Kroz priču i sliku

 KNJIŽICA O KORONA VIRUSU

Poštovani roditelji,

Izv. prof. dr. sc. Sanja Tatalović Vorkapić s Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, prevela je knjižicu pomoću koje možete lakše objasniti svojoj djeci što se događa a vezano je uz  pandemiju korona virusa.

Nadamo  se da će koristititi.

 

Draga djeco, do novog susreta kojeg s veseljem očekujemo budite pažljivi i odgovorni prema sebi i drugima.

Šaljemo veliki pozdrav svima!

 

Preuzmite knjižicu

 


VIRTUALNO DRUŽENJE

U ovim  vremenima prijeko potrebne fizičke distance  smatrale smo da je moguće iskoristiti  dostupne resurse kako bi se djeca  međusobno vidjela i čula. Posebnu pažnju pridajemo  interakcijama djece i osjećaju pripadnosti kolektivu,  koji je nažalost, sada raspršen. Premda je uputa Vrtića da odgajatelji ne budu uključeni,  bilo je potrebno uključiti se u zatvorenu viber grupu roditelja.  Već u prvom krugu razmjene informacija saznali smo tko kopa i sadi povrće; „traži naftu“ s punom opremom;  pitura zidi; igra se u svojem zelenom dvorištu; stvara svoje kreativne uratke od onoga što trenutno ima …. Otvaramo raspravu o ideji virtualnog druženja i vrlo brzo postaje jasno da je u ovom trenutku razdvojenosti to prava stvar.

Krećemo u realizaciju s upitnikom u svezi  skromnog znanja rada na platformama. Svi smo uzbuđeni, broj uključenih se neprestano povećava.  Dobro, to je to probat ćemo. Nikada nećemo zaboraviti to uzbuđenje kada su se počele otvarati slike, pozdravi, uzvici, čuđenja mlađe djece. Prelijevala  se sreća iz ekrana…sve dok se nije sve zamrznulo. Pokušavamo riješiti probleme podijele ekrana jer je vidljivo da se mnogi ne mogu uključiti, ali njihovi međusobni pozdravi i mahanja ne prestaju. U ponovnim pozivima uspjeli smo razgovarati sa svakom obitelji i razmijeniti ideje o platformi koja daje više mogućnosti.  Slijede i pozitivni komentari u viber  grupi.

Osnovna ideja je da djeca razgovaraju kao što to činimo u našem jutarnjem krugu. U idućim susretima imati ćemo „popodnevni krug“ s komunikacijskim i govornim igrama,  raspravama  prema temama koje se budu otvarale. Pokušati ćemo ih motivirati  da prikažu svoje dane crtežom i  pričom  te da  naprave svoju slikovnicu  kao što to radimo u vrtiću. Biti će to svojevrsni dokument  pri prisjećanju na ove teške dane. Roditelje ćemo zamoliti da fotografiraju i time upotpune razvojne mape…Uostalom, to već odavno čine.

 Želimo da uspješno svi zajedno prođemo dane fizičke distance, ali  da socijalnu  interakciju njegujemo…uvijek nam treba. Sretno nam svima.

Odgajateljice 5. Vrtićke skupine

Esmina Skopljak

Andrea Host Raspor


 DAN ŽENA

 

Djeca druge jasličke skupine iz objekta Veli Brgud  sa svojim odgojiteljima, obilježila su međunarodni Dan žena izradom prigodnih čestitki. Prvi korak u izradi čestitki bila je priprema materijala u kojoj su djeca sudjelovala na način da su izrađivala loptice od komadića krep-papira raznih boja. Idući korak bio je lijepljenje tih loptica na predloške u obliku cvijeta tulipana koje je izradio odgojitelj. Djeca su nestrpljivo čekala uručiti svoje čestitke mamama koje nisu skrivale oduševljenje dobivenim znakom pažnje.

Pripremile odgajateljice 2. jasličke skupine Dječjeg vrtića Veli Brgud

 


 ŠTO JE TO ŠKOLA ?

