Kroz priču i sliku

ZAJEDNIČKO PREDBLAGDANSKO DRUŽENJE U JASLICAMA

Prosinac u jaslicama najradosniji je mjesec u godini. To je vrijeme zajedništva, veselja i druženja. Tako su Jaslička 1 i Jaslička 2 zajedničkim druženjem provodila ovo predblagdansko vrijeme.

U šetnji Velim Brgudom tražimo prve pahulje. Držimo se za pletenu gusjenicu i pazimo jedni na druge. Svim osjetilima istražujemo okolinu oko sebe. Hladno je, a nema snijega. Kada će taj prvi snijeg? U šetnji razgovaramo o životinjama u šumi i životinjama koje spavaju zimski san. Pusti sada to, najbitnije smo zaboravili: „A di nam je taj Djeda Mjaz?” Iako ga putem nigdje nismo sreli, taj Djeda Mjaz (koji dobro zna kako se igra skrivača) bio je poticaj za daljnji razgovor. Za razgovor o prijateljima, dijeljenju igračaka i brizi jedni za druge. Razgovoru su uslijedile zajedničke aktivnosti koje su se nastavile u odgojnoj sobi.

Pomoću strunjača, obruča, koluta napravile smo djeci poligon kako bi kroz igru i zabavu usavršavali grubu motoriku. Nebrojeno puta djeca su ponavljala zadani poligon, pa čak i oni najmanji.

Na stolove smo djeci ponudile kinetički pijesak, Kinetički pijesak je bio glavna atrakcija pa smo njime izrađivali i gradili božićne kolače, kuće Djeda Mraza...

Ponudile smo i veeeliki bor izrezan od kartona koji su djeca samovoljno ukrašavala.

Kroz ponuđene aktivnosti nastojale smo poticati originalni izričaj svakog djeteta i razvijati njihovu intelektualnu radoznalost.

Prosinac u jaslicama je mnogočemu  pridonio: želji da budemo dobri jedni prema drugima, da pazimo jedni na druge i da nastavimo uveseljavati jedni druge.

 

                                               Pripremile odgojiteljice jasličkih skupina Dječjeg vrtića Veli Brgud

                                                                                   Jalička 1: Matea Gulja i Julijana Karas Sušanj,

                                                                                   Jaslička 2: Matea Pavić i Marina Vučemilo


 CHRISTMAS PARTY

 Staru 2022.godinu ispratili smo božićnim druženjem, na kojem su prisustvovali i roditelji. Iznenađenje za roditelje pripremila su djeca koja su im predstavila recitacije i pjesmice koje govore o Božiću. Nakon iznenađenja slijedila je radionica bojanja i ukrašavanja gline za koju se pobrinula Maja, mama naše Tine.

Kako je to izgledalo, možete pogledati na fotografijama.

Za kraj…

WE WISH YOU A MERRY CHRISTMAS  AND A HAPPY NEW YEAR!

 

SKUPINA ZA RANO UČENJE ENGLESKOG JEZIKA

NIKOLINA & ANDREA

 


 BOŽIĆNA PRIREDBA

Ponedjeljak, 12. prosinaca 2022. bio je vrlo poseban dan u Dječjem vrtiću Veli Brgud.

U jutarnjim satima, u suradnji s Mjesnim odborom Brgud djeca svih odgojnih skupina, sa svojim odgojiteljicama kitila su božićnu jelku kuglicama dobrih želja. Večer je bila rezervirana za „Svečanost svjetla“. U svečanom i veselom ozračju upalili smo lampione koje su izradile vrijedne dječje ručice. Svjetlost lampiona obasjala nam je put, put ljubavi i mira jer ljubav, mir, radost i veselje  su naše ovogodišnje želje.

ČESTIT BOŽIĆ I  SRETNA NOVA 2023. GODINA!!

Pripremile odgojiteljice  područnog vrtića Veli Brgud

 


 MI ŽELIMO SRETAN BOŽIĆ....

 

Prijateljstvo, ljubav i zajedništvo njegujemo od najranije dobi djeteta.

U našoj skupini ove vrijednosti potičemo na različite načine tijekom cijele pedagoške godine.

Ovo  božićno vrijeme bio nam je još jedan poticaj da jedan drugoga razveselimo izrađenom i poklonjenom čestitkom.

A Vama dragi čitatelji želimo:

BLAGOSLOVLJEN BOŽIĆ, ZDRAVU I SRETNU NOVU 2023. GODINU!

Pripremile odgojiteljice Cjelodnevne skupine područnog vrtića Jušići:

Katarina Pleše Glavinić i Sandra Škrlj

 


 PREDBLAGDANSKO DRUŽENJE

Povodom proslave nadolazećih blagdana u dječjem vrtiću „Rupa – Lipa“ održalo se predblagdansko druženje roditelja i djece.

U sklopu obilježavanja projekta „Rođeni za čitanje“ namijenjenog najmlađima, kako bi promovirali čitanje od najranije dobi, odlučili smo izraditi slikovnicu „Kako je Djed Božičnjak zaboravio Božić“. Svaka obitelj je prema zadanom tekstu oslikala jednu stranicu slikovnice. Ovu aktivnost svi su rado prihvatili uz veselje, smijeh, ali i prisjećanje na djetinjstvo.

