Kroz priču i sliku

OUTDOOR CLASSROOM DAY

 

Boravak na vanjskom prostoru (dvorištu, šetnji i sl.) dio je svakodnevnih planiranih aktivnosti u našem vrtiću. Planira se i ostvaruje u skladu s vremenskim uvjetima i dobi djece.

Slobodna igra na otvorenom potiče na istraživanje i učenje te ima pozitivan utjecaj na cjelokupan psihofizički razvoj djeteta. Upravo, brojna istraživanja ukazuju kako u prirodnom okruženju ili dvorištima djeca preferiraju boraviti, imaju više prilika i dobrobiti za cjelokupan razvoj jer imaju raznovrsnije poticaje za kretanje i spoznaju. Razvijaju kvalitetniju igru koja vremenski duže traje i obilježena je raznovrsnijom socijalizacijom i komunikacijom među djecom.

Outdoor classroom day je svjetski pokret koji ima za cilj potaknuti i ukazati na važnost igre i učenja na otvorenom, kako u vrtiću i školi tako i kod kuće. Više o tome možete pročitati na  https://outdoorclassroomday.com/ te se pridružiti.

Odgajateljice

 iz skupina rano učenje stranih jezika

(engleskog i talijanskog)

 


 

DAN PLANETA ZEMLJE

PLANET  EARTH  DAY

GIORNATA  DELLA  TERRA

22.travnja u mnogim se zemljama diljem svijeta obilježava Dan planeta Zemlje.

Dan planeta Zemlje u našem vrtiću obilježen je u svim skupinama i to raznovrsnim sadržajima i aktivnostima koji imaju za cilj poticanje ekološke svjesnosti. Uvažavajući različite interese i mogućnosti djece kroz mnogobrojne aktivnosti i igre kod djece nastojimo potaknuti osviještenost u odnosu na onečišćenje okoliša, promovirati štednju energije, reciklirati, sortirati i pravilno odlagati otpad u svom domu, vrtiću itd. jer se svjesnost o tome razvija od malih nogu.

 U prilog tome govori i višegodišnji status našeg vrtića „Eko status dječjeg vrtića Matulji.“

Više o Danu planeta Zemlje  možete pročitati na službenoj stranici organizacije Earth Day.

(https://www.earthday.org/)

Teachers

Maestre
 


PROJEKT „ TITANIC“

 

     Dignite svoja sidra i zaplovite s nama kroz priču Svena Barišića (4,5 god.):

„Bilo jednom davno, dok je još bila 1912. godina. Titanic se onda  rodio. Ukrcalo se puno ljudi na brod. Svi su mahali sa stranica broda. Na zapovjednom mostu bio je kapetan Edward John Smith i upravljao kormilom. Kad je došla noć Titanic je išao 150 na sat i ravno prema santi leda. Kapetan je okrenuo kormilo, ali nedovoljno jer je bio prekrcan teretom i ljudima. Titanic se ogrebao o santu leda i nastala je pukotina. Počeo je tonuti, a zbog velike dužine prepolovio se u zraku. Otišao je u dubinu gdje je riba udičarka. Dok je brod tonuo na njemu su se zabavljali bogataši koji su trgovali, a siromašni su bili dolje, na dnu broda. Lijepo su se zabavljali i baš ih je bilo briga. Svirali su i plesali. Strašno je bilo jer su oni bogati one siromašne zaključavali. Kapetan Titanica Edward John Smith isto se potopio.“

     Nakon vjerno ispričane priče djeca su pokazala interes za izradom našeg Titanica. Počeli smo planirati što nam sve treba za izradu. Koristili smo različite dječje ilustrativne enciklopedije koje su djeca sa zanimanjem listala, gledala, promatrala presjek broda.