 

Polazak djeteta u prvi razred osnovne škole velik je događaj u životu svake obitelji. Iako priprema za školu traje od kad se dijete rodi, zadnja godina boravka u vrtiću nesumnjivo nosi drugačija očekivanja, obaveze, a kod roditelja vrlo često i određeno opterećenje kako će proći upisi, da li će dijete savladati sve što se od njega očekuje, s kim će biti u razredu, da li će htjeti pisati zadaću i još cijeli niz drugih dvojbi. A što o školi misle djeca?  Kao psiholog u vrtiću provodim individualno ispitivanje djece školskih obveznika. Prije nego krenemo s raznim pitanjima i zadacima popričamo malo i o školi. Da li joj se vesele, što misle što se u školi radi i slično. Slijede neka od dječjih razmišljanja.

Najteže im je odgovoriti na pitanje što oni misle da se u školi radi. Uglavnom ne znaju ili misle da se u školi uči i piše zadaća. Neka djeca su malo preciznija pa tako nabrajaju da se u školi uči matematika, njemački, engleski, a netko smatra da se u školi uči „plus“.

Većina djece se školi veseli i to u rasponu od malo do jako, jako, jako, jako, jako... Neki se vesele školi čak i do svemira, a neki se vesele jer će u školi upoznati nove prijatelje. Drugima je pak lakše izraziti se brojkom pa se tako školi vesele „sedam“ ili malo kompliciranije:“Veselim se sto, više od dvadeset i trideset!“.

Neki se školi ipak ne vesele. Često su to djeca koja imaju stariju braću i sestre i čini se kao da oni puno lakše objasne zašto se ne vesele školi u odnosu na djecu koja se školi raduju. Razlozi su vrlo jasni: ne vole domaću zadaću, u školi se mora pisati, neće se moći igrati, neće moći dugo spavati, u školi treba šutiti. Kako možemo učiti i iz iskustva drugih tako je jedno dijete zaključilo: „Stariji brat se veselio školi dok nije znao što ga čeka.“  Ovaj kratki uvid u dječja razmišljanja završit ćemo odlučnim stavom jednog djeteta: „Ne škola, vrtić do posla!“

Pripremila psihologinja Sandra Dadasović


 

PABLO PICASSO U MENI

 

Pablo Picasso jednom  je izjavio: „ Svako dijete je umjetnik, no problem je kako ostati umjetnik nakon što dijete odraste.“

 

Poznato je da djeca imaju urođeni dar za kompoziciju slike ili crteža, bez obzira na to što je dječji prikaz likova i objekata pojednostavljen i predstavlja formiranje simbola.

Ne bi li potaknuli razvoj likovnog senzibiliteta i likovne invencije tj. domišljatosti, u izražavanju različitim ili točno određenim materijalima na drugačiji način, spoznavali smo život i rad velikog umjetnika Pabla Picassa.

Tako su nastali veseli i zanimljivi likovni radovi. Puno smo toga spoznali o Picassu i „probudili“ umjetnika koji se skriva u svima nama.

 

Nije lako biti Picasso. Jako se boja mora stisnut.“ Matias, 6. godina

 

„Picasso se rodio u Španjolskoj. Volio je rozu i plavu boju. Baš kao i ja.“ Nora, 6 godina

 

 

Pripremile odgojiteljice 3. vrtićke skupine

Jelena Dragičević i Božica Rubeša

 


 MAŠKARANO LUDILO

 

 Kao i svake godine i ove smo obilježili početak maškara tako što smo 17.1. u prostoru hola vrtića stavili našeg PUSTA imenom KRULE KASNIĆ. Uz pjesmu i ples nastavilo se maškarano druženje.

Za vrijeme trajanja maškara svakog petka organizirali smo maskirani ples u vrtiću uz čašćenje s fritulama. Također sudjelovali smo na Mićoj zvončarskoj smotri u Jušićima, potom na Dječjoj karnevalskoj povorci u Rijeci te na Zvončarskoj smotri u Matuljima.

Vrijeme nam je brzo prošlo. Na Pepelnicu Pustu smo sudili. Okrivili smo ga zbog nedostatka snijega, stalnog kašnjenja, dolaska virusa u Hrvatsku, bolesti unutar vrtića te nedostatku slatkiša. Zbog svega toga bio je kriv i završio je RECIKLIRAN.

