Kroz priču i sliku

IT IS BEGINNING TO LOOK LIKE CHRISTMAS!

 

“His hair is white,

His suit is red,

He wears a hat to cover his head,

He laughs this way  - ho ho ho !

And drives the sleigh through sleet and snow.”

 

Mali vilenjaci skupine za rano učenje engleskog jezika kroz niz aktivnosti  u vrtiću usmjerili su se na pripreme za veliki blagdanski period koji predstoji te nastojanju da se vrijeme adventa provede u veselju i druženju, u novim normalnim uvjetima življenja.

 Likovnih, glazbenih, dramskih aktivnosti nije nedostajalo te su na taj način poželjeli dobrodošlicu Božiću i blagdanima.

Početkom prosinca skupina se uključila u project “Christmas cards “ putem platforme eTwinning te od tada sudjeluje u razmjeni božićnih čestitki sa vrtićima/školama iz Europe. Pisali smo u 11 različitih zemalja a neke čestitke smo već I primili.

 Osim čestitki koje smo poslali prijateljima u Europu;  raznih ukrasa, pjesmica “Jingle Bells”, “Twinkle, twinkle little star”, priča “Story about gingerbread man”, “Cookie and tea for Santa Claus” nije nedostajalo.

Svjesni smo da je ova godina doista posebna, mjesec prosinac je ostao najradosniji dan u godini, pun zajedništva, topline I ljubavi.

 

Wishing you and your family health, happiness and peace this Christmas and throughout  the New Year.

RECEPT : Gingerbread men Cookie

  • sastojci:

30 dag brašna

10 dag maslaca

2 žlice meda

1 jaje

5 žlica šećera

1 vanilin šećer

prstohvat soli

1/2 vrećice praška za pecivo

1 žličica cimeta

1 žlica čok. u prahu

1 puna žlica mljevenih/naribanih začina: klinčića, muškatni oraščić, đumbir (korica limuna/naranče)

  • priprema:

Suhoj smjesi dodajte omekšani maslac, med i naribanu koricu limuna/ naranče. Dlanovima istrljajte sve skupa u mrvičastu smjesu, neka bude ravnomjerno, bez većih i manjih mrvica. Dodajte jaje i sve dobro sjedinite u mekano tijesto koje se više ne lijepi za dlanove. Po potrebi dodajte još malo brašna ili vode. Zamotajte u plastičnu foliju te pustite je da malo odstoji.  Pecite na 180ºC u prethodno zagrijanoj pećnici, cca 10-12 min (ovisno o debljini). Ukrasiti ih možete jestivim bojama ili glazurom od šećera.

Djeca i odgajateljice

Ivana Pauletić

Andrea Kos


 JASLICE I ADVENT

Djeca s odgajateljicama iz jasličke skupine su odlučile posjetiti novonastali advent u Brgudu. Bili su oduševljeni viđenim, a najdraži su im zanimljivi patuljci.

Pripremile odgajateljice Dajana Kalčić i Iva Kleščić


 ADVENT

    U jasličkoj skupini „Ribice“ dječjeg vrtića Veli Brgud upisano je dvanaest jednogodišnjaka.

    Većini je djece polazak u jaslice bilo prvo odvajanje od roditelja. Susretali  smo se s preplašenim licima i suzama u očima, no nakon toga uslijedilo je privikavanje na ritam i pravila. Djeca su vrlo brzo prihvatila boravak u jaslicama i počela iskazivati interes za igračke i ostalu djecu u skupini. Naše su "ribice" sada vrlo zaigrane i vesele, što cjelokupnu atmosferu u skupini čini ugodnom i toplom.

    Od samih početaka djeca su pokazivala velik interes za raznovrsne svjetleće i zvukovne igračke pa je početak adventa predstavljao priliku za dodatno uređenje prostora brojnim lampicama. Roditelji su nam poklonili mnoštvo različitih božićnih ukrasa i lampica te su svjetlosni efekti, kao i svakodnevno slušanje božićnih pjesmica doprinijeli pravom božićnom ugođaju.

   Kroz ovo razdoblje, zajedno s djecom izrađujemo prigodne likovne radove kojima dodatno uljepšavamo prostor. Na hodniku smo okitili božićno drvce, što je djeci bilo vrlo zanimljivo. Ono svakodnevno privlači dječju pažnju, a krase ga i kuglice s njihovim fotografijama.