 Zapažena su bila 4 dimnjaka, a najzanimljivije je bilo potonuće i pucanje broda. Vigo Vardijan (4,3 god.): „ Puknuo je ko` keks!“

Brod je izrađen od kartonskih djelova i obojen kao iz knjiga. Izrađivalo se brodove na različite načine i od različitog materijala, planiralo se i dogovaralo u igri „na Titanicu“. Upoznali smo i odgovorna zanimanja na brodu i zastavu pod kojom je plovio. Bio je i pokušaj snimanja filma, ali samo kroz igru. Sven je vjerno i odgovorno pratio svaku aktivnost i igru te  povremeno intervenirao „ jer tako nije bilo“ i objasnio je pravu stvarnost.

 

 

Iz projekta „Titanic“ nastalo je puno različitih likovnih radova od kojih smo napravili izložbu u hodniku za djecu i roditelje našeg vrtića.

Kroz projekt smo podržavale dječji interes i radoznalost šireći dječju spoznaju o legendarnom Titanicu.

                                                                          Pripremile odgojiteljice četvrte vrtićke skupine:

                                                                                Nikolina Grubić Pavletić i Mirjana Šepić

  


 

 „TJEDAN ZDRAVLJA U VRTIĆU“

 

Odgojno-obrazovna skupina Jaslice2 obilježila je „Tjedan zdravlja u vrtiću“ u periodu od 6. travnja do 9. travnja 2021.god. Cilj provedenih aktivnosti bio je osvijestiti važnost brige o zdravlju i spoznati nove načine kako djeci približiti zdrave navike.

Tjedan smo započeli aktivnošću pod nazivom „Uskočimo u utorak“. Proslavili smo Uskrs, obojali pisanice, družili se s obitelji i dobro se zabavili. Utorak je bio izvrstan kako bismo uskočili u tjelesnu aktivnost. U  sobi dnevnog boravka dobro smo se zagrijali, razgibali te vježbali ne bi li postali zdraviji i jači. Na vanjskom prostoru odigrali smo brojne elementarno-motoričke igre. Dan smo završili odlaskom u senzornu sobu gdje smo dodatno poticali razvoj vizualne i taktilne percepcije.

Super zdrava srijeda“ najvažniji je dan u obilježavanju ovog tjedna povodom svjetskog dana zdravlja, 7. travnja. Prisjetili smo se da nismo svi jednaki i nemamo iste mogućnosti ni sposobnosti. Na zabavan i edukativan način organizirali smo i proveli aktivnosti u kojima smo se usmjerili na važnost zdrave i raznolike prehrane za naš organizam.

Četvrti dan u tjednu, „Čuvajmo čistu vodu u četvrtak“, spoznali smo važnost vode koja je neophodna za očuvanje zdravlja. Razgovarali o higijeni, ispravnom pranju ruku, kao i važnosti vode koja je neophodna svima nama.

Iz dječjih usta: „ Voda nam služi za piti.“ (Gala, 3 god.)

„ Za prati ruke je voda.“ (Adriano, 2. god.)

„Za vodene boje mi treba voda.“ (Nika, 3. god.)

 

Za kraj tjedna- „Pospani petak“. Bili smo jako vrijedni cijeli tjedan. Kroz edukativne igre naradili smo se i umorili. Za zdravlje, uz sve što smo naučili, potreban je san i odmor. Dan smo proveli u mirnim igrama, uz instrumentalnu glazbu, masiranje, opuštanje i odmaranje.

 

Odgajatelji: Kristina Borović i Jelena Dragičević

 


 

PINK SHIRT DAY

Skupina za rano učenje engleskog jezika obilježila je Dan ružičastih majica (Nacionalni dan borbe protiv vršnjačkog nasilja).

Pink Shirt Day, program je prevencije vršnjačkog nasilja, a obilježava se zadnje srijede u mjesecu veljači.

Ideja je nastala u znak protesta zbog incidenta koji se dogodio u jednoj školi. Inicijativom školskih prijatelja, na konstruktivan i inteligentan način je riješeno sustavno zlostavljanje dječaka. Ružičaste majice, koje su solidarno s dječakom nosili njegovi školski prijatelji, postale su prepoznatljiv simbol inicijative, međunarodno prepoznate obljetnice.

I PROMISE TO BE KIND TO OTHERS.