Aktivnosti o maškarama možete pogledati u sljedećoj fotogaleriji.

 


 POBIRANJE JAJA

 

I ove su godine djeca iz područnog vrtića Brešca na „pust", utorak prije Pepelnice, tradicionalno „pobirala“ jaja po selu.

U ranim jutarnjim satima maskirali smo se i krenuli. Svirajući bubnjevima, zvečkama i trubama bili smo bučni i veoma ushićeni. Nije izostalo ni vesele pjesme:

„Bubalata bumbalata,

gredu maškare bez poplata.

Tara tata, tara tata,

gredu maškare bez bata.

Tusti tusti, poberuhi,

skaču maškare kako muhi.“

Pripremila odgajateljica poludnevne skupine Dječjeg vrtića Brešca


 

BOŽIĆ DOLAZI…..

 U ovo predblagdansko vrijeme svi volimo biti okruženi svojim najmilijima, osjetiti čaroliju mirisa i okusa i veseliti se posebnim trenucima koje nam donosi radost Božića. Miris cimeta, kolača, topline i zajedništva podsjeća nas kako je ta čarolija Božića uvijek oko nas te bi se tijekom cijele godine trebali prisjećati kako su najbolji pokloni oni koji nemaju cijenu, a to su osmijeh, toplina, zagrljaj i ruka pomoći.

U našem vrtiću nije nedostajalo smijeha i veselja te su tijekom mjeseca prosinca organizirane i različite aktivnosti, radionice, izleti i zajednička druženja djece, roditelja i odgajatelja i izvan vrtića.

Neki od provedenih oblika druženja su:

-         radionice izrade božićnih ukrasa djece i roditelja

-         radionice izrade keksića

-         zajedničko kićenje bora uz ples i čajanku

-         tematske priredbe djece i odgajatelja

-         gostujuće kazališne grupe u vrtiću tijekom popodnevnih sati

-         zajednički odlasci odgajatelja, djece i roditelja u „Gradsko kazalište lutaka“ Rijeka, kino „Cinestar“ ili „ART“ kino, šetnju korzom i posjet „Adventu u Rijeci“, nastup i druženje u Zajednici Talijana u Opatiji, „Astronomski centar-Planetarij“ Rijeka, vožnja vlakom Matulji-Rijeka, šetnja i posjet „Adventu u Opatiji“

Djeca i odgajatelji Dječjeg vrtića Matulji

 (centralni i područni objekti)

 


 KAKO ŠKOLA RASTE

Prateći dječje interese, početkom pedagoške godine krenuli smo u projekt „Kako škola raste.“ U projekt su se uključile sve odgojno – obrazovne skupine s našeg drugog kata. Sve je započelo događajima pored našeg vrtića gdje se ove godine izgrađuje novi dio škole što je naravno zanimalo djecu. Budući da nam se gradilište nalazi veoma blizu, s balkona jedne vrtićke sobe imamo priliku pratiti i bilježiti svakodnevne promjene., Vođena interesima i potrebama djece, svaka odgojno – obrazovna skupina usmjerila se na istraživanje i spoznavanje određenih područja, kao što su primjerice: građevinski materijali i načini gradnje, konstrukcije, nacrti, izgled radnika, njegova odjeća i obuća i slično.

U projekt su se uključili i naši roditelji na način da nam pomažu u prikupljanju raznolikog pedagoški neoblikovanog materijala, alata,  donošenju slikovnica i slično što nam je pomoglo u formiranju našeg novog mjesta za igru, novih centara za aktivnost: „GRADILIŠTE“  i „PROJEKTNI URED“.

Sve je krenulo od nacrta, upoznavanja alata i materijala te potom i same gradnje.

Aktivnosti su bilježene pomoću slika, grafikona, crteža i simbola s ciljem poticanja cjelovitog razvoja djece. Potiču se koordinacija pokreta, fina motorika šake, preciznost, predmatematičke vještine, predčitalačke vještine i pismenost te suradnički odnosi.

Neke od aktivnosti pogledajte u fotografijama koje slijede.

