Naše dvije skupine, vrtićka 3 i vrtićka 7, 27.4.2023. posjetile su Dječju kuću. Tamo su djeca kroz igru upoznala povijest Dječje kuće, te smo saznali da je ta zgrada nekad bila tvornica (duhana, metala i šećera). Kroz likovnu radionicu upoznali smo profesora Baltazara i njegov stroj. Djeca su koristila razne likovne tehnike u izradi stroja. Upoznali su nas i sa čitaonicom gdje smo slušali priču ''Nemoj otvoriti ovu knjigu'', A. Lee, koju su djeca sa zanimanjem slušala. Nakon toga listali su slikovnice prema svome izboru u raznim kutićima čitaonice. Na kraju smo se poigrali u Šumi Striborovoj i otplesali ''Šu šua'' ples nevidljivog nevaljalca koji se skriva u Dječjoj kući. Tražili smo ga, ali ga nismo uspjeli pronaći. Djeci je bilo jako lijepo te smo se u vrtić vratili puni doživljaja.
Pripremile odgajateljice vrt3 i vrt7
Martina, Irena, Božica i Ingrid
Ove pedagoške godine Skupina za rano učenje talijanskog jezika pridružila se ideji o promicanju oralnog zdravlja.
Pomoću dječje slikovnice „Il corpo umano“ učili smo od čega su napravljeni zubi, koliko ih imamo, prvi ili mliječni zubi i trajni zubi. Ovaj projekt smo iskoristili i za proširivanje talijanskog riječnika te smo usvojili riječi kao što su: denti, spazzolino e dentifricio.
Pomoću donacije četkica i kaladonata započeli smo pranje zubiju u vrtiću nakon doručka. Svatko je dobio svoju čašicu sa imenom i četkicu.
Cijelu ideju smo ostvarili u suradnji sa zdravstvenom voditeljicom vrtića.
Projekt smo zaokružili odlaskom u posjet zubarici Dariji Simčić.
Nekoj djeci je to bio i prvi pregled kod zubara. Zubarica nas je uputila na zdrave navike za očuvanje zuba i ukazala nam je na prehranu koja igra veliku ulogu u prevenciji.
Pripremile odgojiteljice
Ana i Anita
Već neko vrijeme u našem vrtiću razgovaramo o tome što ćemo biti kad narastemo – kroz igre, pjesme, priče i slike. Posjetili su nas vatrogasci, hitna pomoć, zubarica. Pričali smo i o tome čime se bave naši roditelji… No, to nije bilo dovoljno kako bi smo stvarno znali čime se želimo baviti kad narastemo pa smo se 4.5. uputili u MiniPolis u Zagrebu. Baš kao i svaki grad iz dječje mašte, MiniPolis ima vlastitu zračnu luku, vatrogasnu i policijsku postaju, hitnu pomoć, poštu i sve druge elemente i sadržaje koji čine jedan grad. Doznali smo iz prve ruke kako je to raditi u trgovini i kiosku, što radi veterinar, s čim se sve suočavaju primalje u rodilištu, popravljali smo aute u mehaničarskoj radionici, točili gorivo na benzinskoj pumpi, vozili tramvaj, radili sladoled, vodili TV Dnevnik… Vladalo je sveopće uzbuđenje i veselo iščekivanje svakog novog odjeljka, a potom i detaljno promatranje njegovog sadržaja. Dva i pol sata proletjela su u trenu, a povratak domu svima je teško pao.
Sigurni smo da nam ovo neće biti jedini posjet minijaturnom gradu.
Pripremile odgojiteljice Dječjeg vrtića Rukavac i Dječjeg vrtića Rupa-Lipa
04.05.2023. posjetili smo farmu magaraca u Šmriki. Prije samog polaska djeca su bila vrlo uzbuđena.
Dolaskom na farmu dočekali su nas ljubazni domaćini uz srdačan pozdrav magarca i magarice. Djeca su uživala u prekrasnom ambijentu i prelijepoj prirodi.
Domaćini su djecu upoznali sa životom magaraca te načinima na koje se brinu o istima. Također, ukazali su djeci na povezanost magarca i poljoprivrede.
Djeca su na farmi imala priliku četkati, hraniti i jahati magarce te se voziti se zaprežnim kolima.
Pripremile odgojiteljice Dječjeg vrtića Jušići
Grupu hrabre djec e VRT4 ni kiša nije spriječila da obave najvažniji pregled,pregled zubiju. Uz pratnju zdravstvene voditeljice Josipe posjetili smo zubara, odnosno stomatologa. Prvo smo, naravno, zubiće dobro oprali.
Na dogovoreni sastanak stigli smo brzo, kiša nas je tjerala i da malo potrčimo, ali veselili smo se tom velikom događaju. Nekima je bio prvi put dok neke zubiće otprije krase razne plombice i pokazivanje ili popravljanje zubiju djeci nije strano. Hrabrosti nije nedostajalo. Svi su spremno sjeli na veliki stolac, malo se provozali gore-dole te širom otvorili usta. Zubarica je zubiće prebrojala te svaki zubić pregledala, a zdravstvena voditeljica Josipa u kartone djece upisivala je stanje zubiju. Pa tako + znači da je zubić zdrav, P znači da je zubić popravljen i ima plombu, a K da su zubić posjetili Mrljek i Prljek i da je na njemu karijes. No takvih je zubića srećom bilo jako malo. Zubarica nam je na velikom modelu zubala strpljivo pokazivala kako zubiće pravilno prati običnom ili električnom četkicom.
Naučili smo puno o higijeni zubiju te se puni dojmova ponovno po dosadnoj kiši vratili u vrtić.
Pripremile odgojiteljice
Gordana i Manuela
Grupa VRT4, Zvrkići, kroz prošli se tjedan zabavljala i pritom usvajala bitne činjenice vezane za očuvanje našeg planeta.
Kako 22.04. planet Zemlja slavi svoj dan, na razne smo načine učili o tome kako da pomognemo da na Zemlji bude što ljepše i zdravije za živjeti i nama i životinjskom svijetu. Pa smo tako spašavali životinje u „moru“ zapetljane u raznoj plastičnoj ambalaži i bacali ju u koš, na kreativan, zabavan i motorički poticajan način prenosili smo nogicama plastiku i papir iz posude s vodom u praznu posudu igrajući se čišćenja vodenih površina. Također, izradili smo društvenu igru odvajanja otpada u za to predviđene spremnike te Zemlji napravili veliku čestitku zanimljivnom likovnom tehnikom. Izradili smo i maketu Zemljine površine na kojoj su vidljivi djelovi (more, jezero, rijeka, planina, nizina,snijeg, led, šuma... itd.). U svakodnevnim šetnjama okolicom vrtića skupljali smo odbačeno smeće i bacali ga u koševe te čistili naš okoliš te prelistali mnoštvo enciklopedija i časopisa.