Djeca i odgajateljice

 skupina za rano učenje engleskog jezika

 


 

ZVONČARI

 

Usprkos pandemiji koja nas je svih zadesila, uspjeli smo bar na neki način obilježiti ovo maškarano vrijeme i užance u našem kraju.

U hodniku vrtića napravili smo mali izložbeni prostor. Zahvaljujemo roditeljima koji su ponudili maske zvončara te su djeca imala prilike upoznati se sa zvončarima, tradicijom i običajima našega kraja.

 

Pripremile odgojiteljice odgojno-obrazoivnih skupina "Školjkice" , "Zvrkići" i "Pužići"

 


 

MAŠKARE U DV VELI BRGUD

 

Tradicionalno, u Velom Brgudu maškarani ples održavao se svaki petak dok je trajao pust. Djeca iz 2. jasličke skupine bila su veoma uzbuđena te se svaki petak većina maskirala u kreativne i zanimljive kostime. Pjevali smo i slušali pjesme vezane uz pust, jeli fritule te plesali. Djeca su u vrtić dolazila veoma dobre volje spremni za ples! Ovo pusno vrijeme bilo je drugačije, no drago nam je da smo uspjeli zadržati dio tradicije.

 

Pripremile odgojiteljice Iva Kleščić i Dajana Kalčić

 


 

PUSNO VREME

Od Antonji pa nadalje…….do Pepelnice u objektima Dječjeg vrtića Matulji obilježava se vrijeme maškara.

Započeli smo s tradicijskom aktivnošću izrade Pusta kojeg smo izradili od otpadnog materijala i objesili ga u holu vrtića.

U vrtiću Matulji nazvali smo ga KORONIKO te za Pusta osmislili smo i stihove:

KORONIKO BI ŠAL VA VRTIĆ!

TO MU BAŠ NEĆE POĆ,

AŠ MI ZNAMO DA JE VA PRANJU RUKI MOĆ.

KADA PEREŠ RUKI DO DVAJSET BROJI,

AŠ KORONIKO SE TEGA JAKO BOJI!

PARTI ĆA!

PARTI ĆA!

 

U područnom vrtiću Veli Brgud  Pusta su nazvali VRTIĆARKO PANDEMUS VIRUSIĆANKO.

U područnom vrtiću Rupa, Pust je ženskog roda i zove se KORONKA.

U svakom je objektu  na svoj je način doprinijeto obilježavanje „pusneh dnevi“.

 

Na Pepelnicu ćemo ih osuditi za sve što su krivi, ali ih nećemo spaliti, već reciklirati. Iz navedenih imena lako se može zaključiti za što uvelike krive Pusta.

     Tijekom trajanja maškara provodit će se niz različitih aktivnosti: organizirati natjecateljske igre, izrađivati različite maske, čitati prigodne priče i stihove….

 

Ove godine u ponešto izmijenjenim uvjetima, svakog petka, unutar svake odgojno-obrazovne skupine organizirat će se maskirani ples. Kroz maskiranja djeca prenose obiteljsku tradiciju i vrijednosti kraja iz kojeg dolaze.

Potičemo interes  svakog pojedinog djeteta za istraživanje i uživanje u skladu sredine u kojoj dijete boravi.

Vesele atmosfere neće faliti!

ŽIVIO PUST!!!

 


 

IT IS BEGINNING TO LOOK LIKE CHRISTMAS!

 

“His hair is white,

His suit is red,

He wears a hat to cover his head,

He laughs this way  - ho ho ho !

And drives the sleigh through sleet and snow.”

 

Mali vilenjaci skupine za rano učenje engleskog jezika kroz niz aktivnosti  u vrtiću usmjerili su se na pripreme za veliki blagdanski period koji predstoji te nastojanju da se vrijeme adventa provede u veselju i druženju, u novim normalnim uvjetima življenja.

 Likovnih, glazbenih, dramskih aktivnosti nije nedostajalo te su na taj način poželjeli dobrodošlicu Božiću i blagdanima.