Djeca i odgajateljice objekta Matulji 2.kat.

 


 POSJET

Prateći veliki interes za aktivnosti koje su povezane s obližnjim gradilištem u suradnji s Vivienim roditeljima imali smo prilike vidjeti pravi bager. Dogovorili smo vrijeme susreta i bili veoma nestrpljivi već u šetnji do kuće naše prijateljice. Tata Dragan pomno nam je pokazao kako radi bager, koje sve funkcije ima. Posebno je bilo zanimljivo što je svako dijete imalo prilike sjesti u bager i osjećati se poput pravog vozača.

Hvala obitelji Kinkela!

Pripremile odgajateljice 4. vrtićke skupine

 


 HOĆEMO SE IGRATI?

Trendu korištenja suvremenih tehnologija podliježe i sve veći broj djece, i to od najranije dobi. Više nije čudno vidjeti dvogodišnjaka kako u rukama drži tablet ili pametni  telefon. Sve je i veći broj zabrinutih roditelja, pedijatara i psihologa koji raspravljaju o mogućim negativnim posljedicama koje tableti, mobiteli i ostala čuda tehnologije mogu ostaviti. Prije nego što djetetu poželite smanjiti upotrebu istih, preispitajte sebe i svoje ponašanje. Koliko ste dnevno na mobitelu, koristite li se s njime i tijekom zajedničkih obroka?  Ako i vi imate problema s pretjeranim korištenjem pametnih telefona, onda ne možete očekivati od djeteta da svoj telefon ili tablet spremi i ne dira ga cijeli dan. Sve što je u granicama normale, ne može naškoditi. Na vama je samo da postavite granice i da budite u toku.

Iznenadno strogo zabranjivanje, male ucjene i kazne ne dolaze u obzir. Pokušajte na drugi način. Ponudite djetetu alternativu i neku drugu aktivnost koja bi mogla zaintrigirati da ekrane zamijeni nečim drugim.

Predlažemo da se vratite u svoje djetinjstvo i sjetite se primjerice društvenih igara. Još uvijek se masovno proizvode i nalaze na policama vjerojatno svakog doma, ali često tamo i ostaju. Rijetko se sjetimo provesti vrijeme sa svojom djecom igrajući najobičniji Memory, Bingo  ili Čovječe ne ljuti se.

Djeca žele provoditi vrijeme sa svojim roditeljima jer oni su im uzor i ljubav. Zajedničko igranje društvenih igara na djecu djeluje izuzetno pozitivno te zbog vremena provedenog  s roditeljima razvija se samopouzdanje. Društvene su igre vrlo korisne za razvoj dječjeg mozga,razvijaju motoričko i kritičko mišljenje, a zajedničko igranje igara je puno bolji način da se kvalitetno provede slobodno vrijeme nego gledanje u neki od ekrana.

Prednosti društvenih igara:

-      Mala djeca uče brojeve,u nekim igrama i slova, boje i oblike

-      Pomicanje figura i bacanje kocke poboljšava finu motoriku

-      Pažnja i koncentracija postupno se produljuju

-      Razvijaju se komunikacijske vještine uslijed interakcije s drugim igračima

-      Uči se redu, poštivanju pravila,granicama, čekanju, dijeljenju

-      Razvijaju se upornost  i osnovne kognitivne sposobnosti (npr. rješavanje problema)

-      Razvija se bliskost u odnosima, empatija, osjećaj zajedništva i međusobnog povjerenja

-      Tijekom igranja uvijek je puno smijeha a smijeh potiče lučenje endorfina, hormona sreće

 

Djeca brzo odrastaju, a trenutaka ispunjenih smijehom, ljubavlju i zajedništvom sječati će se cijeli život!

Djeca i odgajateljice iz skipine za rano učenje talijanskog  jezika

 


 SVETI NIKOLA U VRTIĆU...

 

U vrtiću je brojnim aktivnostima obilježen blagdan Svetog Nikole kao i pripreme za njegov dolazak.

Ove je pedagoške godine svaka odgojno-obrazovna skupina vrtića Matulji (centralna zgrada i područni objekti) dobila darove za djecu. Bili su to grupni darovi  koji su postali vlasništvo skupine kao i slatki paketić koji je dobilo svako dijete.