Kako bi se pripremili za dolazak Božića, obitelji su napisale pismo Djedu Božičnjaku i spremile ga u prethodno izrađenu ukrasnu kutijicu. Iste te kutijice uzeli su kući kako bi ih mogli staviti ispod bora da ih Djed Božičnjak pročita i razveseli poklonima.

Blagdansko raspoloženje dočarali smo prigodnom glazbom, nastupom djece i fotografiranjem u našem kutku Djeda Božičnjaka. Za kraj smo se svi zajedno počastili keksima i čajem.

Pripremile odgojiteljice dječjeg vrtića „Rupa – Lipa“

Anja Antolović i Dušanka Komen

 


 DRUŽENJA S UMIROVLJENICIMA U VRTIĆU

 

U sklopu promicanja međugeneracijske suradnje i projekta „Rođeni za čitanje“ u našoj skupini organizirana su  druženja s Udrugom umirovljenika Općine Matulji.

Svake srijede umirovljena učiteljica Eni priča priče iz slikovnica na čakavskom narječju. Do sada su joj se pridružile i gđa. Nada i voditeljica Udruge gđa. Ana.

Slikovnice s pričama  tematski su vezane uz naš odgojno-obrazovni plan i aktivnostima za taj tjedan.

Nakon čitanja i listanja slikovnice djeca su samoinicijativno počela postavljati pitanja:

„ Kako je to nekad bilo?“, „ Jeste li imali perilice, sušilice, mobitele?“, „ Niste imali bombona i čokolade?????“

Veliki interes djeca su pokazala u postavljanju pitanja kako je nekad bilo , ali Aron je zaključio da i danas treba paziti i štedjeti vodu jer je tako kod njegove none na otoku Ižu.

Upravo taj interes za život nekada dao nam je ideju da upriličimo kićenje jelke „ po nekadajnu“.

Dogovorili smo se s predsjednicom Udruge gđom. Sonjom i osmislili radionicu za djecu i roditelje gdje će se izrađivati ukrasi za kićenje te će se posijati pšenica jer je baš taj dan bila svetkovina Svete Lucije.

Na radionici smo svi zajedno izrađivali svilene bombone ili štolvere i  anđeliće od vune i raznovrsnog papira, pažljivo prateći upute kako bi to sve vjerodostojno izgledalo.

Na kraju radionice „okrunili smo smričku“ koja stoji ispred ulaznih vrata našeg vrtića u Matuljima i  vraća sjećanja starijih šetača i prolaznika.

Zabilježili smo  izjavu starije gospođe: „ Se van je lepo, ma  smrička  j najlepča, aš  me  spamećuje  kada san bila mića,“

……i nastavljamo dalje s umirovljenicima upoznati se s tradicijom i užancami  našega  kraja  za vreme  nmaškar.

 

                                                                                           Pripremile odgojiteljice vrtićke 6:

                                                                                              Helena Višnić i Mirjana Šepić

                                                                                                 i asistentica Anita Kinkela

  


 

BOŽIĆNI MEDENJACI

Skupina za rano učenje engleskog jezika i skupina VRT4 petak su odabrale kao savršen dan za izradu i pečenje božićnih keksića, medenjaka. U suradnji sa našom kuhinjom dogovorili smo nabavu sastojaka. Sve smo sastojke mirisali, neke smo i kušali te ih prepoznavali ili pokušavali odgonetnuti o čemu se radi. Pratili smo recept i polako miješali sve sastojke. Kada je smjesa bila spremna uz pomoć kalupa raznih motiva izrađivali smo male keksiće. Četiri puna velika pleha pažljivo smo odnjeli u kuhinju na pečenje i strpljivo čekali. Miris se vrlo brzo počeo širiti cijelim vrtićem i privlačio svih da dođu kušati. Dio keksića odvojili smo,spakirali u ukrasne kutijice i zajedno podijelili svim zaposlenicima vrtića. A okus naših medenjaka možete provjeriti i sami jer  vam u nastavku nesebično dijelimo recept!

 

SASTOJCI:                                                                                                  

250g meda

100g šećera

125g maslaca

500g brašna + brašno za rad

1 žličica praška za pecivo

1 žličica cimeta

1 žlica kakaa

1 jaje

 

PRIPREMA:

Lagano miješajući zagrijavajte med, šećer i maslac, sve dok se šećer ne rastopi. Stavite u posudu sa strane i pustite da postane mlako. Pomiješajte sve suhe sastojke pa im dodajte jaje i smjesu s medom. Ručnim mikserom (nastavak za tijesto) umijesite glatko tijesto. Tijesto umotajte u prijanjajuću prozirnu foliju i stavite u duboko (ledenicu) na pola sata. Pećnicu zagrijte na 180'C. Površinu za rad pospijte brašnom. Tijesto razvaljajte na 5mm i kalupima oblikujte figurice.  Posložite ih na lim obložen papirom za pečenje.  Na srednjoj prečki pecite keksiće 12-15 minuta.

Po želji za ukrašavanje pomiješajte  200g šećera u prahu i 3-4 žlice mlijeka dok ne dobijete kremasti preljev te njime premažite medenjake. Po želji ih možete ukrasiti šarenim šećernim  mrvicama.

U SLAST!