Početkom prosinca skupina se uključila u project “Christmas cards “ putem platforme eTwinning te od tada sudjeluje u razmjeni božićnih čestitki sa vrtićima/školama iz Europe. Pisali smo u 11 različitih zemalja a neke čestitke smo već I primili.

 Osim čestitki koje smo poslali prijateljima u Europu;  raznih ukrasa, pjesmica “Jingle Bells”, “Twinkle, twinkle little star”, priča “Story about gingerbread man”, “Cookie and tea for Santa Claus” nije nedostajalo.

Svjesni smo da je ova godina doista posebna, mjesec prosinac je ostao najradosniji dan u godini, pun zajedništva, topline I ljubavi.

 

Wishing you and your family health, happiness and peace this Christmas and throughout  the New Year.

RECEPT : Gingerbread men Cookie

  • sastojci:

30 dag brašna

10 dag maslaca

2 žlice meda

1 jaje

5 žlica šećera

1 vanilin šećer

prstohvat soli

1/2 vrećice praška za pecivo

1 žličica cimeta

1 žlica čok. u prahu

1 puna žlica mljevenih/naribanih začina: klinčića, muškatni oraščić, đumbir (korica limuna/naranče)

  • priprema:

Suhoj smjesi dodajte omekšani maslac, med i naribanu koricu limuna/ naranče. Dlanovima istrljajte sve skupa u mrvičastu smjesu, neka bude ravnomjerno, bez većih i manjih mrvica. Dodajte jaje i sve dobro sjedinite u mekano tijesto koje se više ne lijepi za dlanove. Po potrebi dodajte još malo brašna ili vode. Zamotajte u plastičnu foliju te pustite je da malo odstoji.  Pecite na 180ºC u prethodno zagrijanoj pećnici, cca 10-12 min (ovisno o debljini). Ukrasiti ih možete jestivim bojama ili glazurom od šećera.

Djeca i odgajateljice

Ivana Pauletić

Andrea Kos


 JASLICE I ADVENT

Djeca s odgajateljicama iz jasličke skupine su odlučile posjetiti novonastali advent u Brgudu. Bili su oduševljeni viđenim, a najdraži su im zanimljivi patuljci.

Pripremile odgajateljice Dajana Kalčić i Iva Kleščić


 ADVENT

    U jasličkoj skupini „Ribice“ dječjeg vrtića Veli Brgud upisano je dvanaest jednogodišnjaka.

    Većini je djece polazak u jaslice bilo prvo odvajanje od roditelja. Susretali  smo se s preplašenim licima i suzama u očima, no nakon toga uslijedilo je privikavanje na ritam i pravila. Djeca su vrlo brzo prihvatila boravak u jaslicama i počela iskazivati interes za igračke i ostalu djecu u skupini. Naše su "ribice" sada vrlo zaigrane i vesele, što cjelokupnu atmosferu u skupini čini ugodnom i toplom.

    Od samih početaka djeca su pokazivala velik interes za raznovrsne svjetleće i zvukovne igračke pa je početak adventa predstavljao priliku za dodatno uređenje prostora brojnim lampicama. Roditelji su nam poklonili mnoštvo različitih božićnih ukrasa i lampica te su svjetlosni efekti, kao i svakodnevno slušanje božićnih pjesmica doprinijeli pravom božićnom ugođaju.

   Kroz ovo razdoblje, zajedno s djecom izrađujemo prigodne likovne radove kojima dodatno uljepšavamo prostor. Na hodniku smo okitili božićno drvce, što je djeci bilo vrlo zanimljivo. Ono svakodnevno privlači dječju pažnju, a krase ga i kuglice s njihovim fotografijama.

Veselimo se nadolazećim blagdanima,a u novoj godini svima želimo obilje radosti i igre!

Pripremile odgojiteljice

Marina Vučemilo i Andrea Hrvaćanin


 SLIKOVNICA KAO POTICAJ

 

Tijekom mjeseca studenog puno, puno smo se igrali. Kroz igru smo učili o sebi, drugima i okolini. Razvijali samopoštovanje i samopouzdanje, socijalne vještine i komunikaciju.

Međusobno se poticali u brizi za sebe, druge i o brizi za okoliš.