Ova nas je tema potaknula dalje, u svemir, te smo istražili kako se dešava da se na Zemlji izmjenjuju dan i noć, koji još planeti postoje, a kako izgledaju i koje su njihove specifičnosti te ostale pojmove vezane za svemir nastavljamo istraživati u narednom tjednu.
Pripremile odgojiteljice
Gordana i Manuela
Ove pedagoške godine jedna od bitnih zadaća bila nam je omogućiti djeci da otkriju, upoznaju i prepoznaju svoje osjećaje te smo započeli sa projektom „Emocije.“
Tematskim pričama i slikovnicama („Velika knjiga emocije“, serijal „Upoznajemo osjećaje“ i „Flamingo Fabijan“) nastojali smo u što većoj mjeri djeci približiti čarobni svijet emocija. Na taj način nadovezali smo se i s nama bitnom zadaćom pod nazivom „Čitajmo im od najranije dobi“.
Kroz projekt „Emocije“ potaknuli smo djecu na govorno, likovno i umjetničko izražavanje, ali tu su naravno bile uključene i raznovrsne igre. Zajednički smo se zabavljali kroz osmišljene igre „Ples emocija“, „Glazbene emocije“, „Pogodi emociju“ i igru „BBQ emotions“. Raznim likovnim tehnikama oslikavali smo osjećaje sreće, tuge, straha i ljutnje, a zatim i bilježili u kakvim situacijama se tako osjećamo. Slušajući različitu glazbu prepoznavali smo koji osjećaji se u njoj kriju i izvodili plesne pokrete prema vlastitom doživljaju slušanog.
Potaknuti interesom djece pored obiteljskog centra oformili smo manji kutak emocija, s pripadajućim nazivom „Kalendar emocija“. Tu su djeca svakodnevno bilježila svoje osjećaje i govorno izražavala razloge zbog čega se danas tako osjećaju.
Luka: „Strah me jer me Dominik gnjavi i jer se bojim strašnog vuka.“
Dino: „Sretan san aš volin kacige od vatrogasci.“
Arsen: „Tužan sam jer sam opet došao bez melema.“
Sara: „Ljuta san jer me David udril.“
Kako bi mogli izražavati svoje osjećaje izradili smo i vlastite lutke koje su nam u tome pomogle. S lutkama smo osmišljavali razne dramatizacije i predstave koje smo izvodili na kazališnom paravanu.
Ovaj projekt pomogao je našoj skupini u lakšem rješavanju međusobnih nesuglasica, razvoju empatije i kontrole emocija.
Pripremile odgojiteljice Dječjeg vrtića „Rupa – Lipa“:
Anja Antolović i Sanja Stambul Brajković
U suradnji s djelatnicima Dječje kuće, organiziramo posjet Dječjoj kući s planiranim aktivnostima.
Prateći interese naše skupine, između ponuđenih animiranih filmova, odabrali smo projekciju kultnog animiranog filma “Profesor Baltazar”. Profesor Baltazar se svidio djeci, jer on sve probleme rješava bez nasilja, promiče toleranciju, ljubav i kreativnost. Ovo su bili samo neki od razloga zašto smo odabrali baš Profesora Baltazara za našu projekciju.
Nakon projekcije animiranog filma, posjetili smo knjižnicu Stribor. Djeca su odabrala slikovnicu te vrijeme provodimo čitajući i razgledavajući knjižnicu. Uslijedila je likovna radionica s dijelovima na engleskom i talijanskom jeziku na temu Profesor Baltazar.
S nama su kuću posjetili skupina Vrtić 4 i Skupina za rano učenje talijanskog jezika.
Pripremile odgojiteljice skupine za rano učenje engleskog jezika:
Andrea Kos i Nikolina Grubić Pavletić
Blagdan Uskrsa u našoj skupini obilježili smo prigodnim aktivnostima s djecom. Pripremali smo se uređujući prostor i sobu dnevnog boravka u blagdanskom ugođaju. Djeca su izrađivala uskrsne košarice i čestitke za svoju obitelj. Doživljaj blagdana djeci smo približile na njima zanimljiv i razumljiv način. Uskrs dolazi u proljeće te ga povezujemo s rađanjem novog života u biljnom i životinjskom svijetu, šarenilom i ljepotom boja. Razgovarali smo o karakteristikama blagdana Uskrsa te običajima obilježavanja istog u obiteljskom domu. Djeca Uskrs povezuju s oslikavanjem jaja, kao i traženjem slatkiša u kući i vrtu koje donosi zeko.
U našoj smo skupini imali uskrsni doručak, uz pincu, šunku, jaja i mladi luk. Djeca su se okupila za stolom, te smo pjevali prigodne pjesmice („Šapice mi zeko daj,“ „Sretan Uskrs“). Dan u vrtiću bio je ispunjen veseljem i radošću. Na taj način djeci prenosimo poruku zajedništva, mira i ljubavi.
Pripremile odgojiteljice 1. vrtićke skupine Dječjeg vrtića Rukavac:
Tihana Frlan i Iva Pandurić
U skupini VRT7 proveli smo projekt na temu „Zubi“. Na to nas je potaknulo to što su nekoj djeci počeli padati mliječni zubi, a u skupini imamo djevojčicu kojoj je mama stomatolog.
Cilj nam je bio upoznati djecu s važnosti održavanja pravilne oralne higijene kao i s pojmovima mliječni i trajni zubi, karijes, pravilna prehrana te pritom umanjiti strah odlaska stomatologu.
Kao poticaj za aktivnosti na tu temu poslužile su nam slikovnice „Gric i Grec“, „Lav Zuboslav“, „Zub krivozub“ i „Zub zubić“. Ponudili smo djeci razne materijale kroz koje su se mogli likovno izraziti.
U skupini je boravila Ana Zorić (Gabrijelina mama) koja je stomatolog. Na jednostavan i djeci razumljiv način upoznala je djecu s radom stomatologa, potrebnim priborom te objasnila što sve moramo raditi da bi nam zubi bili zdravi te kako ih pravilno prati.
Skupina VRT 7
Odgajateljice Ingrid i Božica
Na poziv Udruge ljubitelja kamelija Opatije sudjelovali smo kao gostujuća skupina na Dječjem cvjetnom korzu koji je održan na dan Cvjetnice u sklopu Festivala Kamelija.
Zajedno s djecom Dječjeg vrtića Opatija prošetali smo dijelom Opatije i parkom Angiolina te pokazali svoje maštovite kostime na temu kamelija.
Cvjetni korzo završili smo ispred UP Juraj Šporer gdje smo otpjevali pjesmu „Šesni vrtićari“.
Uživanje u prekrasnoj prirodi, umjetnosti i kulturi djeca su opisala u svojim izjavama...