 Naš savjet je dupla doza!

  


 

 BLAGDANSKO RUHO DJEČJEG VRTIĆA MATULJI

 Ususret najljepšem godišnjem dobu, listiće, ježiće, gljivice i ostale jesenske motive zamijenili su oni zimski i ponajviše Božićni. Vrijedne ruke naših odgojiteljica i djece pretvorile su vrtić Matulji u pravu božićnu bajku. Lampice, kuglice, jelke, darovi, razne zimske i blagdanske priče protežu se od ulaza pa hodnicima i sobama, uveseljavajući svakodnevno i djecu i odrasle. Hodnicima se čuju božićne pjesme, širi se miris borova i cimeta, u iščekivanju smo blagdana Božića i starog dobrog Djedice koji nas svake godine nagradi raznim poklonima. Ali što bi se desilo kad bi Djedica zaboravio na Božić...?

Prepuštamo vas kratkoj anegdoti i želimo svima Sretan Božić i Sretnu Novu 2023. godinu!

 

KAKO JE DJED BOŽIĆNJAK ZABORAVIO BOŽIĆ?

Jedne davne zime snijeg je zaboravio pasti. Te iste davne zime, vjetar je zaboravio zapuhati i sunce je zaboravilo zaći. Prosinac je zaboravio zamijeniti Studeni i sve je krenulo naopako. Ljudi su pospremili bunde i obukli kupaće kostime. Marko je otišao na more kod bake, a Iva je jela dva sladoleda u danu. Mali Josip je u svojoj sobi čekao i čekao i čekao.

- Kad će već jednom taj Božić? – pitao se.

Ljudi su bili sumnjičavi. Zašto nema zime ove godine? Zašto jesen tako dugo traje? Kad će pasti snijeg? Nikome ništa nije bilo jasno. Djeca su se rastužila jer ako nema zime, nema ni Božića, a ako nema Božića, nema ni debeljuškastog veseljka Djeda Božićnjaka.

- Hmm, a gdje je taj? - pitali su se svi.

Ljudi su stali dozivati Djeda Božićnjaka.

- Dođiii, vrati seee, donesi nam daroveeee! -

A Djed? On je zaboravio naviti sat. Zaboravio se probuditi. Zaboravio je poslati snijeg. Zaboravio je vjetar i maglu. Zaboravio je i poklone. Ma sve je zaboravio taj Djed Božićnjak. U zadnji trenutak se razbudio, protrljao oči i naredio svojim patuljcima da što prije zamotaju darove za svu djecu svijeta. Navukao odijelo i krenuo u svijet. Na Badnju večer je trčao, preskakivao, letio, slijetao na krovove i ubacivao darove. Sve je pomiješao. Marica je dobila Antonijev dar, a Tino je dobio Markov... Nakon radne noći, umorni se i zbunjeni Djed Božićnjak vratio u svoj dom. Pred ulaznim vratima dočekala ga je umotana kutija s mašnom. Iznenađeni djed otvori dar i ugleda veeeeliki zidni sat i poruku:

"Dragi Djede,za sljedeći Božić ne želim nikakav dar. Samo želim da se naspavaš i probudiš na vrijeme. Pošalji nam snijeg i zimu. I ne zaboravi otići u krevet na vrijeme. Tihana."

Djed je poslušao Tihanu i sljedeći Božić je sve obavio na vrijeme. A ljudi su mu odlučili oprostiti. Ne može se nitko ljutiti na Djedicu.

Svatko jednom nešto zaboravi.                       

                                                           Pripremila odgojiteljica Manuela M. Borković

 


 ODRŽIVI RAZVOJ OD NAJRANIJE DOBI

Još 1987. Svjetska komisija za okoliš i razvoj, ODRŽIVI RAZVOJ je definirala kao zadovoljavanje potreba sadašnjih generacija bez da ugroze buduće generacije u zadovoljavanju svojih potreba.

Kada govorimo o održivom razvoju tada mislimo na ravnotežu između društva, okoliša i gospodarstva.

Naravno, odgoj i obrazovanje za održivi razvoj započinje od najranije dobi pa je stoga to i jedna od bitnih zadaća u našem godišnjem planu i programu. Osjetljivost djece za održivi razvoj razvija se upravo u neposrednom vrtićkom okruženju. Igra je preduvjet razvoja osjetljivosti djece za održivi razvoj.

Stoga smo u naš odgojno-obrazovni rad integrirale proces razvoja održivosti s ciljem poticanja radoznalosti u djece, zatim opažajne, spoznajne i radne sposobnosti.

Ne bacamo stare, iskorištene, djelomično razbijene stvari ili igračke kao što su kartonska i plastična ambalaža, umjetno cvijeće, navoji, dijelovi garaže za autiće, dijelovi dvorca za vitezove, šperploče, nekompletne kockice i velike spužvaste puzzle, pluto od ribarskih mreža, istrošene bojice, čepove, komadiće umjetne trave i tepisona itd.

Od toga se, vodeći načelom ne stvaranja otpada, nego prenamjene i recikliranja, mogu napraviti nove i zanjimljive igračke i sredstva za rad kao što su šuma za životinjice, grad s garažom, senzorna staza, igračke za razvoj motorike isl.