Tjedno smo se upoznali sa po jednom slikovnicom.

U poučnoj slikovnici  „ Koronko želi ići u vrtić i školu“  glavni protagonist je Koronko odjeven u crvene hlače s brojem 19 koji želi ući u vrtić. Na kraju, ljutit, odlazi jer nije uspio nikoga zaraziti. Sada znamo puno više o virusu, a usvojili smo  najznačajnije pravilo da se broji do 20 dok se pravilno peru ruke.

Nakon čitanja, pričanja i dramatizacije priče iz  slikovnice „ Neposlušno mače“ prije svega namjera je bila čuti dječje stajalište, mišljenje i razumijevanje  poruke. Poseban naglasak je potaknuti djecu  na usvajanje  prihvatljivog ponašanja.

Iz slikovnice „ Ogledalce“ upoznali smo bogatstvo šume i njihovih stanovnika. Kroz dramatizaciju priče djeca su pokazala originalnost u izvedbi te razvijali govorno-jezičnu funkciju, a kroz različite aktivnosti proširili spoznaju o staništu i životu šumskih životinja.

Na samom početku mjeseca prosinca susreli smo se sa darovima svetog Nikole. Sreći nikad kraja. Pokloni su se pregledavali cijeli dan, ali svatko je pokazivao brigu za njega kako mu nešto ne bi nedostajalo od ujutro u njemu.

Međunarodni dan planina, 11.12.2020.god.  obilježili smo kroz suradnju s roditeljima koji su nam  pomogli prikupiti fotografije planinarenja sa svojom djecom. Od prikupljenih fotografija napravili smo izložbu u vrtiću, a sve u cilju razmjene ideja kuda krenuti na planinarenje zajedno sa svojom djecom.

Obilježili smo blagdan svete Lucije tradicijskim običajem sijanja pšenice.

Posijali smo pšenicu i vježbali količinske odnose.  Posebnu pozornost stavili smo na redosljed u procesu sijanja; najprije - 3 žličice mokre podloge i onda 2 žličice pšenice.

Mislili smo na sve naše prijatelje kojih sada nema u vrtiću te i za njih posijali pšenicu. Sada nam ostaje brinuti se da što prije i bujnije izraste.

Ususret Božiću čitamo priču iz slikovnice „ Božićni snjegović“ sa sretnim završetkom.

Veselimo se Božiću izrađujući prigodne poklone i čestitke za roditelje.

                                                                            Pripremile odgojiteljice 4. vrtićke skupine:

                                                                             Nikolina Grubić Pavletić i Mirjana Šepić


 POSJET PREDSTAVNIKA TALIJANSKE ZAJEDNICE OPATIJA DJEČJEM VRTIĆU MATULJI

 

Iako nam današnja vremena ne dozvoljavaju; proslave, božićna druženja i sv radosne aktivnosti ovih blagdana mi nismo dozvolili da djeca budu zakinuta i pružili im bar mali ugođaj blagdansko svečanog raspoloženja.

(Naravno, uz poštivanje svih epidemioloških mjera.)

Jer što ima lijepšeg od dječjeg osmijeha i njihove sreće?


Ove godine nismo mogli prisustvovati Božićnoj priredbi u zajednici talijana ali oni nisu zaboravila na djecu naše skupine. Željeli  su ih i ove godine vidjeti i razveseliti pa su tako na dan Sv.Nikole došli u naš vrtić i donijeli im prikladne darove.
To je bila izvanredna prilika da djeca ponosno otpjevaju i recitiraju nešto što su naučila i pripremila za Sv.Nikolu. Nasmijali smo svih pismom Sv.Nikoli koji mora ostati zdrav jer mora proslijediti pismo Djedu Božićnjaku. 