DAVID LAMZA: „ Jako mi je bilo lijepo u Opatiji. Najviše kada smo se šetali i kada je ona teta pričala o kamelijama.“
VITA GAL: „ Sviđalo mi se što smo nosili krunu od kamelija na glavi. Kad smo se šetali još sam bila jače sretna.“
LANA BRAJAN: „ Vidjela sam cvijeće po imenu kamelije i bilo mi je super u paru s Lanom Kos. Poslije smo išli u restoran jesti.“
DANIJEL SLADIĆ: „ Bilo mi je dobro kad smo pjevali svim drugim ljudima i kad je teta pričala o kamelijama.“
ARON MAJIĆ: „ Sve mi je bilo jako lijepo. Šetali smo, slikali smo se, brali smo otpale latice kamelije i pjevali smo ljudima.“
NINA MATUŠIĆ: „ Super je bilo. Skupljali smo latice kamelija. Alergična sam na šumu pa sam željela što prije izaći iz nje.“
LANA KOS: „ Sviđalo mi se što smo šetali i pjevali. Svi su se razveselili kada smo mi pjevali.“
LEONARDO AYAJI; „ Bilo mi je lijepo što sam bio onako obučen s krunom na glavi. Super je bilo pjevati i zato što smo vidjeli kamelije.“
KIARA MARI PERIŠIĆ: „Bile su mi zanimljive kamelije i jako sam bila sretna kad smo pjevali.“
LORA PERAN: „ Najzanimljive mi j' bilo kako su kamelije lepo zgjedale. Kad smo kantali bilo je fora ,aš je pjesmica bila jako dobra. Fora je bilo i ča j' Danijel bumboni delil.“
Pripremile odgojiteljice vrtićke 6:
Helena Višnić i Mirjana Šepić
I asistentica Anita Kinkela
Hladni zimski dani sada su iza nas. Napokon nam je stiglo proljeće, a sa njime i topliji dani. Jedva smo ih dočekali. Debele jakne, šalovi i kape više nam ne trebaju. Neka u ormaru čekaju iduću zimu.
Kao što kaže pjesma: „ Proljeće je procvalo, sunce s nema zasjalo...“, proljetno sunce svakoga dana poziva nas na igru i boravak na svježem zraku.
Proljeće doživljavamo i upoznajemo svim našim osjetilima:
Dio proljeća unijeli smo i u našu sobu. Naše vrijedne ručice šarenim bojama oslikale su najljepše proljetne slike. Ponosni smo na svoje radove, te smo ih odlučili sa velikim veseljem i Vama pokazati.
Uživajte u proljeću, Vaši medeljaci!
Pripremile odgojiteljice Sandra i Mariza ,
skupina Jaslice 4
Zima je došla kraju, stiglo nam je proljeće, a snijega ove zime baš i nije bilo. Zato smo mi, snijeg, snježne radosti i sportove donijeli u svoj vrtić. Snijeg je napadao po cijeloj sobi pa smo se grudali, napravili snjegovića, skijali, natjecali se u skijanju, vozili autiće po snijegu, a nakon što bi igra završila, lopatama smo snijeg i počistili, a zimsku odjeću stavili na sušenje.
Pripremile odgojiteljice 1. jasličke skupine Dječjeg vrtića Rukavac:
Manda Matić i Sandra Miočić
U ponedjeljak 27.03.2023. naš je vrtić posjetila JVP Opatija. Uvježbavali smo postupak evakuacije u slučaju potresa ili požara.
Djeca su bila jako uzbuđena čekajući njihov dolazak. Tijekom jutra međusobno su razgovarala o potresima i požarima te su se prisjetila i nedavnog potresa u Turskoj.
Nakon vježbe evakuacije djeca su se upoznala s vatrogascima i vatrogasnom opremom u njihovu vozilu. Vatrogasci su s djecom podijelili svoja iskustva u najrazličitijim situacijama spašavanja. Djeca su imala priliku vidjeti što je sve vatrogascima potrebno za uspješno obavljanje njihova posla, kao i isprobati dio vatrogasne opreme koja se nalazi u vozilu.
Pripremile odgojiteljice Dječjeg vrtića Jušići
Dana 07.03.2023. u suradnji s JVP Opatija održana je vježba evakuacije u slučaju potresa i požara. Djeca su pomno pratila sve upute i iščekivala zvuk sirene koji označava početak vježbe. Vježba je protekla prema planu te smo s djecom uspješno izašli na vanjski prostor vrtića. Nekoliko trenutaka kasnije pred našim su se vrtićem pojavili i vatrogasci iz JVP Opatija. Po završetku vježbe vatrogasci su se spustili među djecu i odgovarali na sva njihova pitanja. Djeca su s oduševljenjem u očima promatrala bocu kisika na leđima vatrogasca, kacigu i svu opremu koju je vatrogasac toga trenutka imao na sebi. Veliku radost i uzbuđenje kod djece izazvao je dolazak vatrogasnog vozila ispred našeg vrtića. Jedna po jedna skupina imala je priliku detaljno proučiti sve sastavnice vatrogasnog vozila i vatrogasne opreme, a na sva pitanja koja su se u tom trenutku javljala u njihovim glavicama vatrogasci su pružili iscrpne odgovore.
Tema potresa, požara, vatrogasaca i ostalih hitnih službi provukla se i nekoliko dana kasnije potaknuta dječjim interesima i znatiželjom.
Pripremile Ella i Nina,skupina Loptice
U utorak , 21. ožujka 2023. godine, u DV Matulji je obilježen Svjetski dan osoba s Downovim sindromom. Djeca su, osim nošenja različitih čarapa razmišljala o prihvaćanju različitosti kroz brojne govorne, dramske i likovne aktivnosti.
Važno nam je od najranije dobi poučavati djecu vrijednostima prihvaćanja različitosti, ljubavi, podrške i razumijevanja te šarenim čarapicama poručujemo: SVI SMO RAZLIČITI, ALI I JEDNAKO VRIJEDNI!
Skupina VRT 5
Osnova kvalitetnog odgojno–obrazovnog rada temelji se na suradnji i partnerskom odnosu s djecom, roditeljima, odgojiteljima i širom društvenom zajednicom, njegujući pritom pozitivne socijalne odnose. Tijekom ove pedagoške godine, odgojno – obrazovni rad naše skupine usmjeren je na poticanje čitanja djeci od najranije dobi. U skladu s time provodimo projekt Ježeva kućica. Vodeći se ovom idejom, u Gradskom kazalištu lutaka, uočavamo izvedbu predstave za djecu Ježeva kućica pa smo organizirali suradnju s roditeljima kako bismo zajedno pogledali prikaz priče koju djeca tako vjerno prate u svakodnom radu ove pedagoške godine.
Kako su djeca doživjela predstavu?! Najbolje bi bilo da nam sama ispričaju…
KAKO IZGLEDA GRADSKO KAZALIŠTE LUTAKA?
Emili: „Ljubičaste stolice su bile unutra.”
Niko: „Ja sam sjedio pored Petre.”
Karla: „Bude tiho.”
Niko: „Tamo se gleda predstava.”