Pripremile odgojiteljice jasličke skupine Dječjeg vrtića Rukavac: 

Manda Matić i Sandra Miočić

 


 BOŽIĆNA RADIONICA

Dana 29.11.2022. u skupini Zvrkići održana je božićna radionica na kojoj su roditelji i djeca zajedno izrađivali svjetiljke za nadolazeću „Svečanost svijetla“ te ukrase kojima smo ukrasili vrtić i okitili bor. Svjetiljke su izrađivali od staklenki koje su ukrašavali raznovrsnim materijalima poput ukrasnog papira, raznobojne vune, pompona, obojanih bučinih sjemenki, šljokica i slično, dok su ukrase izrađivali od prirodnih materijala, odnosno češera i drvenih grančica koje su djeca prethodno prikupila u prirodi. Suradnja djece i roditelja rezultirala je prekrasnim, raznovrsnim i kreativno izrađenim ukrasima i svjetiljkama!

Pripremile odgojiteljice vrtićke skupine Veli Brgud (Zvrkići):

Mihaela Matika i Kristina Mirović 

 


 MIĆI ADVENT V RUKAVCE

 

Stiglo je vrijeme kada bi svi trebali biti ispunjeni radošću i veseljem – vrijeme zajedništva i iščekivanja Božića.

"Adventiranje" postaje sve popularnije pa smo tako i mi odlučile napraviti mali advent u našem Rukavcu, na Kinkeloven tarace gdje su se oduvijek odvijale sve važne svečanosti ovoga mjesta. Kako bi stvorili pravi blagdanski ugođaj, tarac je krasilo mnoštvo lampica, ukrasa, dječjih osmijeha i božićnih pjesama.

Kao na svakom pravom velikom adventu i kod nas se pjevalo i recitiralo, a glavne zvijezde bila su djeca iz vrtića i jaslica Rukavac.

Posjetitelji su se mogli zabaviti obarajući čunjeve, gađajući metu, nabacivanjem obruča na rogove sobova, igranjem križić-kružića, izrađivanjem čestitki, kutijica za poklone te božićnih drvca od češera i plastelina. Također, pisma sa svojim željama mogli su napisati i ubaciti u poštanski sandučić Djeda Božićnjaka.

Kakav bi to advent bio bez fritula i toplog čaja, a za njih su se pobrinule naše vrijedne kuharice, Edita i Tamara.

I naravno, iznenađenje kojem smo se svi potajno nadali, poseban gost večeri - DJED BOŽIĆNJAK.

Mi smo se svi jako dobro zabavili i nadamo se da se i dogodine vidimo na “Mićen advente v Rukavce”.

Pripremile odgojiteljice

 jasličkog i vrtićkog programa Dječjeg vrtića Rukavac

 


UČIMO KROZ STIHOVE I PRIČE!

 

Ne smijemo otkriti što smo i što ćemo sve raditi,

ali vjerujte da ćete se iznenaditi.

Kroz svaki naš dan provlače se priče i stihovi,

a puno puta smo i mi glavni likovi.

Pa smo tako glumili i razne životinje,

ali i gledali prekrasne predstave.

Jedna od njih bila je Maja, vrijedna i vesela pčelica,

koja nas je očarala svojim putovanjima

 i zanimljivim pustolovinama.

Čarolijom priča u našoj smo sobi

stvorili mnogo prigodnih centara,

i u svakom od njih nešto se novo stvara.

Nećemo govoriti više od toga,

samo znajte,

da nam je od svega najljepše,

stvarati uz prijatelja svoga.

 

Djeca i odgojiteljice Dragica,Anica i Andrea

5.vrtićka skupina

 

 


 POSJET  KNJIŽNICI

Povodom Mjeseca   knjige  i  projekta  „Rođeni za čitanje“  Nacionalnog projekta poticanja čitanja  djeci  od  najranije dobi, posjetili smo Gradsku knjižnicu i čitaonicu u Matuljima.

Tamo nas je dočekala  simpatična Jelena, knjižničarka, koja nas je kroz edukativnu prezentaciju upoznala s načinom posuđivanja knjiga.

Zajedno smo poslušali priču „Kako je zeko zavolio knjižnicu“ i prolistali istoimenu slikovnicu.

Odlučili smo da slobodno izaberemo slikovnice , prolistamo i pokušamo ih vratiti na njihovo mjesto. Ali,to je teško, ako ne znamo pratiti knjižne oznake.

Najveći interes potakla je knjiga o Titanicu. Svako dijete željelo ju je prolistati jer su se prisjetili projekta „Titanic“ od prije dvije godine.

Učlanili smo se u knjižnicu i posudili slikovnice koje  su  tematikom vezane uz naše planiranje odgojno-obrazovnog rada.

Dogovorili smo susrete u knjižnici jednom mjesečno i sada puno više znamo o važnosti čitanja i funkcioniranja knjižnice.

 

                                                                                                            Pripremile odgojiteljice vrtićke 6:

                                                                                                               Helena Višnić i Mirjana Šepić 

                                                                                                                  i asistentica Anita Kinkela

 


 „VOLIM MLIJEKO“- likovni natječaj Dukata

Sudjelovali smo u kreativnom likovnom natječaju „Volim mlijeko“ koji raspisuje Dukat. Tema natječaja jest: „Šuma i ja, prijatelja dva“. Organizator će za svaki naš pristigli likovni rad posaditi jednu sadnicu stabla. Kako bi dijete imalo pravo sudjelovanja u natječaju bila je nužna suglasnost roditelja. Čim smo prikupili sve potrebno, požurili smo do pošte kako bismo poslali naše radove.