Sva su djeca tjekom jutarnjih sati prisustvovala i predstavi „Dobro se dobrim vraća“ u izvedbi teatra Oz.

Sreća, veselje i radost na dječjim licima.......Svakog trena sve je bliže
s krasnim, slatkim, finim darovima.

Nikola naš,
s raznim, slatkim poklonima.

 HVALA TI SVETI NIKOLA

 


 SPORTSKA DVORANA

 

Tjelesno vježbanje važno je za cjelokupni razvoj djeteta. I ove pedagoške godine odlučili smo odlaziti u sportsku dvoranu. Ova srijeda bila je nešto drugačija. Naime, imali smo prilike boraviti u dvorani uz vođenje rukometnih trenerica koje su vodile trening.

 

Pripremile odgajateljice 4. i 6. vrtićke skupine

 


 IGRAČKE PETKOM

 „ Igra je najviši oblik istraživanja.“ (Albert Einstein)

 

I ove godine imamo pravilo u skupini da se jednom tjedno donose igračke od kuće. Odlučili smo da će taj dan biti petak. Prilike koje se pritom pružaju su mnogobrojne.

Prije svega, potičemo djecu na međusobno dijeljenje vlastitih igrački, na međusobno druženje i suradnju sa svojim vršnjacima, a potom i na kreativne ideje. Također, dijete se uči odgovornosti, odlučuje koju će igračku donijeti, pridržava se dogovorenoga pravila i na kraju brine te vodi računa o vlastitoj igrački.

Pripremile odgajateljice: Gordana Činko i Anamarija Valčić

 


 RASTIMO ZAJEDNO

 

U listopadu 2019. godine započeli smo s ciklusom radionica „Rastimo zajedno“. U Dječjem vrtiću Matulji ciklus je započeo u dvije grupe, jedna u objektu u Matuljima, a druga u objektu Veli Brgud.

            Radionice „Rastimo zajedno“  osmišljene su kao besplatni grupni oblik podrške roditeljima male djece. Putem 11 radionica, roditelji i voditelji su partneri u traženju odgovora na pitanja o roditeljstvu i djetetovom razvoju. Radionice se održavaju jednom tjedno u trajanju od 2 sata.

Glavni cilj Programa jest stvoriti poticajno i osnažujuće okruženje u kojem roditelji s voditeljicama radionica i drugim roditeljima:

¨  razmjenjuju ideje o načinima na koje žive svoje roditeljstvo,

¨  upoznaju bolje sebe kao roditelja,

¨  prepoznaju načine na koje se odnose prema svojem djetetu,

¨  doznaju i za druge moguće načine odnošenja prema djetetu.

 

Program „Rastimo zajedno“ dio je UNICEF-ova programa za podršku roditeljstvu  „Prve tri su najvažnije“.

Voditeljice radionica su psihologinja Sandra Dadasović i odgajateljice Katarina Pleše Glavinić, Dajana Kalčić i Anamarija Valčić.

 


 Slučaj KOMPOST

 

 Tog prijepodneva bila sam posebno zadovoljna!

 

Mi u četvrtoj jasličkoj skupini osim što odvajamo otpadni papir i baterije već prenosimo spoznaje o kompostu.

Dok smo svi zajedno gulili koru s mandarina Nina Vukelić samostalno je počela pričati o tome kako kod kuće rade kompost.

 

U znatiželji, postavljam pitanja, tako da svi u skupini saznamo nešto novo o kompostiranju.

Odgojiteljica: „ Nina, što sve stavljate u kompost? “

Nina: „ Stavljamo voće.“

Odgojiteljica: „ Samo voće? “

Nina: „ Da, samo voće.“

Odgojiteljica: „ Gdje vam stoji kompost? U kući ili na dvorištu? “

Nina: „ Mi kompost stavljamo u frižider.“

Odgojiteljica: „ Nina,  da li si nam ti ispričala o kompostu ili o kompotu? “

Nina: „  Joj, ja sam se malo zabunila. Mi kući radimo kompot! “

 

Sigurna sam da u obitelji Nine Vukelić kompostiraju kao i mi u eko vrtiću, Dječjem vrtiću Matulji.

