske djece pažnja je uglavnom nehotična (spontana).  Hotimična (namjerna) pažnja je svjesno usmjerena i regulirana pažnja povezana s unutarnjom željom, to je ono što potičemo i želimo razviti kod djeteta.

Dijete se može koncentrirati na aktivnost koja mu nije privlačna 15-20 min.

 

Odgajateljice:

Andrea Kos

Ivana Pauletić

Ana Kučić

Manuela Melissa

 


PRVI PUTA U JASLICAMA

 

     Početak je nove pedagoške godine.

Sasvim nova je i DRUGA JASLIČKA SKUPINA sa 13-ero novoupisanih polaznika. Prvim danom dolaska djece u skupinu započeo je njihov proces adaptacije, ali proces adaptacije bio je i  za roditelje i odgojiteljice.

 

Odvajanje djece od roditelja za mnoge od njih bilo je po prvi puta u životu.

Iznenađenje, tuga, strah  i neizvjesnost.

Suze, plač i vrištanje.

Mnogobrojna pitanja roditelja koji su od nas tražili odgovore.

 Jedno dijete sijedi na fotelji, jedno plače na vratima.

Svaki pokušaj umirivanja rezultira još većom tugom.

Jedno nam šalje poruku ne diraj me, ne gledaj me.

Ostatak trči za vama tražeći utjehu.

 

     Činilo nam se kao da su nam premalo dvije ruke koje imamo da zadovoljimo svako dijete kroz

     adaptacijski proces.

 

     No, jaslice su sada postale divno mjesto kada smo se bolje upoznali

 

                                                                                                           Pripremile odgojiteljice:

                                                                                           Nikolina Grubić Pavletić i Mirjana Šepić

 


 PRVI DANI U VRTIĆU...

  • najmlađa jaslička skupina vrtića Matulji

 

Iza prve jasličke skupine „Pilići“ prva su dva mjeseca adaptacije. Svi koji su bili dijelom tog procesa reći će da je to razdoblje bilo teško, prepuno pitanja, prepispitivanja, nesigurnosti i strahova. Ali ta dva mjeseca također su sa sobom donijela i velike promjene i događaje koji će kod svih izmamiti osmijeh na lice. Iako smo u cijeli proces ušli sa suzama, kako su prolazili dani, postajali smo sve vedriji, nasmijaniji i zaigraniji.

Dani u vrtiću postali su ispunjeni istraživanjem, igrom, plesom, pjevanjem, ruka prljavih od boje, a plač je zamijenio glasan smijeh. Otkrili smo nove  igre i igračke, a jedne od najdražih su nam igre lopticama, igre na toboganu, igre pijeskom te igre u kuhinjici u kojoj kuhamo i hranimo bebe (lutke). Rodile su se i prve ljubavi, sklopila prva prijateljstva, jedni smo druge tješili i pronalazili rješenja za nesuglasice i svađe. Dogovorili smo prva pravila grupe i tako postali prava skladna skupina koja se sastoji od djece koja su puna ideja, koja imaju bujnu maštu, koja su spremna na kompromise i dogovore. Sada svi zajedno sjedimo za stolom, vrijedno i samostalno jedemo slasne obroke, pospremamo, čuvamo i dijelimo igračke, tješimo i brinemo se za prijatelje te se trudimo sami obuvati za vanjski prostor. Na vanjskom prostoru trčimo, igramo se u pijesku i ljuljamo na ljuljačkama. Prva dva mjeseca adaptacije prepuna su pozitivnih uspomena i anegdota, ne možemo ni zamisliti što nas sve čeka u budućnosti, ali jedva čekamo saznati.


  „JEDI – MISLI – ČISTI“

Radionica eko udruge „Žmergo“ organizirana je u našem vrtiću 26.09.2018. Radionica je bila usmjerena na upoznavanje i ravrstavanje otpada pod nazivom „Jedi – Misli – Čisti“.

U ovu su se radionicu uključila djeca iz poludnevne skupine i sedme skupine vrtića Matulji i cjelodnevne skupine vrtića Brgud.

Kroz igru i priču djeca su se upoznala s time „Što je to otpad?“, kakav on može biti, kako ga razvrstavati i zašto. Na ovoj se temi u vrtiću radi svakodnevno te su djeca  kroz  pripremljene igre imala priliku pokazati stečena znanja i vještinu prepoznavanja i sortiranja otpada.

 

ODGAJATELJICE:

Poludnevna skupina vrtića Matulji: Gordana Činko

Cjelodnevna, sedma skupina vrtića Matulji: Ingrid Jurdana i Jelena Jurlina

Cjelodnevna skupina vrtića Brgud: Dolores Kovači

 


 

SURADNIČKO UČENJE KAO ODGOVOR NA PROFESIONALNI RAZVOJ ODGOJNO – OBRAZOVNIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU

PRIKAZ ISKUSTVA RADA U UMREŽENOJ ZAJENDICI DJEČJI VRTIĆ MATULJI

Predavači: Kolinda Vučinić, prof. pedagogije i Sandra Dadasović, dipl. psiholog-prof

Otvorenost za  učenje,  spremnost na unapređenje prakse,  usmjerenost na razvoj i osiguranje kvalitete odgojno obrazovnog rada u ustanovi za rani i predškolski odgoj, dugotrajan je i zahtjevan proces.  Sve složeniji zahtjevi i izazovi svakodnevne prakse te implementacija Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje iziskuju korak dalje u stručnom usavršavanju.