Sudjelovanjem u likovnom natječaju doprinijeli smo obnovi naših šuma.

20 crteža = 20 sadnica  

                                          Pripremile odgojiteljice Dječjeg vrtića Matulji,

                                          6.vrtićke skupine: Mirjana Šepić, Helena Višnić

                                          i asistentica Anita Kinkela

 


 ČAJANKA

Jer,

naša je šuma

naša hranilica,

naša je šuma

naša tržnica!

Krenimo složno po orah i bukvicu,

a poslije možemo skupa i na ČAJ!

 

Nakon što su 3. i 7. vrtićka skupina zajedno izvele igrokaz Ježić i vjeverica (Ana Kraljević), u dogovoru s djecom odlučili smo pripremiti čajanku.

U suradnji s roditeljima djeca su donijela vrećice čaja koji oni rado piju.  Odabran je i dan, petak.

Ujutro smo započeli zajedno s djecom pripremu za veliku čajanku.

Svi su se rado uključili i čekali da počnemo s pripremom čaja.

Za čaj je potrebno   :  -šalica

                                       -vrećica čaja

                                       -topla voda

                                       -limun

                                       -šećer

                                       -med

Nakon pripreme uživali smo u mirisima i okusima raznih vrsta čajeva, a najslađe nam je bilo močiti keksiće u čaj i jesti ih!

Probajte i vi!

U slast!

 

Pripremile odgajateljice vrt3 i vrt7

Martina, Irena, Božica i Ingrid

 


 CIKLUS RADIONICA „ODRŽIVI RAZVOJ“

Svjedoci smo velikog utjecaja čovjeka na prirodu. Taj je utjecaj u konstantnom rastu povećanjem ljudske populacije i razvojem tehnologije koja nam omogućava sve lakši, ali i sve veći utjecaj na okoliš. Rani razvoj djeteta od ključne je važnosti za njegove kasnije stavove i navike pa je stoga vrlo važno već u predškolskoj dobi razvijati pravilan odnos poštovanja, suživota i integriranosti u prirodu. Svakodnevnim obvezama i načinom života djelujemo na okolinu, bilo na pozitivan ili negativan način. Stoga, od iznimnog je značaja  usmjeravanje individue od najranije predškolske dobi za pravilan utjecaj i brigu o prirodi i okolini. Odgojitelji kao stručne vodilje imaju veliku i važnu ulogu u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj te osim što moraju imati određeno znanje, moraju razvijati i kompetencije kvalitetnog odgojitelja kao što su primjerice fleksibilnost, samopouzdanje, otvorenost i komunikativnost.

U Dječjem vrtiću Matulji održan je ciklus radionica „Održivi razvoj“:

1. Radionica

Što je održivi razvoj? Kako ga povezati u odgojno-obrazovnom procesu rada? Odgojitelj kao kreator procesa odgoja i obrazovanja za održivi razvoj. Izazovi i rješenja.

2. Radionica

Organizacija procesa odgoja i obrazovanja za održivi razvoj. Kako organizirati prostor i aktivnosti? Koje poticaje i kada ponuditi? Kako aktivno uključiti djecu različitih sposobnosti. Projektno učenje u okviru odgoja i obrazovanja za održivi razvoj kroz primjere iz prakse.

3. Radionica

Projektno učenje. Kako planirati projekt? Kako odrediti temu? Kako napraviti projektnu mrežu? Kako dokumentirati projekt?

Voditeljica radionica bila je profesorica Marina Karavanić iz Dječjeg vrtića „Petar Pan“ iz Zagreba.

Pripremila pedagoginja Kolinda Vučinić 

 


 

 OBILJEŽAVANJE DANA SJEĆANJA NA ŽRTVE DOMOVINSKOG RATA

Potaknuti danima produženog vikenda, odlučili smo otkriti koji se to blagdan krije iza 18.11. (Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata)? Dječak A. je upitao: ”A ča je to rat?”. Razgovorom smo to  objasnili kao sukob između dvije osobe koje se nisu mogle dogovoriti, a koristili su se puškama, pištoljima, tenkovima i bombama. Isto tako, te dvije osobe su u pomoć pozvale svoje prijatelje i obitelji, a sve poginule osobe koje su sudjelovale u sukobu su žrtve, koje povezujemo s Danom sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje.  Nakon definiranja što je to rat i kako je došlo do njega, djevojčice V. i G., kazale su kako to nije bilo u redu te kako je to jako tužno. Dugim riječima, misle kako se svi moramo potruditi i dogovarati jer nitko ne želi ostati bez svojih roditelja ili prijatelja. Kao simbol obilježavanja dana sjećanja načinili smo repliku Vodotornja trganjem  i ljepljenjem papirića u bojama naše države, Republike Hrvatske. Isto tako, bojali smo hrvatsku zastavu i grb, a zatim smo isto i izrezivali. Dan prije samog blagdana, svako dijete je zapalilo svoj lampion i položilo ga ispred, dotad, izrađenih likovnih uradaka.