"Caro San Nicolò ben tornato,
grazie per i doni che hai portato.
Ciocclate , caramelle , mandarini
Sono già nei nostri pancini.
Ti prego non dimenticare
Che Natale sta per arrivare
La lettera tu devi portare
Al tuo amico Babbo Natale!
Per questo non ti ammalare!
Copri ti di più
Per non fare "ecciù!"
Prendi un pò di vitamina C
Stammi bene *baci e abbracci*
Testo: Andrea Žgomba

Bili su jako veseli, uzbuđeni a i ponosni kad smo im mi uručili našu čestitku.
Ono što smo poželjeli njima želimo i svima vama!

"Auguriamo che...
Tanta salute e felicità
Il Nuovo Anno porterà.
Malatie e tristezze spazza via
Porta solo allegria!
Ogni bene e
Buone feste a tutti!"

Maestre e bambini

 


 

VOLIM ŽIVOTINJE

4.10. obilježili smo Svjetski dan zaštite životinja. Aktivnost je potakla interes djece za životinjski svijet. Prateći taj interes krenuli smo u projekt „VOLIM ŽIVOTINJE“. Kroz razne aktivnosti utjecale smo na cjelokupan razvoj djeteta, te pokušale zadovoljiti sve dječje razvojne potrebe. Istraživački centar obogatile smo raznim knjigama, enciklopedijama, slikovnicama i časopisima sa tematikom životinja, plakatima u čijoj izradi su nam pomagali i roditelji, figuricama raznih životinja, drvenim kockama za gradnju, puzzlama i društvenim igrama „Farma“ i „Životinjsko putovanje“.

I dalje potičemo dječju radoznalost i želju za istraživanjem. Kroz igru i razne aktivnosti djeca razvijaju ljubav prema životinjama, empatiju, socijaliziraju se, razvijaju ekološku svijest, uče se koristiti knjige u cilju dobivanja novih podataka, razvijaju predčitalačke vještine, vještine komunikacije, suradnje, dogovaranja, vježbaju svoj govor, bogate rječnik, usvajaju osnovne matematičke pojmove, prostorne odnose,a kroz društvene igre uče se poštivanju pravila, upornosti, produljuju period koncentracije te razvijaju svoju krupnu i finu motoriku.

Pripremile odgajateljice 6. vrtićke skupine:

Dragica Grgurić i Gordana Činko

 


SVETI NIKOLA

„ SVETI MIKULA, BILI SMO DOBRI.

LEPO TE PROSIMO KALCETI OBAJDI

I ČA GOD LEPEGA VA NJIH NAN PUSTI“

 

Znajući da nam uskoro dolazi naš dobri zaštitnik djece, pomoraca, siromašnih i bolesnih, cijeli smo tjedan posvetili razgovoru o sv. Nikoli. Petak popodne pripremili smo svoje čizmice i jedva dočekali ponedjeljak ujutro. Stigavši u vrtić, razveselili smo se poklonima svetog Nikole, a posebno nam se svidjela veeeelikaaaa lopta!

Pripremile odgajateljice područnog vrtića Veli Brgud



SNJEŽNE RADOSTI

Samo nekoliko dana prije pojave prvih pahulja uživali smo u zimskoj idili i na svježem zraku promatrali naše zaleđeno igralište. Probudili smo u sebi istraživače te otkrili kako je led zapravo smrznuta voda. Za nekoliko dana s veseljem smo dočekali prve snježne pahulje. Snježni pokrivač mamio nas je van. Nije trebalo puno vremena. Pripremili smo svu potrebnu zimsku opremu i za tren bili vani.

Uživali smo trčeći po snijegu i grudajući se. Zima nas je zaista zagrlila svojim ogrtačem.

 

Pripremile odgajateljice: Ivana Hajdinjak Banov i Anamarija Valčić


KAKO SMO OBILJEŽILI MJESEC LISTOPAD

 

Aktivnosti vezane za godišnje doba - JESEN

Dan je počeo našom prvom šetnjom. Promatrali smo promjene u prirodi. Puhao je vjetar, padalo je lišće. Odjednom djevojčica E. je uzviknula: „Teta, vidi list je yellow (žut)!“. „Onaj je zelen!“, doviknula je S. „List je na cesti.“, dodao je L.