Sve je to moguće uz pomoć:

-          kontinuiranog istraživanja i unapređivanja odgojno-obrazovnoga procesa,

-          osposobljavanja odgojitelja praktičara i drugih stručnih djelatnika vrtića za istraživanje i aktivno promišljanje vlastite odgojno-obrazovne prakse, a sve  u smjeru razvoja refleksivnog profesionalizma,

-          povezivanja svih sudionika odgojno-obrazovnoga procesa koji uče, istražuju i mijenjaju odgojnu i obrazovnu praksu i dijele to iskustvo s drugima (posebice sustručnjacima) u zajednice koje uče.

 

Kurikulum ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u vrtiću dinamičan je, ovisan o nizu čimbenika i specifičan za svaku ustanovu pa je iznimno značajna unutarnja procjena kvalitete.  Osim unutarnje (samo) procjene, vrtići podliježu i stalnom vanjskom vrednovanju.

 U suradnji s Centrom za Nacionalno vrednovanje obrazovanja, Dječji vrtić Matulji započeo je proces samovrednovanja. Ovaj je proces omogućio bolje razumijevanje vrijednosti koje se ostvaruju u praksi. Analiza prioritetnih područja kvalitete pokazala je izričit broj elemenata koji se mogu usmjeriti u razvoju ciljeva institucionalnih planova. Tim za kvalitetu prepoznaje potrebu za boljom povezanosti svih struktura unutar ustanove i boljeg protoka informacija, kao primarnog elementa  koji dovodi do osnivanja radnih timova. Složeniji zahtjevi i izazovi svakodnevne prakse, zajedno s provođenjem Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj  i obrazovanje, pozivaju na korak dalje u profesionalnom razvoju. Radni timovi su pretvoreni u zajednicu učenja koja obuhvaća sve odgojno-obrazovne  zaposlenike  u Dječjem vrtiću Matulji.

U cilju jačanja promjena Dječji vrtić Matulji zajedno s  Dječjim vrtićem  Opatija, Dječjim vrtićem  Viškovo  opredijelio se za strategiju međusobnog povezivanja i suradnju s Učiteljskim fakultetom u Rijeci i Centrom za istraživanje djetinjstva na Sveučilištu u Rijeci.  Glavna obilježja ovakvog načina povezivanja su međusobne interakcije, refleksije i kritičko promišljanja vlastite prakse. Vlastita praksa je svakodnevna tema odgojitelja, međutim već i kroz takav uobičajeni, svakodnevni razgovor o praksi naziru se implicitne teorije praktičara. Refleksija i samorefleksija kroz videosnimke omogućava osvjetljavanje vlastitih implicitnih teorija, daje priliku da odgojitelj propituje vlastitu praksu, da bolje razumije profesionalno iskustvo što vodi ostvarenju kvalitetnijeg odgojno-obrazovnog procesa. Ovakav način rada stvara više znanja i razumijevanja upravo kroz razmjenu različitih perspektiva što sam pojedinac ne može ostvariti. Za pojedinca praktičara ovakav način rada može biti pozitivno iskustvo kroz koje će postati svjestan svojih jakih strana, ali i profesionalnih slabosti. Razotkrivanja svojih slabosti može izazvati i osjećaj nelagode (pogotovo u početku) pa i otpor prema radu jer se ponekad smatra neprofesionalnim i nepoželjnim pokazati da praktičar u svom radu treba promjenu. Važno je kroz pozitivno ozračje pokazati i osvijestiti praktičarima sve dobrobiti videorefleksije kao oblika profesionalnog usavršavanja.

 


 

DRAGI VRTIĆU SRETAN TI ROĐENDAN!

 

U petak 7. rujna bio je jako važan dan za naš vrtić. Na taj dan prije 45 godina s radom su započeli naši vrtići, dječji vrtići Brešca i Veli Brgud. A pošto smo sada svi skupa, odlučili smo proslaviti. Rođendan vrtića obilježili smo pjesmom, plesom, izradom čestitke, rođendanskom pričom i počastili smo se. Prava proslava rođendana! Dragi vrtiću,

SRETAN TI ROĐENDAN!

Djeca i odgajateljice poludnevne skupine Dječjih vrtića Brešca i Veli Brgud


 

ŠETNJA DO ŠKALNIŠKOG

 

Promovirajući zdrav život pedagošku godinu započeli smo dugom šetnjom do obližnjeg Škalniškog, želeći djeci omogućiti boravak u prirodi u posljednjim danima ljeta.