Veselimo se nadolazećim blagdanima,a u novoj godini svima želimo obilje radosti i igre!

Pripremile odgojiteljice

Marina Vučemilo i Andrea Hrvaćanin


 SLIKOVNICA KAO POTICAJ

 

Tijekom mjeseca studenog puno, puno smo se igrali. Kroz igru smo učili o sebi, drugima i okolini. Razvijali samopoštovanje i samopouzdanje, socijalne vještine i komunikaciju.

Međusobno se poticali u brizi za sebe, druge i o brizi za okoliš.

Tjedno smo se upoznali sa po jednom slikovnicom.

U poučnoj slikovnici  „ Koronko želi ići u vrtić i školu“  glavni protagonist je Koronko odjeven u crvene hlače s brojem 19 koji želi ući u vrtić. Na kraju, ljutit, odlazi jer nije uspio nikoga zaraziti. Sada znamo puno više o virusu, a usvojili smo  najznačajnije pravilo da se broji do 20 dok se pravilno peru ruke.

Nakon čitanja, pričanja i dramatizacije priče iz  slikovnice „ Neposlušno mače“ prije svega namjera je bila čuti dječje stajalište, mišljenje i razumijevanje  poruke. Poseban naglasak je potaknuti djecu  na usvajanje  prihvatljivog ponašanja.

Iz slikovnice „ Ogledalce“ upoznali smo bogatstvo šume i njihovih stanovnika. Kroz dramatizaciju priče djeca su pokazala originalnost u izvedbi te razvijali govorno-jezičnu funkciju, a kroz različite aktivnosti proširili spoznaju o staništu i životu šumskih životinja.

Na samom početku mjeseca prosinca susreli smo se sa darovima svetog Nikole. Sreći nikad kraja. Pokloni su se pregledavali cijeli dan, ali svatko je pokazivao brigu za njega kako mu nešto ne bi nedostajalo od ujutro u njemu.

Međunarodni dan planina, 11.12.2020.god.  obilježili smo kroz suradnju s roditeljima koji su nam  pomogli prikupiti fotografije planinarenja sa svojom djecom. Od prikupljenih fotografija napravili smo izložbu u vrtiću, a sve u cilju razmjene ideja kuda krenuti na planinarenje zajedno sa svojom djecom.

Obilježili smo blagdan svete Lucije tradicijskim običajem sijanja pšenice.

Posijali smo pšenicu i vježbali količinske odnose.  Posebnu pozornost stavili smo na redosljed u procesu sijanja; najprije - 3 žličice mokre podloge i onda 2 žličice pšenice.

Mislili smo na sve naše prijatelje kojih sada nema u vrtiću te i za njih posijali pšenicu. Sada nam ostaje brinuti se da što prije i bujnije izraste.

Ususret Božiću čitamo priču iz slikovnice „ Božićni snjegović“ sa sretnim završetkom.

Veselimo se Božiću izrađujući prigodne poklone i čestitke za roditelje.

                                                                            Pripremile odgojiteljice 4. vrtićke skupine:

                                                                             Nikolina Grubić Pavletić i Mirjana Šepić


 POSJET PREDSTAVNIKA TALIJANSKE ZAJEDNICE OPATIJA DJEČJEM VRTIĆU MATULJI

 

Iako nam današnja vremena ne dozvoljavaju; proslave, božićna druženja i sv radosne aktivnosti ovih blagdana mi nismo dozvolili da djeca budu zakinuta i pružili im bar mali ugođaj blagdansko svečanog raspoloženja.

(Naravno, uz poštivanje svih epidemioloških mjera.)

Jer što ima lijepšeg od dječjeg osmijeha i njihove sreće?


Ove godine nismo mogli prisustvovati Božićnoj priredbi u zajednici talijana ali oni nisu zaboravila na djecu naše skupine. Željeli  su ih i ove godine vidjeti i razveseliti pa su tako na dan Sv.Nikole došli u naš vrtić i donijeli im prikladne darove.
To je bila izvanredna prilika da djeca ponosno otpjevaju i recitiraju nešto što su naučila i pripremila za Sv.Nikolu. Nasmijali smo svih pismom Sv.Nikoli koji mora ostati zdrav jer mora proslijediti pismo Djedu Božićnjaku. 