Pripremile odgojiteljice vrtićke skupine Veli Brgud (Zvrkići):

 Mihaela Matika i Kristina Mirović.

 


 AQUARIUM PULA

Ljeto i ljetni praznici, kao i bezbroj novostečenih morskih iskustava su iza nas.

No, naša je skupina odlučila posjetiti Aquarium Pula kako bi se barem na jedan dan prisjetila tih prelijepih uspomena.

Priprema za sam polazak, dogovaranje dana i prijevoznika bilo nam je izazovno, no sve smo uspjeli zaboraviti kada smo ušetali u prvu prostoriju Aquarima, trenutak kada  nas je poprskala voda i kada su uslijedile pozitivne reakcije djece. Bio je to trenutak pun iznenađenja, povika i usklika, straha i sreće. Istraživati Aquarium krenuli smo od prvog kata, a završili smo na vanjskom dijelu, na prostoru dječjeg igrališta. Pogled s vrha Aquariuma bio je izniman. Uslijedilo je objedovanje  i samoinicirano istraživanje vanjskog prostora. Na povratku, već u autobusu svladao nas je umor i morali smo malo odmoriti, ponajprije naše umorne oči od svega novog što smo vidjeli, a zatim ruke i noge od svih aktivnosti. Nakon svih novostečenih iskustava i spoznaja, upoznavanja riba, gmazova i ostalih stanovnika mora, posebno se ozario obraz kada su djeca ugledala svoje roditelje koji su ih dočekali  pri povrataku iz Aguariuma Pula.

Pripremile odgojiteljice prve vrtićke skupine Veli Brgud (Zvrkići):

Mihaela Matika i Kristina Mirović

 


 SPIDERS

Dječaci u skupini žele biti superheroji iz filmova pa je Spiderman samo jedan od njihovih omiljenih junaka. Tako je i započeo naš projekt “Spiders”.

Gdje paukovi žive?; čime se hrane?; kako hvataju svoj plijen?, samo su neka od pitanja na koja smo željeli pronaći odgovore.

Krenuli smo istraživati, kroz igru, priču, pokret i stvaralačke aktivnosti. Priča koja je odgovorila na neka naša pitanja “Very busy spider”, rimuje se, pa su se gotovo svi dijelovi priče lako pamtili. Zatim, pjesme “ Incy wincy spider” i “I am little spider”, također nose odgovore na naša pitanja, ali i puno novih riječi iz engleskog jezika.

Na ovaj projekt nadovezujemo se s pripremama za Halloween. Djeca danima izrađuju dekoracije za ukrašavanje zajedničkog hodnika i sobe. Najveće veselje je ipak izazvala bundeva u kojoj smo upalili svjećicu, a ona je samo dio dekoracije u našem prostoru. I za kraj, pozvali smo talijansku skupinu k nama, na veliki HALLOWEEN PARTY.

Postoje još mnoga pitanja na koja želimo pronaći odgovor, pa u skladu s time istraživanje ove teme nismo završili. Zajedno nastavljamo tragati za novim odgovorima.

Pripremile odgojiteljice  skupine za rano učenje engleskog jezika:

Andrea Kos i Nikolina Grubić Pavletić

  


 POSJETA UČENIČKOM DOMU PODMURVICE

Autobusom iz Matulja  krenuli smo u Rijeku, u Učenički dom Podmurvice. Tamo nas je dočekala odgojiteljica Maja, mama naše Tine Baus koja nas je primila i organizirala program posjete. Započeli smo obilazak oko doma. Putem smo skupljali lišće koje smo kasnije iskoristili u likovnoj radionici.

Djecu je oduševio njihov multisenzorički vrt, maslinik i livada gdje je posađeno cvijeće za solitarne pčele. Nakon razgledavanja uslijedila je radionica rada s glinom, gdje su nastali pravi likovni radovi. Veselje se nastavilo na vanjskom prostoru uz priču o zečiću, te potrazi za lopticama koje je zeko ostavio na livadi. Djeca su se nakon brojnih aktivnosti  odmorila uz kroasane i sok. Prostalo vrijeme pri posjeti Učeničkom domu Podmurvice  iskoristili smo za igru u parku, na raznim “neobičnim” spravama.

Kako je naš dan izgledao, možete pogledati na fotografijama.

Veliko HVALA mami Maji na pozivu i organizaciji te svim djelatnicima i učenicima Učeničkog doma Podmurvice. Hvala na  gostoprimstvu, poklonima i na predivno provedenom danu.

U realizaciji keramičke radionice s djecom, uključile su se učenice 3. odgojne skupine, Anastasija Kalember, Ivana Rudan, Dorotea Voloder i Gabrijela Krznarić.

Pripremile odgojiteljice skupine za rano učenje engleskog jezika:

Andrea Kos i  Nikolina Grubić Pavletić

 


 JEŽURKA JEŽIĆ GRADI KUĆICU U NAŠOJ SKUPINI

 

Ministarstvo kulture i medija pokrenulo je program Rođeni za čitanje kojemu je cilj na nacionalnoj razini promicati čitanje djeci od naranije dobi. Naša skupina uključuje se u taj program obrađujući slikovnicu Ježeva kućica, autora Branka Ćopića, iz koje ćemo crpiti inspiraciju i kroz ovu pedagošku godinu pratiti radnju priče.