Lukas: „Kao kad gledaš film.”
Rita: „Ili crtić.”
Sva djeca: „Glume glumci!”
ŠTO MI SE NAJVIŠE SVIDJELO TIJEKOM PREDSTAVE?
Karla: „Lisica Mica je čudna bila. Kao Mačak u čizmama.”
Niko: „Samo medo mi se svidio.”
Petra: „Svi su mi se sviđali.”
Emili: „Vuk i divlja svinja.”
Lisa: „Medo.”
Dora: „Lisica Mica. Pili su sok.”
Karla: „Jež. Imao je tristo bodlji.”
Lukas: „Poštar zec i lisica su mi bili dobri.”
Liza: „Medo.”
Rita: „Ježurka, medo i lisica.”
Vid: „Medo i med!”
Eva: „Lisica Mica.”
Pripremile odgojiteljice 2. jasličke skupine Dječjeg vrtića Matulji:
Monika Brašnić i Lenka Pavić
I ove smo godine sudjelovali u maškarama i organiziranim povorkama, od Riječkog karnevala, Zvončarske smotre u Matuljima i pobiranju jaja na pusni ponedjeljak.
Za vrijeme trajanja pusta djeca su svaki petak imala mogućnost maskiranja. Upoznali smo se s običajima našeg kraja. Djeca su se pretvarala u svoje omiljene uloge i likove iz bajki i crtanih filmova te pokazala govorno i plesno stvaralaštvo. Nije nedostajalo smijeha, plesa, šale i igre.
Kako je to izgledalo možete pogledati u našoj galeriji.
Pripremile Nikolina i Andrea
Nastavljajući projekt koji se provodi u našoj skupini “Animals in winter” ostvaren je izlet šumskom šetnicom Carmen Sylve, jer smo sve o prirodi željeli saznati i u neposrednom okruženju. Na izletu su nam se pridružile još dvije skupine našeg vrtića, skupina za rano učenje talijanskog jezika i skupina Vrtić 3.
Promatrali smo i opažali sva obilježja zime u prirodi. Zima u šumi je lijepa, ali opet, veselimo se ljepšim danima i proljeću.
Šetnicu sačinjavaju uske staze te nekoliko proširenja, koje smo iskoristili za zajedničku igru. Pješačili smo dugih 6 km te se pred kraj šetnje malo umorili, no svejedno do kraja stigli jako zadovoljni i puni doživljaja.
Pripremile Nikolina i Andrea
Jedva smo dočekali 17. siječnja i početak maškarnih ludorija u našem vrtiću. Obilježavanje maškara započeli smo izradom našeg veselog Pusta Pješčanka kojeg smo smjestili u prostoru našeg vrtića, a na samu Pepelnicu okrivili smo ga za sve loše što se događalo proteklih mjeseci.
Svaki petak organizirali smo veseli maškarani petak gdje smo se cijeli dan veselili i zabavljali pod maskama. Jedan petak imali smo i organiziranu glazbu na vanjskom prostoru. Svi smo se družili, plesali i puno uživali. Osim toga, sudjelovali smo na mašakaranim povorkama u Rijeci i Matuljima.
U utorak nas je dočekalo tradicionalno pobiranje jaja u Velom Brgudu i tim zanimljivim događajem zaokružili smo našu maškaranu priču za ovu godinu.
Bilo nam je veoma zanimljivo i zabavno i jedva čekamo nastavak priče sljedeće godine. ŽIVIO PUST!
Pripremile odgojiteljice Dječjeg vrtića Veli Brgud
Početkom nove pedagoške godine u skupinu je došao dječak Max koji je zbog odvajanja od roditelja izražavao svoju tugu i žalost. Djeca su primijetila njegovo raspoloženje i postavljala pitanje „Zašto plače?“ To je bio poticaj da proširimo spoznaje o emocijama. Željeli smo potaknuti djecu da prepoznaju i imenuju svoje trenutne emocije i da ih znaju izraziti na prihvatljiv način. Također, poticali smo ih na prepoznavanje emocija svojih prijatelja te razvijanja osjećaja empatije. Započeli smo promatranjem lica u ogledalu i izradom plakata „Kako se danas osjećam?“ Djeca su većinom izjavila kako su sretna, a za Maxa kako je tužan. “Max je tužan, jer plače.“ (Morena). U krugu prijateljstva s djecom smo razgovarale o tome što ih čini sretnim, što ih plaši, rastužuje ili ljuti. Izjave djece jesu sljedeće:
ŠTO ME ČINI SRETNIM?
Eni: „Kada sa mamom, tatom i sekom idem u dugu šetnju.“
Dora: „Idem s prijateljima na izlet!“
Matija: „Idem na Učku s tatom se malo prošetati, na uzbrdici je sklisko, ne mogu se popeti“
Morena: „Kada ja i mama radimo neke božićne stvari.“
Mark: „Kada pečemo kolače s mamom i nonom, s tatom se igram legićima!“
Maro: „Ja sam sretan kada mi tata kupi Batmana i slažem legiće.“
Leon : „Idem na Učku, ja i tata i Toni, storili smo snješkota!“
Ariana: „Sretna sam kada mama dođe s posla po mene, pa slažemo kockice, sjedimo za stol i jedemo.“
Ena: „Idem na zabavu s mamom i tatom.“
Nicole: „Sada, u vrtiću.“
Una: „Sretna sam kada idem u park, sa mamom, tatom igramo se i trčimo.“
Spoznaje smo širili i čitanjem priča, pomoću kojih su djeca upoznala i emociju straha, tuge i ljutnje. Nakon pročitane priče „Kad je ljuta ,vjeverica ne sluša“, Matija je zaključio „Treba slušati tete i roditelje, jer nam žele dobro i paze da se ne ozlijedimo“.
Djevojčica Morena u vrtić je donijela slikovnicu „Dobra maca“. Iz pročitane slikovnice djeca zaključuju da maca svima pomaže,ali primjećuju i da je Max tužan. „Možemo mu pomoći da se igramo zajedno“, zaključila je djevočica Una.
U obiteljskom kutiću lutka je potakla djevojčice, ali i dječake Davida, Marka i Leona da izraze brigu o njoj.
Kroz slušanje audio priče “Kako se ja osjećam“, djeca počinju zapažati osjećaje iz priče (iznenađen, uzbuđen), a obogatila su rječnik novom riječi - frustriran. Djeca je opisuju kao ljutnju. Pokušali smo naći način kako izraziti ljutnju na primjeren način. Maro je rekao: „Može se lupati nogama o pod, ali ne smijemo udariti prijatelja.“
Izradili smo kocku osjećaja pomoću koje smo prepoznavali i opisivali izraz lica. Na papir smo nacrtali prazna lica, a djeca su dobila predloške i imenovali osjećaj koji prikazuje.
Kroz likovni izraz djecu smo motivirale da crtaju svoje doživljaje i nastoje povezivati emocije i situacije. Također, prikazivanje sebe i svog trenutnog raspoloženja.