"Caro San Nicolò ben tornato,
grazie per i doni che hai portato.
Ciocclate , caramelle , mandarini
Sono già nei nostri pancini.
Ti prego non dimenticare
Che Natale sta per arrivare
La lettera tu devi portare
Al tuo amico Babbo Natale!
Per questo non ti ammalare!
Copri ti di più
Per non fare "ecciù!"
Prendi un pò di vitamina C
Stammi bene *baci e abbracci*
Testo: Andrea Žgomba

Bili su jako veseli, uzbuđeni a i ponosni kad smo im mi uručili našu čestitku.
Ono što smo poželjeli njima želimo i svima vama!

"Auguriamo che...
Tanta salute e felicità
Il Nuovo Anno porterà.
Malatie e tristezze spazza via
Porta solo allegria!
Ogni bene e
Buone feste a tutti!"

Maestre e bambini

 


 

VOLIM ŽIVOTINJE

4.10. obilježili smo Svjetski dan zaštite životinja. Aktivnost je potakla interes djece za životinjski svijet. Prateći taj interes krenuli smo u projekt „VOLIM ŽIVOTINJE“. Kroz razne aktivnosti utjecale smo na cjelokupan razvoj djeteta, te pokušale zadovoljiti sve dječje razvojne potrebe. Istraživački centar obogatile smo raznim knjigama, enciklopedijama, slikovnicama i časopisima sa tematikom životinja, plakatima u čijoj izradi su nam pomagali i roditelji, figuricama raznih životinja, drvenim kockama za gradnju, puzzlama i društvenim igrama „Farma“ i „Životinjsko putovanje“.

I dalje potičemo dječju radoznalost i želju za istraživanjem. Kroz igru i razne aktivnosti djeca razvijaju ljubav prema životinjama, empatiju, socijaliziraju se, razvijaju ekološku svijest, uče se koristiti knjige u cilju dobivanja novih podataka, razvijaju predčitalačke vještine, vještine komunikacije, suradnje, dogovaranja, vježbaju svoj govor, bogate rječnik, usvajaju osnovne matematičke pojmove, prostorne odnose,a kroz društvene igre uče se poštivanju pravila, upornosti, produljuju period koncentracije te razvijaju svoju krupnu i finu motoriku.

Pripremile odgajateljice 6. vrtićke skupine:

Dragica Grgurić i Gordana Činko

 


SVETI NIKOLA

„ SVETI MIKULA, BILI SMO DOBRI.

LEPO TE PROSIMO KALCETI OBAJDI

I ČA GOD LEPEGA VA NJIH NAN PUSTI“

 

Znajući da nam uskoro dolazi naš dobri zaštitnik djece, pomoraca, siromašnih i bolesnih, cijeli smo tjedan posvetili razgovoru o sv. Nikoli. Petak popodne pripremili smo svoje čizmice i jedva dočekali ponedjeljak ujutro. Stigavši u vrtić, razveselili smo se poklonima svetog Nikole, a posebno nam se svidjela veeeelikaaaa lopta!

Pripremile odgajateljice područnog vrtića Veli Brgud



SNJEŽNE RADOSTI

Samo nekoliko dana prije pojave prvih pahulja uživali smo u zimskoj idili i na svježem zraku promatrali naše zaleđeno igralište. Probudili smo u sebi istraživače te otkrili kako je led zapravo smrznuta voda. Za nekoliko dana s veseljem smo dočekali prve snježne pahulje. Snježni pokrivač mamio nas je van. Nije trebalo puno vremena. Pripremili smo svu potrebnu zimsku opremu i za tren bili vani.

Uživali smo trčeći po snijegu i grudajući se. Zima nas je zaista zagrlila svojim ogrtačem.

 

Pripremile odgajateljice: Ivana Hajdinjak Banov i Anamarija Valčić


KAKO SMO OBILJEŽILI MJESEC LISTOPAD

 

Aktivnosti vezane za godišnje doba - JESEN

Dan je počeo našom prvom šetnjom. Promatrali smo promjene u prirodi. Puhao je vjetar, padalo je lišće. Odjednom djevojčica E. je uzviknula: „Teta, vidi list je yellow (žut)!“. „Onaj je zelen!“, doviknula je S. „List je na cesti.“, dodao je L.