To je kod nas odgajatelja izazvalo želju da s djecom organiziramo niz aktivnosti s ciljem provjere njihovih postojećih znanja te spoznajom novih, vodeći se dječjim interesima i potrebama. Uslijedili su sklopovi aktivnosti o jeseni i plodovima koje jesen daje. Služili smo se slikovnicama, enciklopedijama, pjevali pjesmu „Kruška, jabuka, šljiva“. Slijedom toga, sakupljali smo lišće, lijepili, izrađivali stabla na više načina, učili o voću koje u jesen sazrijeva. Putem izrađenih poticaja djeca su provjeravala svoja znanja i postignuća.

Kroz provedene aktivnosti djeca su usvajala prostorne odnose gore-dolje, veličine (veliko-malo), količine (više-manje, puno-prazno), socijalne vještine (dijeljenje i dogovaranje). Svi smo se jako zabavljali. Interes za poticajima i dalje traje. D. svakodnevno samostalno pjeva pjesmu „Kruška, jabuka, šljiva“.

 

Farma

Pri jutarnjem okupljanju dok traju slobodne aktivnosti nekolicina djece donosi kutiju sa životinjama, počinje igra za stolom. Pridružilo se više djece. Aktivnost traje više od 45 minuta. Čulo se imenovanje životinja, kako se glasaju pa čak i tko je njihova mladunčad.

To nas je potaknulo da nadogradimo tu njihovu aktivnost. Osigurali smo slikovnice, enciklopedije s domaćim životinjama, napravili farmu koristeći se prirodnim materijalima.

Ovom aktivnošću kod djece se razvila ljubav prema životinjama i još traje interes  za daljnjim istraživanjem.

Kad dijete jasličke dobi organizira aktivnost

Dok se većina djece igra slažući kocke, u centru gradnje, djevojčica L. slaže kutije od kocaka po dužini. Promatranjem uviđamo što će uslijediti. Samostalno se penje i počinje hodati po kutijama. Na kraju, sa zadnje kutije skače doskakujući sunožno. Pridružuju joj se i druga djeca. Aktivnost je potrajala.

Ovom aktivnošću kod djece se potiče razvoj ravnoteže pri kretanju i doskoku sunožno.

Odgajateljice Amela Keškić i Nina Šain


 MJESEC DJEČJE KNJIGE

 

Tijekom mjeseca listopada u odgojno – obrazovnoj skupini „Zvrkići“ obilježili smo MJESEC DJEČJE KNJIGE.

Na početku dogovorili smo pravilo kako ćemo svakoga dana pročitati jednu priču (knjigu). Tijekom cijelog mjeseca čitali smo svoje omiljene slikovnice, proučavali enciklopedije i uživali u zanimljivim pričama.

Uživanjem u čitanju stekli smo ritual čitanja te potaknuli motivaciju za samostalno čitanje knjige i uvijek dobrodošao razgovor. Potaknuti time, u našoj sobi osmislili smo kutić slikovnica u koji svakodnevno rado zavirimo i veselimo se novim dogodovštinama.

Za kraj vam predlažemo nekoliko savjeta o tome kako čitati i pritom istinski uživati: udobno se smjestite, držite knjigu ispred djeteta da je dijete može dobro vidjeti i dodirivati ono što se čita. Razgovarajte o slikama, dopustite djetetu  postavljati pitanja. Nakon priče porazgovarajte s djetetom o pročitanome, čitajte s izmjenama ritma i glasnoće, potaknite dijete da ono priča priču.

Sigurni smo da će uz ove savjete vaše dijete uspješno uploviti u svijet priča te time poticati i razvijati svoju maštu i kreativnost.

                                                                        Pripremile odgojiteljice:

Ivana Hajdinjak Banov i Anamarija Valčić


 Project „HOUSE“

U početku pedagoške godine skupina djece pokazuje pojačani interes za svakodnevnim čitanjem priče „The Three Little Pigs“

Prilikom čitanja posebnu su pozornost pridodavala kućicama. Svakodnevno se pojavljivao veliki broj pitanja upravo o kućama, a kućice iz priče uspoređivali bi s vlastitim kućama. Nerijetko i s vikendicama, apartmanima, hotelima.