Veselo raspoloženje u skupini poticali smo kroz pjesmu i ples, a slušali smo i klasičnu glazbu te prepoznavali emociju u njoj. Bumbarov let djeca su opisala kao „strašan“, za skladbu Nimrod E. Elgar, Max je rekao „Sviđa mi se ova pjesma“. Mozartov Rekvijem različito je djelovao na osjećaje djece. „Ova je ljuta“ , kazala je Ariana, dok je Morena zaključila „Meni je strašna.“
Bilo je tu još mnogo aktivnosti i razgovora koje smo provodili. Prepoznajući dječje osjećaje i uvažavajući ih potičemo djecu na učenje o važnosti emocija u životu svake osobe i regulaciji vlastitih emocija.
Naše aktivnosti pogledajte u priloženoj galeriji.
Pripremile odgojiteljice 1. vrtićke skupine područnog vrtića Rukavac:
Tihana Frlan i Iva Pandurić
„ Od Antonji pa na dalje, lepo je va našen kraje….“
Tako je bilo i u našoj skupini, veselo i razigrano. Kroz različite aktivnosti djeca su imala priliku sudjelovati i upoznati tradicijske običaje našeg kraja.
Maskiranje, igre uloga, biti netko drugi, za nas je bio izazov svakog petka na maskiranom plesu. Svaka maska, svaki kostim za djecu su predstavljali izraz snage, moći , ljepote kao i osjećaj veselja i slobode što mogu biti netko drugi. Nije nedostajalo plesa, pjesme, igara…
Sve je započelo na Antonju izradom Pusta kojemu smo dali ime šinjor „ Prdac“, a sve zbog:
OVAKO J' SE POČELO
- JA NISAN….
- NISAN NI JA…
- NI JA NISAN…
- JA SAN!
- PRDNUL.
- STE ČULI?
- JOŠ SAN I BROJIL.
- BILO J' PET PUTI ZAREDON
- HAHAHAAAAAA!
- MA KI JE OPET???
VISET ĆEŠ ŠINJOR PRDAC KOT PUST I BIT ĆEŠ KRIV ZA SA NEDELA PASANEGA LETA!
Zajedno sa skupinom za rano učenje engleskog jezika snimili smo video uradak pod nazivom „Dobro jutro, Matulji“ u kojemu smo prezentirali zvončare našega vrtića i cijelu maškaranu povorku.
Kroz projekt međugeneracijske solidarnosti s umirovljenicima Općine Matulji naučili smo izrađivati raznovrsne „rožice“. Proveli su nas izložbom u Galerijici pod nazivom „Tiramo zimu“ gdje smo promatrajući slike upoznali zvončare našeg kraja, ali i prepoznali skupine zvončara u kojima sudjeluju naš Luka i Jakov.
Na razini Dječjeg vrtića Matulji sudjelovali smo na karnevalskoj povorci u Rijeci i na zvončarskoj smotri u Matuljima pod maskom „ Čovječe ne ljuti se“.
Najveseliji smo bili na pusni pondejak kada smo „ pobirali jaja“ do općine Matulji. Domaćini su nas počastili punim stolom, ali jaja u košarici su bila najveći izazov- „Kako donijeti cijele u vrtić?“.
I kako jest običaj, na Pepelnicu, osudili smo, ali nismo spalili, već smo reciklirali Pusta.
Ni ga već, ač je kriv : ča prdi, ni snega, ča j' pošarano sakuda i sagdere, ča moramo poć va školu, ča mi j' glog va prste, ča moramo poć zapolne va drugu grupu, ča ni fritaji od jaj, ča se zgube igrački i ča niki niš ne pospravlja.
I na kraju, fritulama su nas uveseljavale naše kuharice i kuhari.
Pripremile odgojiteljice 6. vrtićke skupine Dječjeg vrtića Matulji:
Helena Višnić i Mirjana Šepić i asistentica Anita Kinkela
Grupa VRT4, najmlađa vrtićka grupa centralnog objekta Matulji napokon je dočekala tu dob kad može prisustvovati maškaranim aktivnostima, a ponajprije Riječkom karnevalu, odnosno Dječjoj karnevalskoj povorci. Sa vrtićkom maskom „Čovječe, ne ljuti se!“ prema Rijeci smo krenuli autobusom iz Matulja, a neka su se djeca po prvi puta vozila autobusom što je bio pravi doživljaj. Na Gatu gdje su se sve grupe okupljale strpljivo smo čekali svoj broj 18. da krene, a u našoj grupi bili smo na samom početku te vodili računa da sve ide po planu. Pet pozornica, pet puta zaigrani ples i pjesma, a kao šlag i nagrada na kraju u Export drvu čekale su nas fine slatke krafnice i sok! Doživljaj je bio potpun, a sudjelovanje u sljedećoj godini zagarantirano!
Također, svakog smo se petka i u vrtiću maskirali i na hodniku našeg kata sa ostalim skupinama plesali i veselili se...
Uživali smo u tradiciji našeg kraja,a kroz igru i zamišljene aktivnosti upijamo, učimo i jednoga dana prenositi ćemo sve usvojeno dalje...
Pripremile odgojiteljice Manuela i Gordana
Postoji mnogo priča o ljubavi i prijateljstvu, no ova je posebna, a vidjeti ćete i zašto!
BIO JEDNOM JEDAN LEPTIRIĆ FLAPI I ON JE VOLIO JE SVE NA CIJELOME SVIJETU.(Luna)
VOLIO JE DRUGE VRSTE LEPTIRA, VOLIO JE GUSJENICE I BUBAMARE...(Toma)
LEPTIRIĆ JE VOLIO I CVIJEĆE.(Enea)
SVI SU LEPTIRI DOŠLI KOD SVOG PRIJATELJA. (Melissa)
SVI SU PLESALI OKO CVIJEĆA. PILI SU PELUD.(David)
SRELI SU LEPTIRIĆA I BUBAMARU. DOŠLA JE JEDNA ZLA BUBA I UNIŠTILA IM JE LJUBAV I PRIJATELJSTVO. IMALA JE U NEKOJ BOČICI JEDAN SASTOJAK, PROLILA GA JE I ONDA IM JE LJUBAV OTIŠLA IZ GLAVE. (Erik)
ČULO SE KRC. (Enea)
SLOMILO IM SE SRCE, SVIMA OSIM FLAPIJU KOJI JE IMAO NAJVEĆE SRCE. (Luna)
DRUGI PRIJATELJI POČELI SU SE LUPATI, GURATI I ŠTIPATI. (Alesia)
FLAPI JE MORAO NEŠTO UČINITI. (Mia)
FLAPI JE TREBAO PONIŠTITI TAJ OTROV.NAPRAVIO JE OVAKO: ODLETIO JE VISOKO U SVEMIR, UZEO ČAROBNO SRCE I ONDA STAVIO PRAH U PELUD. (Luna)
ONDA SU SVI PRIJATELJI POPILI PELUD I VRATILA IM SE NAJVEĆA LJUBAV. (Toma)
Pripremile odgojiteljice Cjelodnevne skupine područnog vrtića Jušići:
Katarina Pleše Glavinić i Sandra Škrlj
Skupina za rano učenje engleskog jezika ove godine nastavlja svoju praksu pranja zubi u vrtiću, zbog pozitivnih iskustava djece i dobre povratne informacije roditelja. U suradnji sa zdravstvenom voditeljicom Josipom Erniša uključili smo se u projekt „Zdravi zubi – sretan dječji osmijeh“ koji govori o unapređenju oralnog zdravlja u vrtiću. Na taj način razvijamo svijest o važnosti oralne higijene te stvaranje navike svakodnevnog pranja zubi.