Škalniški se nalazi u šumskoj osami udaljenoj oko 2 kilometra od Brešca. Ondje žive samo dvije obitelji koje se bave seoskim turizmom. Razlog našeg posjeta bila je mini farma jedne od obitelji. Na farmi žive crne i bijele ovčice, magarac i kokoši. Sa njima nas je upoznao barba Zoran, kojemu se zahvaljujemo. Životinje smo mazili, hranili ih i igrali se s njima.

O nastavku našeg projekta promoviranje zdravog života kroz tjelesnu aktivnost obavještavati ćemo vas kroz godinu.

Djeca i odgojiteljice poludnevnih skupina Dječjih vrtića Brešca i Veli Brgud 

 


 

 

SURADNIČKO UČENJE KAO ODGOVOR NA PROFESIONALNI RAZVOJ ODGOJNO – OBRAZOVNIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU

PRIKAZ ISKUSTVA RADA U UMREŽENOJ ZAJENDICI

DJEČJI VRTIĆ MATULJI

Predavači: Kolinda Vučinić, prof. pedagogije i Sandra Dadasović, dipl. psiholog-prof

Otvorenost za  učenje,  spremnost na unapređenje prakse,  usmjerenost na razvoj i osiguranje kvalitete odgojno obrazovnog rada u ustanovi za rani i predškolski odgoj, dugotrajan je i zahtjevan proces.  Sve složeniji zahtjevi i izazovi svakodnevne prakse te implementacija Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje iziskuju korak dalje u stručnom usavršavanju.

Sve je to moguće uz pomoć:

-          kontinuiranog istraživanja i unapređivanja odgojno-obrazovnoga procesa,

-          osposobljavanja odgojitelja praktičara i drugih stručnih djelatnika vrtića za istraživanje i aktivno promišljanje vlastite odgojno-obrazovne prakse, a sve  u smjeru razvoja refleksivnog profesionalizma,

-          povezivanja svih sudionika odgojno-obrazovnoga procesa koji uče, istražuju i mijenjaju odgojnu i obrazovnu praksu i dijele to iskustvo s drugima (posebice sustručnjacima) u zajednice koje uče.

 

Kurikulum ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u vrtiću dinamičan je, ovisan o nizu čimbenika i specifičan za svaku ustanovu pa je iznimno značajna unutarnja procjena kvalitete.  Osim unutarnje (samo) procjene, vrtići podliježu i stalnom vanjskom vrednovanju.

 U suradnji s Centrom za Nacionalno vrednovanje obrazovanja, Dječji vrtić Matulji započeo je proces samovrednovanja. Ovaj je proces omogućio bolje razumijevanje vrijednosti koje se ostvaruju u praksi. Analiza prioritetnih područja kvalitete pokazala je izričit broj elemenata koji se mogu usmjeriti u razvoju ciljeva institucionalnih planova. Tim za kvalitetu prepoznaje potrebu za boljom povezanosti svih struktura unutar ustanove i boljeg protoka informacija, kao primarnog elementa  koji dovodi do osnivanja radnih timova. Složeniji zahtjevi i izazovi svakodnevne prakse, zajedno s provođenjem Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj  i obrazovanje, pozivaju na korak dalje u profesionalnom razvoju. Radni timovi su pretvoreni u zajednicu učenja koja obuhvaća sve odgojno-obrazovne  zaposlenike  u Dječjem vrtiću Matulji.

U cilju jačanja promjena Dječji vrtić Matulji zajedno s  Dječjim vrtićem  Opatija, Dječjim vrtićem  Viškovo  opredijelio se za strategiju međusobnog povezivanja i suradnju s Učiteljskim fakultetom u Rijeci i Centrom za istraživanje djetinjstva na Sveučilištu u Rijeci.  Glavna obilježja ovakvog načina povezivanja su međusobne interakcije, refleksije i kritičko promišljanja vlastite prakse. Vlastita praksa je svakodnevna tema odgojitelja, međutim već i kroz takav uobičajeni, svakodnevni razgovor o praksi naziru se implicitne teorije praktičara. Refleksija i samorefleksija kroz videosnimke omogućava osvjetljavanje vlastitih implicitnih teorija, daje priliku da odgojitelj propituje vlastitu praksu, da bolje razumije profesionalno iskustvo što vodi ostvarenju kvalitetnijeg odgojno-obrazovnog procesa. Ovakav način rada stvara više znanja i razumijevanja upravo kroz razmjenu različitih perspektiva što sam pojedinac ne može ostvariti. Za pojedinca praktičara ovakav način rada može biti pozitivno iskustvo kroz koje će postati svjestan svojih jakih strana, ali i profesionalnih slabosti. Razotkrivanja svojih slabosti može izazvati i osjećaj nelagode (pogotovo u početku) pa i otpor prema radu jer se ponekad smatra neprofesionalnim i nepoželjnim pokazati da praktičar u svom radu treba promjenu. Važno je kroz pozitivno ozračje pokazati i osvijestiti praktičarima sve dobrobiti videorefleksije kao oblika profesionalnog usavršavanja.