To je kod nas odgajatelja izazvalo želju da s djecom organiziramo niz aktivnosti s ciljem provjere njihovih postojećih znanja te spoznajom novih, vodeći se dječjim interesima i potrebama. Uslijedili su sklopovi aktivnosti o jeseni i plodovima koje jesen daje. Služili smo se slikovnicama, enciklopedijama, pjevali pjesmu „Kruška, jabuka, šljiva“. Slijedom toga, sakupljali smo lišće, lijepili, izrađivali stabla na više načina, učili o voću koje u jesen sazrijeva. Putem izrađenih poticaja djeca su provjeravala svoja znanja i postignuća.

Kroz provedene aktivnosti djeca su usvajala prostorne odnose gore-dolje, veličine (veliko-malo), količine (više-manje, puno-prazno), socijalne vještine (dijeljenje i dogovaranje). Svi smo se jako zabavljali. Interes za poticajima i dalje traje. D. svakodnevno samostalno pjeva pjesmu „Kruška, jabuka, šljiva“.

 

Farma

Pri jutarnjem okupljanju dok traju slobodne aktivnosti nekolicina djece donosi kutiju sa životinjama, počinje igra za stolom. Pridružilo se više djece. Aktivnost traje više od 45 minuta. Čulo se imenovanje životinja, kako se glasaju pa čak i tko je njihova mladunčad.

To nas je potaknulo da nadogradimo tu njihovu aktivnost. Osigurali smo slikovnice, enciklopedije s domaćim životinjama, napravili farmu koristeći se prirodnim materijalima.

Ovom aktivnošću kod djece se razvila ljubav prema životinjama i još traje interes  za daljnjim istraživanjem.

Kad dijete jasličke dobi organizira aktivnost

Dok se većina djece igra slažući kocke, u centru gradnje, djevojčica L. slaže kutije od kocaka po dužini. Promatranjem uviđamo što će uslijediti. Samostalno se penje i počinje hodati po kutijama. Na kraju, sa zadnje kutije skače doskakujući sunožno. Pridružuju joj se i druga djeca. Aktivnost je potrajala.

Ovom aktivnošću kod djece se potiče razvoj ravnoteže pri kretanju i doskoku sunožno.

Odgajateljice Amela Keškić i Nina Šain


 MJESEC DJEČJE KNJIGE

 

Tijekom mjeseca listopada u odgojno – obrazovnoj skupini „Zvrkići“ obilježili smo MJESEC DJEČJE KNJIGE.

Na početku dogovorili smo pravilo kako ćemo svakoga dana pročitati jednu priču (knjigu). Tijekom cijelog mjeseca čitali smo svoje omiljene slikovnice, proučavali enciklopedije i uživali u zanimljivim pričama.

Uživanjem u čitanju stekli smo ritual čitanja te potaknuli motivaciju za samostalno čitanje knjige i uvijek dobrodošao razgovor. Potaknuti time, u našoj sobi osmislili smo kutić slikovnica u koji svakodnevno rado zavirimo i veselimo se novim dogodovštinama.

Za kraj vam predlažemo nekoliko savjeta o tome kako čitati i pritom istinski uživati: udobno se smjestite, držite knjigu ispred djeteta da je dijete može dobro vidjeti i dodirivati ono što se čita. Razgovarajte o slikama, dopustite djetetu  postavljati pitanja. Nakon priče porazgovarajte s djetetom o pročitanome, čitajte s izmjenama ritma i glasnoće, potaknite dijete da ono priča priču.

Sigurni smo da će uz ove savjete vaše dijete uspješno uploviti u svijet priča te time poticati i razvijati svoju maštu i kreativnost.

                                                                        Pripremile odgojiteljice:

Ivana Hajdinjak Banov i Anamarija Valčić


 Project „HOUSE“

U početku pedagoške godine skupina djece pokazuje pojačani interes za svakodnevnim čitanjem priče „The Three Little Pigs“

Prilikom čitanja posebnu su pozornost pridodavala kućicama. Svakodnevno se pojavljivao veliki broj pitanja upravo o kućama, a kućice iz priče uspoređivali bi s vlastitim kućama. Nerijetko i s vikendicama, apartmanima, hotelima.