Naše pranje zubića ne može proći bez pjesme Brush your teeth.
Brush your teeth up and down,
Brush your teeth round and round,
Brush your teeth from left to right,
Brush your teeth in the morning and night.
Brush, brush, brush,
Brush, brush, brush,
Brush your teeth in the mornig and night!
Skupina za rano učenje engleskog jezika
Odgojiteljice Nikolina i Andrea
U sklopu projekta „Animals in winter“ koji traje već od početka ove pedagoške godine, istražujemo što se događa sa životinjama u zimi. Osluškujući interese djece, svakodnevno istražujemo što se u zimi događa u prirodi. Trudimo se pronaći odgovore na mnogobrojna pitanja. Što se u prirodi događa sa kukcima, životinjama, biljkama i s vremenskim prilikama. U dogovoru s djecom i njihovim roditeljima, odlazimo na mali izlet u Mune. U planu imamo igru na snijegu.
Dječji vrtić Mune, priprema nam dobrodošlicu. Častimo se fritulama, toplim čajem i voćem.
Očekivali smo snijeg, kojeg je nažalost bilo samo u tragovima. Nismo bili razočarani, već smo iskoristili svaki trenutak za igru u prirodi.
Hvala djeci, odgajatelju i tehničkom osoblju na dobrodošlici i igri u Munama. Vidimo se uskoro...
Skupina za rano učenje engleskog jezika
Odgojiteljice Nikolina i Andrea
Tijekom čestih šetnji mjestom djeca su se spontano upoznavala i komentirala prometne znakove i prometna sredstva koja ih okružuju. Ubrzo su i u prostoru našeg vrtića započeli istraživati vrste prometa putem slikovnica i edukativnog video zapisa (slikovnice: „Lopta trči ulicom“, „Karlo i vučna služba“, „Tonka i Tin u vlaku“).
Cilj započetog projekta bio je stjecanje i usvajanje osnovnih znanja o prometu, a primarni zadatak ovoga projekta bio je poticanje djece na spoznaju o važnosti njihove aktivne uloge u prometu.
Pomoću nestrukturiranog, otpadnog materijala djeca su izrađivala prometna sredstva, a potom su na velikom kartonu bojali cestu (prometne trake, kolnik, autobusnu stanicu, pješački prijelaz). Na taj su se način djeca kroz igru upoznavala s prometnom kulturom. Djeca su se kreativno izražavala, pritom uvježbavajući razvoj fine motorike - putem likovnih aktivnosti, modeliranjem plastelinom, konstruiranjem lego kockama. Poticalo ih se da tijekom naših grupnih aktivnosti (društveno – zabavna igra „Djeca u prometu“, pokretna igre „Semafor“) surađuju i ostvaruju dogovore.
Izradili smo tri plakata o vrstama prometnih znakova ( znakovi zabrane, upozorenja, obavijesti) uz koje su djeca imala prilike stjecati nove spoznaje o značenjima prometnih znakova. Djeca su znakove opisivali i objašnjavali njihovo značenje, prepričavali su priče u slici, osmišljavali vlastite priče, brojali brojalice i učili nove pjesme pritom obogačujući govorno-jezični razvoj.
Dječja potreba za kretanjem i boravkom na svježem zraku zadovoljena je šetnjama, igranjem elementarnih igara, upravljanjem romobilom, a sve s ciljem neposrednog sudjelovanja u prometu, poticanja orijentacije u prostoru i drugih prostornih odnosa.
Za kraj projekta, u suradnji s lokalnom zajednicom, posjetili smo vatrogasni dom Mune. Djeca su imala priliku razgledati i istraživati razne vrste vatrogasnih vozila, vatrogasne opreme i zvučnih signala.
Prilažem neke od izjava djece tijekom trajanja projekta kako bi se prikazalo uspješno zadovoljenje primarnog cilja istog:
Rita: „Promet može biti na kopnu, moru i u zraku.“, „Kada prelazimo cestu ne smije se trčati, moramo paziti i gledati lijevo – desno.“, „Ako je nacrtan krevet i nešto za jesti to znači da je blizu hotel.“ (6,7g.)
Antonio: „Kad smo ja i tata išli kamion napunit sa cementom i kad je tata pričao na telefon i imao slušalicu i onda smo skoro kamion ogrebali. Ja sam mu rekao da se ne smije pričati na telefon u kamionu.“ (5,7g.)
Matej: „Kad sam se vozio sa mojom tetom bila je mini gužva jer je bio semafor. Semafor ima crvenu, zelenu i žutu. Kad je crveno moraš stat, a kad je žuto se pripremiš, kad je zeleno kreneš. Isto tako i pješaci moraju.“, „Kad ne bi bilo prometnih znakova ljudi bi ju se zabijali, a neki auto bi mogao zgaziti pješaka.“ (5,1g.)
Stasha: „Mama reče da ja ne moren poć na cestu sama. Moran čekat da gre auto.“ (4,2g.)
Pavel: „Helikopter vozi po nebu, po moru vozi brod, a po cesti džip i auto koji ideju na semafor.“ (3,4g.)
Pripremila odgojiteljica poludnevne skupine područnog vrtića Vele Mune:
Ira Valetić
Prosinac u jaslicama najradosniji je mjesec u godini. To je vrijeme zajedništva, veselja i druženja. Tako su Jaslička 1 i Jaslička 2 zajedničkim druženjem provodila ovo predblagdansko vrijeme.
U šetnji Velim Brgudom tražimo prve pahulje. Držimo se za pletenu gusjenicu i pazimo jedni na druge. Svim osjetilima istražujemo okolinu oko sebe. Hladno je, a nema snijega. Kada će taj prvi snijeg? U šetnji razgovaramo o životinjama u šumi i životinjama koje spavaju zimski san. Pusti sada to, najbitnije smo zaboravili: „A di nam je taj Djeda Mjaz?” Iako ga putem nigdje nismo sreli, taj Djeda Mjaz (koji dobro zna kako se igra skrivača) bio je poticaj za daljnji razgovor. Za razgovor o prijateljima, dijeljenju igračaka i brizi jedni za druge. Razgovoru su uslijedile zajedničke aktivnosti koje su se nastavile u odgojnoj sobi.