 

Dijete uči istražujući, a najkvalitetniji i najadekvatniji segment pedagoškog rada je igra. Putem igre dijete stječe vještine za daljnji razvoj i napredak. Također, igrajući se dijete dolazi do novih spoznaja, stvara temelje socijalnih vještina i nadograđuje  postojeća znanja.

 

Kroz igru kod djece u našoj skupini potičemo razvoj fine motorike, kojoj je smtaramo,vrlo  važno pokloniti pažnju već u ranoj dobi. Potičemo je koristeći različite teksture, veličine, oblike, osmišljavajući pritome pregršt aktivnosti koje su planirane na temelju individualnog poznavanja i prepoznavanja potreba djece.

 

Na koji smo način potaknuli iskustveno učenje djece, čija je osnova bazirana na postojećim znanjima o dogodovštinama Ježurke Ježića, pogledajte putem dokumentiranih situacija iz skupine.

 

Pripremile odgojiteljice 2. jasličke skupine Dječjeg vrtića Matulji:

 Monika Brašnić i Lenka Pavić

 


 JUHA OD BUNDEVE

U našem vrtiću njegujemo prijateljstvo i slogu. Vođeni time čitali smo priču „Juha od bundeve“. Potaknuti pričom odlučili smo i mi napraviti svoju juhu. Djeca su s velikim veseljem rezala potrebne sastojke za JUHU PRIJATELJSTVA (kapulu,krumpir, mrkvu i bundevu). Sva su djeca aktivno sudjelovala u pripremi i kuhanju naše juhe. Radovali su se degustaciji jela kojeg su zajedničkim snagama pripremili. Juha prijateljstva nekima se okusom svidjela, a nekima nije, no svi su bili uzbuđeni poslije kušanja i ponosni na svoj složni rad.

U nastavku vam donosimo i naš recept za JUHU PRIJATELJSTVA.

Pripremile odgojiteljice Dječjeg vrtića Matulji, područnog objekta Jušići


 TEDDY  BEAR  HOSPITAL

-BOLNICA ZA MEDVJEDIĆE-

 

Skupinu predškolaraca, vrtićku 6., posjetili su studenti  Medicinskog fakulteta  Sveučilišta u Rijeci. Oni su ujedno i članovi studentske Udruge  FOSS MEDRI  te djeluju u sklopu  projekta „Teddy Bear Hospital“.

Projekt je postao način promocije zdravlja i stvaranja boljeg odnosa između djece, „bijele kute“ i medicinskih studenata koji se nalaze u ulozi svoje buduće profesije.

Temeljna ideja projekta jest da se putem igre, zabave i mnogih interaktivnih sadržaja djeci približi medicinska oprema, a da se pri tome otklone eventualne  nelagode  i  strahovi koje djeca imaju prema doktorima, liječničkim pregledima i terapijama.

Aktivnosti studenata s djecom  bile su podijeljene  kroz radionice u kojima su djeca sudjelovala sa svojim plišancima.

Radionice su bile tematske:

-        Liječnički pregled: djeca su upoznala stetoskop, tlakomjer, otoskop i načine mjerenja temperature.

-        Rane i prijelomi: djeca su naučila kako liječnik povija rane, kako se stavlja flaster i imobilizira prijelom.

-        Terapija i bolest: djeca su upoznata s načinima pravilnog uzimanja propisane terapije, te načina kako se pišu recepti, nalazi i ispričnice.

-        Stomatološki pregled: djeca su iz ove radionice naučila kako pravilno četkati zube, izgled zuba, te koja su pomagala  za pregled zubiju. Također, vidjela su  kako se od plastelina mogu izraditi zubi.

Pregledan je i izliječen svaki plišanac i nikoga nije bilo strah.

Djeci je bilo ugodno u društvu susretljivih liječnika koji su ih iznenadili bojankama i slikovnicama.

Pripremile odgojiteljice Dječjeg vrtića Matulji, 6. vrtićke skupine:

                                                                                                 Helena Višnić, Mirjana  Šepić i asistentica

                                                                                                                Anita Kinkela


 RODITELJSKI SASTANAK

Uobičajeno, svaki roditeljski sastanak ima svoju strukturu i način na koji se isti vodi.

Ključno je roditeljima predočiti načine funkcioniranja skupine te odgojno-obrazovnog rada kao i informacije koje su bitne za jednu odgojno-obrazovnu skupinu. Nadalje, razvojni ciljevi i zadaci kojima realiziramo odgojno-obrazovnog rad s djecom temelj su na kojem se gradi svaki partnerski odnos s roditeljima već na prvom roditeljskom sastanku.

Ono što je nama osobito važno već uz prethodno spomenute ciljeve i zadaće odgojno-obrazovnog rada jest i pozitivna atmosfera na roditeljskom sastanku.

Potaknuti idejom kako djeca svakodnevno iznenađuju svoje roditelje različitim crtežima i porukama, ove smo godine roditeljski sastanak započeli na način da to isto roditelji učine za svoje dijete. Reakcije djece u jutarnjem krugu, dan nakon održanog roditeljskog sastanka su neprocjenjive....