Kroz razgovore s djecom, ali i slušanjem njihovih međusobnih razgovora, postupno smo obogaćivali centar gradnje novim i raznovrsnim materijalima  kako bi obogatili dječju igru i omogućili proširivanje interesa i mogućih smjerova igre i učenja. Tijekom gradnje kuća nailazili su na poteškoće, npr. rušenje, no to je samo bio dodatni poticaj za daljnja promišljanja i pronalaženja kvalitetnijih rješenja za gradnju. Također, ponuđene su i brojne druge aktivnosti u likovnom centru te aktivnosti koje su bile usmjerene na razvoj krupne motorike te bogaćenja i proširivanje vokabulara s naglaskom na strani jezik npr. Slikovnica „The Happy house“ by Jill Eggleton.

U nastavku šaljemo link na pjesmicu te text recitacije (potaknite ih da pokažu pokrete ili smislite zajednički nove pokrete).

Čitavo vrijeme rada na projektu “House” prisutna je visoka razina suradnje među djecom te zajedničkog promišljanja a još uz kreativnost, inovativnost, to su vrijednosti ovog projekta.


SONG link:

https://youtu.be/jUNTMKpoLAI


RHYME:

„My house“

I`m going to build a little house

With a chimney tall,

A sloping roof,

A big front door to knock

And two tiny windows you can peep inside.“

Prilagođena verzija iz zbirke recitacija Sarah Williams

Pripremile odgajateljice iz skupine za rano učenje engleskog jezika:

Ivana Pauletić i Andrea Kos


 „IGRA SLOVIMA“

 

Potaknute velikim interesom djece za slovima, izradile smo stolno didaktičku igru „Školica“ u kojoj  svaki prozorčić sadrži jedno slovo abecede.   

Igra se sastoji od:

- 30 čepova na kojima su napisana slova abecede,  od A do Ž.   

- kartice sa slovima od A do Ž      

- pojmovi sa svim slovima abecede

Već na samom početku igra je kod većine djece potaknula interes za istraživanjem, igrom i aktivnim sudjelovanjem. Nakon dogovorenih pravila, igra se igra u manjim grupama.

1 igra; izvlačenje čepića sa slovom te prepoznavanje slova od strane igrača. Igrač koji sakupi najveći broj čepova pobjednik je!

2 igra; izvlačenje čepova sa slovima, te pronalaženje pojma sa zadanim slovom među ponuđenim sličicama.

Slovo koje na kraju igre ostane nepokriveno, zajednički treba pronaći što više pojmova koji počinju s tim glasom.

Kroz ovu igru djeca usvajaju početna znanja o slovima. Imenovanje i prepoznavanje slova te abecednog reda daje djetetu oruđe koje mu pomaže u učenju čitanja. Vidljivi su bili svi oblici međusobne suradnje ; od dogovora, pomaganja prijatelju te samoj komunikaciji između djece.                                         

Pripremile odgojiteljice: Mariza Kralj i Helena Višnić

Odgojna skupina : Vrtićka 1

 


 „LJUBAV DJECI PRIJE SVEGA”

Početkom listopada u odgojno-obrazovnoj skupini Školjkice iz Velog Brguda obilježili smo Dječji tjedan pod motom „Ljubav djeci prije svega”. Djeca su kroz razgovor, likovno stvaralaštvo te pokretom pokazala kako možemo pružiti ljubav djeci.

 

Jesenska recitacija „Šu, šu“, potiče djecu odgojno-obrazovne skupine Školjkice iz Velog Brguda da se izraze likovno i jezično, a također služi i kao poticaj za istraživačke aktivnosti. Na taj način, u šetnjama Brgudom otkrivali smo jesenske boje, lišće kako pada te šušti, ali i imenovali jesenske plodove koje smo pronalazili.

 

Šu, šu, šu

 

Šu, šu, šu, šu

Lišće šušti,

Kiša pljušti.

U šumici ježić spava

Vidi mu se njuška mala!

Odgajateljice Dolores Kovačić i Ursula Radonić