Pomoću strunjača, obruča, koluta napravile smo djeci poligon kako bi kroz igru i zabavu usavršavali grubu motoriku. Nebrojeno puta djeca su ponavljala zadani poligon, pa čak i oni najmanji.
Na stolove smo djeci ponudile kinetički pijesak, Kinetički pijesak je bio glavna atrakcija pa smo njime izrađivali i gradili božićne kolače, kuće Djeda Mraza...
Ponudile smo i veeeliki bor izrezan od kartona koji su djeca samovoljno ukrašavala.
Kroz ponuđene aktivnosti nastojale smo poticati originalni izričaj svakog djeteta i razvijati njihovu intelektualnu radoznalost.
Prosinac u jaslicama je mnogočemu pridonio: želji da budemo dobri jedni prema drugima, da pazimo jedni na druge i da nastavimo uveseljavati jedni druge.
Pripremile odgojiteljice jasličkih skupina Dječjeg vrtića Veli Brgud
Jalička 1: Matea Gulja i Julijana Karas Sušanj,
Jaslička 2: Matea Pavić i Marina Vučemilo
Staru 2022.godinu ispratili smo božićnim druženjem, na kojem su prisustvovali i roditelji. Iznenađenje za roditelje pripremila su djeca koja su im predstavila recitacije i pjesmice koje govore o Božiću. Nakon iznenađenja slijedila je radionica bojanja i ukrašavanja gline za koju se pobrinula Maja, mama naše Tine.
Kako je to izgledalo, možete pogledati na fotografijama.
Za kraj…
SKUPINA ZA RANO UČENJE ENGLESKOG JEZIKA
NIKOLINA & ANDREA
Ponedjeljak, 12. prosinaca 2022. bio je vrlo poseban dan u Dječjem vrtiću Veli Brgud.
U jutarnjim satima, u suradnji s Mjesnim odborom Brgud djeca svih odgojnih skupina, sa svojim odgojiteljicama kitila su božićnu jelku kuglicama dobrih želja. Večer je bila rezervirana za „Svečanost svjetla“. U svečanom i veselom ozračju upalili smo lampione koje su izradile vrijedne dječje ručice. Svjetlost lampiona obasjala nam je put, put ljubavi i mira jer ljubav, mir, radost i veselje su naše ovogodišnje želje.
ČESTIT BOŽIĆ I SRETNA NOVA 2023. GODINA!!
Pripremile odgojiteljice područnog vrtića Veli Brgud
Prijateljstvo, ljubav i zajedništvo njegujemo od najranije dobi djeteta.
U našoj skupini ove vrijednosti potičemo na različite načine tijekom cijele pedagoške godine.
Ovo božićno vrijeme bio nam je još jedan poticaj da jedan drugoga razveselimo izrađenom i poklonjenom čestitkom.
A Vama dragi čitatelji želimo:
Pripremile odgojiteljice Cjelodnevne skupine područnog vrtića Jušići:
Katarina Pleše Glavinić i Sandra Škrlj
Povodom proslave nadolazećih blagdana u dječjem vrtiću „Rupa – Lipa“ održalo se predblagdansko druženje roditelja i djece.
U sklopu obilježavanja projekta „Rođeni za čitanje“ namijenjenog najmlađima, kako bi promovirali čitanje od najranije dobi, odlučili smo izraditi slikovnicu „Kako je Djed Božičnjak zaboravio Božić“. Svaka obitelj je prema zadanom tekstu oslikala jednu stranicu slikovnice. Ovu aktivnost svi su rado prihvatili uz veselje, smijeh, ali i prisjećanje na djetinjstvo.
Kako bi se pripremili za dolazak Božića, obitelji su napisale pismo Djedu Božičnjaku i spremile ga u prethodno izrađenu ukrasnu kutijicu. Iste te kutijice uzeli su kući kako bi ih mogli staviti ispod bora da ih Djed Božičnjak pročita i razveseli poklonima.
Blagdansko raspoloženje dočarali smo prigodnom glazbom, nastupom djece i fotografiranjem u našem kutku Djeda Božičnjaka. Za kraj smo se svi zajedno počastili keksima i čajem.
Pripremile odgojiteljice dječjeg vrtića „Rupa – Lipa“
Anja Antolović i Dušanka Komen
U sklopu promicanja međugeneracijske suradnje i projekta „Rođeni za čitanje“ u našoj skupini organizirana su druženja s Udrugom umirovljenika Općine Matulji.
Svake srijede umirovljena učiteljica Eni priča priče iz slikovnica na čakavskom narječju. Do sada su joj se pridružile i gđa. Nada i voditeljica Udruge gđa. Ana.
Slikovnice s pričama tematski su vezane uz naš odgojno-obrazovni plan i aktivnostima za taj tjedan.
Nakon čitanja i listanja slikovnice djeca su samoinicijativno počela postavljati pitanja:
„ Kako je to nekad bilo?“, „ Jeste li imali perilice, sušilice, mobitele?“, „ Niste imali bombona i čokolade?????“
Veliki interes djeca su pokazala u postavljanju pitanja kako je nekad bilo , ali Aron je zaključio da i danas treba paziti i štedjeti vodu jer je tako kod njegove none na otoku Ižu.
Upravo taj interes za život nekada dao nam je ideju da upriličimo kićenje jelke „ po nekadajnu“.
Dogovorili smo se s predsjednicom Udruge gđom. Sonjom i osmislili radionicu za djecu i roditelje gdje će se izrađivati ukrasi za kićenje te će se posijati pšenica jer je baš taj dan bila svetkovina Svete Lucije.
Na radionici smo svi zajedno izrađivali svilene bombone ili štolvere i anđeliće od vune i raznovrsnog papira, pažljivo prateći upute kako bi to sve vjerodostojno izgledalo.
Na kraju radionice „okrunili smo smričku“ koja stoji ispred ulaznih vrata našeg vrtića u Matuljima i vraća sjećanja starijih šetača i prolaznika.
Zabilježili smo izjavu starije gospođe: „ Se van je lepo, ma smrička j najlepča, aš me spamećuje kada san bila mića,“
……i nastavljamo dalje s umirovljenicima upoznati se s tradicijom i užancami našega kraja za vreme nmaškar.
Pripremile odgojiteljice vrtićke 6:
Helena Višnić i Mirjana Šepić
i asistentica Anita Kinkela
Skupina za rano učenje engleskog jezika i skupina VRT4 petak su odabrale kao savršen dan za izradu i pečenje božićnih keksića, medenjaka. U suradnji sa našom kuhinjom dogovorili smo nabavu sastojaka. Sve smo sastojke mirisali, neke smo i kušali te ih prepoznavali ili pokušavali odgonetnuti o čemu se radi. Pratili smo recept i polako miješali sve sastojke. Kada je smjesa bila spremna uz pomoć kalupa raznih motiva izrađivali smo male keksiće. Četiri puna velika pleha pažljivo smo odnjeli u kuhinju na pečenje i strpljivo čekali. Miris se vrlo brzo počeo širiti cijelim vrtićem i privlačio svih da dođu kušati. Dio keksića odvojili smo,spakirali u ukrasne kutijice i zajedno podijelili svim zaposlenicima vrtića. A okus naših medenjaka možete provjeriti i sami jer vam u nastavku nesebično dijelimo recept!