 

                                                                                             Pripremile odgojiteljice

                                                                                             četvrte jasličke skupine:

                                                                             Nikolina Grubić Pavletić i Mirjana Šepić

 


 SUSRET  EKO PATROLA

 

          Eko vrtić, Dječji vrtić Matulji ima svoju Eko patrolu u koju su osim vrtićke djece uključena i jaslička djeca.

Eko patrola potiče djecu i djelatnike vrtića na pravilno odvajanje otpada te na racionalno i odgovorno korištenje energije ( rasvjeta, voda ).

Krenuo je i prvi obilazak Eko patrole iz  2. vrtićke skupine. Stigli su u našu 4.  jasličku skupinu. Vrlo pažljivo provjerili su sve naše prostorije u kojima boravimo, prekontrolirali sve kante za otpad i sve zabilježili u svoju bilježnicu.

Upoznali su nas s crvenim spremnikom u koji trebamo odvajati istrošene baterije.

Tijekom obilaska Eko patrola nije štedjela riječi pohvale, ali ni riječi kritike za ono što nam nije dobro i valja popraviti.

         Dosjetili smo se. Krenimo u vrtić i prekontrolirajmo 2. vrtićku skupinu!

Pripremili smo  eko zelene kape da nas svi mogu prepoznati kao Eko patrolu.

 

Nina Vukelić imala je poticajnu izjavu: „ Trebamo si staviti zelene kacige.“

No, naša posjeta pretvorila se u veselu igru s novim, velikim prijateljima koji su nas darovali eko metlom i škavacerom iz vlastite proizvodnje.

 

                                                                                           Pripremila odgojiteljica:

                                                                                                  Mirjana Šepić

 


 POSJET PEKARI „ŠTRUCA“

 

 

U sklopu aktivnosti povodom obilježavanja Dana kruha, nakon obilaska Gašparovog mlina dogovorili smo posjet pekari „Štruca“.

Dočekali su nas ljubazni zaposlenici pekare koji su nas lijepo ugostili. Proveli su nas kroz pekaru. Demonstrirali su nam kako se radi burek, kako se mijesi kruh strojno , u velikoj zdjeli i kako se proizvodi peku u velikim pećnicama. Djeca su se upoznala procesom nastanka kruha i peciva, kao i prodajom istih.

Počastili su nas finim pekarskim proizvodima. Iz pekare smo otišli puni dojmova i novih spoznaja.

Hvala pekari „Štruca“!

Djeca i odgajateljice i odgojno obrazovnih skupina; Vrt 1 i Vrt 2


 POSJET MARTINOVOM SELU- „GAŠPAROV MLIN“

 

Odlučili smo posjetiti Gašparov mlin povodom obilježavanja  „Dana kruha“. Djeca odgojne skupine VRT 1 i VRT 2 bila su jako uzbuđena zbog odlaska na izlet. Bio je to pravi doživljaj vidjeti nešto već pomalo zaboravljeno...

Kad smo stigli u Gašparov mlin , pozdravila nas je teta koja nam je pokazala i opisala rad mlina, znamenitost Martinovog sela i jedini preostali na prostoru naše županije.

Nakon što smo dobro proučili kako mlin i vodeničko kolo izgledaju izvana, imali smo priliku ući unutar prostorije mlina da bi se djeca pobliže upoznala s mehanizacijom promatrajući rad vodeničkog kola.

Teta je djeci demonstrirala kako se zrno kukuruza uz pomoć energije riječne vodenice pretvara u brašno. Djeca su pažljivo slušala  i usvajala nova znanja.

Tijekom posjete „Zavičajnom muzeju“ uz pomoć vodiča djeca su upoznala dio običaja i tradicije življenja naših predaka. Upoznati su s funkcijom raznoraznih alata i narodnih nošnji.

U muzeju je posebno uređena starinska soba i kuhinja koje vjerno prikazuju unutrašnjost kuće kakve su na Grobnišćini bile u 19.stoljeću.

Postavljeno je puno zanimljivih pitanja. Jedno od njih je: „ gdje su im televizor i mobitel“?