 

Pripremile odgojiteljice Cjelodnevne skupine Dječjeg vrtića Jušići


 DJEČJI TJEDAN U VRTIĆU VELI BRGUD

 

Moto Dječjeg tjedna je prepoznatljiva izreka koja izražava odnos odraslih prema djeci, a glasi: „Ljubav djeci prije svega!” Cilj je usmjeriti pozornost javnosti prema ostvarivanju prava, potreba i aktivnosti za djecu i s djecom te uvažavanje i slušanje dječjih prijedloga.

 

Dječji tjedan u Dječjem vrtiću Veli Brgud obilježili smo kroz niz zanimljivih i veselih aktivnosti.

U ponedjeljak smo čitali priču „Kraljevstvo druželjublja” te smo zajedno s djecom razgovarali o važnosti zajedništva, prijateljstva i pristojnog ponašanja. Izradili smo i zajednički likovni rad na plahti te lanac prijateljstva kojima smo ukrasili dvorište našeg vrtića.

U utorak smo se prošetali Velim Brgudom. Djeca iz vrtićkih skupina imala su piknik na obližnjoj livadi dok je jaslički uzrast djece imao piknik u dvorištu vrtića.

Srijedu smo posvetili starim igrama na vanjskom prostoru te crtanju kredama u boji.

U četvrtak smo imali pidžama party. Također, gledali smo i animirani film „Pustolovine Bubamare i Crnog mačka” uz  kokice čiji se miris širio po čitavoj sobi.  U petak smo na vanjskom prostoru organizirali zabavu uz glazbu po izboru djece.Odgojateljice su zajedno s djecom izvele i predstavu „Djed i repa”.

Tjedan je protekao u veseloj atmosferi, ispunjen srećom i radošću.

 Pripremile odgojiteljice Dječjeg vrtića Veli Brgud


 “LJUBAV DJECI PRJE SVEGA”

 

Dječji tjedan – je tradicionalna godišnja akcija i aktivnost posvećena djeci koja se obilježava od 1953. godine. Uvijek se održava u prvom punom tjednu listopada i traje sedam dana.

Skupina za rano učenje engleskog jezika i vrtićka 6. podržala je i ove godine ovu manifestaciju sa ciljem osvještavanja javnosti prema ostvarivanju prava, potreba i aktivnosti s djecom i za djecu.

Tako su naše skupine obilježile tjedan kroz razne likovne, stvaralačke, glazbene, tjelesne i istraživačke aktivnosti.

Nastali su likovni radovi po nazivom “Ljubav djeci prije svega “ i “Children are the future” koje su djeca postavila u hodnike dječjeg vrtića Matulji. Veselje se nastavilo i po sobama gdje su djeca pokazala svoje glazbene i dramske mogućnosti. Kroz razne priče govorili smo o prijateljstvu i dječjim pravima. Zajedničke šetnje Matuljima, promatranje prirode, igra na otvorenom samo su mali dio onoga što su djeca doživjela u dječjem tjednu.

Završna aktivnost dječjeg tjedna bila je u suradnji s roditeljima  Matušić gdje je Nina imala prezentaciju vožnje motorom. Inače, Nina je aktivna sudionica “Gimkane pul Matuj” s prvim nastupon od samo dvije i pol godine.

Zajedno s tatom, Nina je djecu upoznala s opremom vozača, glavnim karakteristikama  motora, a onda…… plijenila je pozornost vožnjom na motoru svakom djetetu, roditelju i prolazniku .

Po završetku prezentacije svako dijete pokušalo je doživjeti Gimkanu s vrtićkim vozilima uz stručno vođenje trenerice Nine.

 

        “Every child is a different kind of flower, and all together, make this world a beautiful garden.”

Pripremile:

 odgojiteljice 6.vrtićke skupine i

skupine za rano učenje engleskog jezika

 


 HRVATSKI OLIMPIJSKI DAN

„ Just play. Have fun. Enjoy the game“

 

    I ove su se godine vrtićka 6. i skupina za rano učenje engleskog  jezika  uključile  u obilježavanje Hrvatskog olimpijskog dana, kratko nazvanog HOD.

Svake godine HOD se obilježava 10. rujna.

HOD  je  manifestacija koja promiče  važnost  bavljenja  sportom, prijateljstva, mira   i  fair  play  igre.

Bijela majica koju smo taj dan obukli  simbolično  predstavlja  bijelu  zastavu  na kojoj  je  nacrtano pet

krugova, danas poznatog olimpijskog simbola.

Kroz sportske aktivnosti na vanjskom prostoru poticale smo djecu  na  razvoj motoričkih  sposobnosti  kao i  na  pozitivne  socijalne  interakcije  prilikom zajedničkih sportskih aktivnosti . Naši olimpijci su kroz svoje sudjelovanje, čekanje na red,  trud, prijateljski duh,  zajedništvo, promicali ono čemu hrvatski olimpijski dan i teži: miru, zajedništvu, prijateljstvu i toleranciji.

Olimpijce možete vidjeti u sadržajnoj fotogaleriji.

                                                                                                                 Pripremile odgojiteljice vrtićke 6.

                                                                                                                   Helena Višnić ,Mirjana Šepić  i

                                                                                                                     asistentica Anita Kinkela

skupina za rano učenje engleskog jezika

Nikolina  i Andrea