Kroz razgovore s djecom, ali i slušanjem njihovih međusobnih razgovora, postupno smo obogaćivali centar gradnje novim i raznovrsnim materijalima  kako bi obogatili dječju igru i omogućili proširivanje interesa i mogućih smjerova igre i učenja. Tijekom gradnje kuća nailazili su na poteškoće, npr. rušenje, no to je samo bio dodatni poticaj za daljnja promišljanja i pronalaženja kvalitetnijih rješenja za gradnju. Također, ponuđene su i brojne druge aktivnosti u likovnom centru te aktivnosti koje su bile usmjerene na razvoj krupne motorike te bogaćenja i proširivanje vokabulara s naglaskom na strani jezik npr. Slikovnica „The Happy house“ by Jill Eggleton.

U nastavku šaljemo link na pjesmicu te text recitacije (potaknite ih da pokažu pokrete ili smislite zajednički nove pokrete).

Čitavo vrijeme rada na projektu “House” prisutna je visoka razina suradnje među djecom te zajedničkog promišljanja a još uz kreativnost, inovativnost, to su vrijednosti ovog projekta.


SONG link:

https://youtu.be/jUNTMKpoLAI


RHYME:

„My house“

I`m going to build a little house

With a chimney tall,

A sloping roof,

A big front door to knock

And two tiny windows you can peep inside.“

Prilagođena verzija iz zbirke recitacija Sarah Williams

Pripremile odgajateljice iz skupine za rano učenje engleskog jezika:

Ivana Pauletić i Andrea Kos


 „IGRA SLOVIMA“

 

Potaknute velikim interesom djece za slovima, izradile smo stolno didaktičku igru „Školica“ u kojoj  svaki prozorčić sadrži jedno slovo abecede.   

Igra se sastoji od:

- 30 čepova na kojima su napisana slova abecede,  od A do Ž.   

- kartice sa slovima od A do Ž      

- pojmovi sa svim slovima abecede

Već na samom početku igra je kod većine djece potaknula interes za istraživanjem, igrom i aktivnim sudjelovanjem. Nakon dogovorenih pravila, igra se igra u manjim grupama.

1 igra; izvlačenje čepića sa slovom te prepoznavanje slova od strane igrača. Igrač koji sakupi najveći broj čepova pobjednik je!

2 igra; izvlačenje čepova sa slovima, te pronalaženje pojma sa zadanim slovom među ponuđenim sličicama.

Slovo koje na kraju igre ostane nepokriveno, zajednički treba pronaći što više pojmova koji počinju s tim glasom.

Kroz ovu igru djeca usvajaju početna znanja o slovima. Imenovanje i prepoznavanje slova te abecednog reda daje djetetu oruđe koje mu pomaže u učenju čitanja. Vidljivi su bili svi oblici međusobne suradnje ; od dogovora, pomaganja prijatelju te samoj komunikaciji između djece.                                         

Pripremile odgojiteljice: Mariza Kralj i Helena Višnić

Odgojna skupina : Vrtićka 1

 


 „LJUBAV DJECI PRIJE SVEGA”

Početkom listopada u odgojno-obrazovnoj skupini Školjkice iz Velog Brguda obilježili smo Dječji tjedan pod motom „Ljubav djeci prije svega”. Djeca su kroz razgovor, likovno stvaralaštvo te pokretom pokazala kako možemo pružiti ljubav djeci.

 

Jesenska recitacija „Šu, šu“, potiče djecu odgojno-obrazovne skupine Školjkice iz Velog Brguda da se izraze likovno i jezično, a također služi i kao poticaj za istraživačke aktivnosti. Na taj način, u šetnjama Brgudom otkrivali smo jesenske boje, lišće kako pada te šušti, ali i imenovali jesenske plodove koje smo pronalazili.

 

Šu, šu, šu

 

Šu, šu, šu, šu

Lišće šušti,

Kiša pljušti.

U šumici ježić spava

Vidi mu se njuška mala!

Odgajateljice Dolores Kovačić i Ursula Radonić