Kada su vidjeli glačalo na žar, nekoliko djece je sretno uzviknulo „moja mama ima noviju peglu“!

Teti koja radi u mlinu, obećali smo poslati zajednički crtež.

Na povratku u vrtić uživali smo u predivnoj prirodi.

Djeca i odgajateljice  iz odgojno obrazovnih skupina; Vrt 1 i Vrt 2


 HALLOWEEN PARTY

 

Skupina za rano učenje engleskog jezika krajem listopada (29. listopada 2019.) organizirala je „Halloween party“. Druženje se održalo u popodnevnim satima u prostoriji skupine.

„Halloween“dio je tradicije zemalja engleskog govornog područja i poganski je blagdan koji se slavi 31. listopada. Taj se blagdan slavio kao obred u slavu žetve, a danas je to zabavni festival. 

Na zabavu su djeca došla kostimirana po vlastitom odabiru a uz ples i pjesme: „I am a scarecrow“ „Jack the Monster“ „Two little black bird“ itd. zabavili su se s roditeljima i braćom/sestrama. Također, je organizirana i radionica rezbarenja i ukrašavanja bundeva te je za kraj bio ponuđen i kolač od bundeve.

 

Djeca i odgajateljice iz skupine za rano učenje engleskog jezika


 NISMO VIŠE MALE BEBE

 

Da, nismo više male bebe. Mi smo najstarija jaslička skupina, u dobi od 2,5-3 godine.

Dok se igramo, često između djece čujemo izjave: „ Ja nisam više mala beba!“

Naučili smo puno toga jer smo već drugu godinu u jaslicama. U skupinu smo dobili nove prijatelje. S njima stječemo nova iskustva kroz dijeljenje igračaka, pomažemo jedni drugima, pokušavamo se dogovoriti što je dobro ponašanje, a što nije. Uz sve to i još puno toga vodimo brigu jedni o drugima.

Nina: „Teta, kad ćeš već jednom obući duge rukave?“ J

Obožavamo slikovnice, pričamo si priče, raspravljamo.

Oponašamo odrasle kroz različite uloge. Ukrcavamo, iskrcavamo i prevozimo sve i svašta po cijeloj sobi. Crtamo, slikamo, slavimo zdrave rođendane i često promatramo što ima novoga na šetalištu.

Kao polaznici eko vrtića, Dječjeg vrtića Matulji, krenuli smo prvim eko koracima. Zajedno sa skupinama za rano učenje engleskog i talijanskog jezika uredili smo gredice na vanjskom prostoru s novim sadnicama. Djeca su s veseljem prihvatila aktivnosti takvog karaktera.

Jakov: „ Danas imam majicu za radit. Na njoj ništa ne piše i nije nacrtano.“ :-)

BRAVO, MI!

 

                          Pripremile odgajateljice četvrte jasličke skupine:

                                             Nikolina Grubić Pavletić i Mirjana Šepić


  IZLET U „ŠUMSKU BAJKU“ LIČ

 

U potrazi za jesenskim ugođajem, šumskim životinjama, gljivama i zabavom početkom listopada posjetili smo izletište „Šumska bajka“ Lič u Gorskom Kotaru.

Djeca su uživala u slobodnoj igri, u ljuljačkama, toboganima, klackalicama te kućicama za igru i promatranju životinja. Osim spomenutog prošetali smo edukativnom stazom i družili se s  likovima iz bajki izradjeni od drva. Ovo je ujedno bio i početak razvoja projekta „Animals from all over the world“.

Na izletu su boravila djeca i odgajateljce iz skupina za rano učenje engleskog i talijanskog jezika.


 PRIZNANJE

Primorsko-goranska županija povodom Svjetskog dana učitelja je održala tradicionalnu dodjelu nagrada i priznanja najuspješnijim odgojno-obrazovnim ustanovama i djelatnicima.

Pored brojnih ustanova i djelatnika, odgajateljica našeg vrtića Esmina Skopljak nagrađena je Županijskom nagradom za najboljeg odgojno obrazovnog djelatnika Primorsko-goranske županije 2019. godine.