SASTOJCI:
250g meda
100g šećera
125g maslaca
500g brašna + brašno za rad
1 žličica praška za pecivo
1 žličica cimeta
1 žlica kakaa
1 jaje
PRIPREMA:
Lagano miješajući zagrijavajte med, šećer i maslac, sve dok se šećer ne rastopi. Stavite u posudu sa strane i pustite da postane mlako. Pomiješajte sve suhe sastojke pa im dodajte jaje i smjesu s medom. Ručnim mikserom (nastavak za tijesto) umijesite glatko tijesto. Tijesto umotajte u prijanjajuću prozirnu foliju i stavite u duboko (ledenicu) na pola sata. Pećnicu zagrijte na 180'C. Površinu za rad pospijte brašnom. Tijesto razvaljajte na 5mm i kalupima oblikujte figurice. Posložite ih na lim obložen papirom za pečenje. Na srednjoj prečki pecite keksiće 12-15 minuta.
Po želji za ukrašavanje pomiješajte 200g šećera u prahu i 3-4 žlice mlijeka dok ne dobijete kremasti preljev te njime premažite medenjake. Po želji ih možete ukrasiti šarenim šećernim mrvicama.
U SLAST!
Naš savjet je dupla doza!
Ususret najljepšem godišnjem dobu, listiće, ježiće, gljivice i ostale jesenske motive zamijenili su oni zimski i ponajviše Božićni. Vrijedne ruke naših odgojiteljica i djece pretvorile su vrtić Matulji u pravu božićnu bajku. Lampice, kuglice, jelke, darovi, razne zimske i blagdanske priče protežu se od ulaza pa hodnicima i sobama, uveseljavajući svakodnevno i djecu i odrasle. Hodnicima se čuju božićne pjesme, širi se miris borova i cimeta, u iščekivanju smo blagdana Božića i starog dobrog Djedice koji nas svake godine nagradi raznim poklonima. Ali što bi se desilo kad bi Djedica zaboravio na Božić...?
Prepuštamo vas kratkoj anegdoti i želimo svima Sretan Božić i Sretnu Novu 2023. godinu!
Jedne davne zime snijeg je zaboravio pasti. Te iste davne zime, vjetar je zaboravio zapuhati i sunce je zaboravilo zaći. Prosinac je zaboravio zamijeniti Studeni i sve je krenulo naopako. Ljudi su pospremili bunde i obukli kupaće kostime. Marko je otišao na more kod bake, a Iva je jela dva sladoleda u danu. Mali Josip je u svojoj sobi čekao i čekao i čekao.
- Kad će već jednom taj Božić? – pitao se.
Ljudi su bili sumnjičavi. Zašto nema zime ove godine? Zašto jesen tako dugo traje? Kad će pasti snijeg? Nikome ništa nije bilo jasno. Djeca su se rastužila jer ako nema zime, nema ni Božića, a ako nema Božića, nema ni debeljuškastog veseljka Djeda Božićnjaka.
- Hmm, a gdje je taj? - pitali su se svi.
Ljudi su stali dozivati Djeda Božićnjaka.
- Dođiii, vrati seee, donesi nam daroveeee! -
A Djed? On je zaboravio naviti sat. Zaboravio se probuditi. Zaboravio je poslati snijeg. Zaboravio je vjetar i maglu. Zaboravio je i poklone. Ma sve je zaboravio taj Djed Božićnjak. U zadnji trenutak se razbudio, protrljao oči i naredio svojim patuljcima da što prije zamotaju darove za svu djecu svijeta. Navukao odijelo i krenuo u svijet. Na Badnju večer je trčao, preskakivao, letio, slijetao na krovove i ubacivao darove. Sve je pomiješao. Marica je dobila Antonijev dar, a Tino je dobio Markov... Nakon radne noći, umorni se i zbunjeni Djed Božićnjak vratio u svoj dom. Pred ulaznim vratima dočekala ga je umotana kutija s mašnom. Iznenađeni djed otvori dar i ugleda veeeeliki zidni sat i poruku:
"Dragi Djede,za sljedeći Božić ne želim nikakav dar. Samo želim da se naspavaš i probudiš na vrijeme. Pošalji nam snijeg i zimu. I ne zaboravi otići u krevet na vrijeme. Tihana."
Djed je poslušao Tihanu i sljedeći Božić je sve obavio na vrijeme. A ljudi su mu odlučili oprostiti. Ne može se nitko ljutiti na Djedicu.
Svatko jednom nešto zaboravi.
Pripremila odgojiteljica Manuela M. Borković
Još 1987. Svjetska komisija za okoliš i razvoj, ODRŽIVI RAZVOJ je definirala kao zadovoljavanje potreba sadašnjih generacija bez da ugroze buduće generacije u zadovoljavanju svojih potreba.
Kada govorimo o održivom razvoju tada mislimo na ravnotežu između društva, okoliša i gospodarstva.
Naravno, odgoj i obrazovanje za održivi razvoj započinje od najranije dobi pa je stoga to i jedna od bitnih zadaća u našem godišnjem planu i programu. Osjetljivost djece za održivi razvoj razvija se upravo u neposrednom vrtićkom okruženju. Igra je preduvjet razvoja osjetljivosti djece za održivi razvoj.
Stoga smo u naš odgojno-obrazovni rad integrirale proces razvoja održivosti s ciljem poticanja radoznalosti u djece, zatim opažajne, spoznajne i radne sposobnosti.
Ne bacamo stare, iskorištene, djelomično razbijene stvari ili igračke kao što su kartonska i plastična ambalaža, umjetno cvijeće, navoji, dijelovi garaže za autiće, dijelovi dvorca za vitezove, šperploče, nekompletne kockice i velike spužvaste puzzle, pluto od ribarskih mreža, istrošene bojice, čepove, komadiće umjetne trave i tepisona itd.
Od toga se, vodeći načelom ne stvaranja otpada, nego prenamjene i recikliranja, mogu napraviti nove i zanjimljive igračke i sredstva za rad kao što su šuma za životinjice, grad s garažom, senzorna staza, igračke za razvoj motorike isl.
Pripremile odgojiteljice jasličke skupine Dječjeg vrtića Rukavac:
Manda Matić i Sandra Miočić
Dana 29.11.2022. u skupini Zvrkići održana je božićna radionica na kojoj su roditelji i djeca zajedno izrađivali svjetiljke za nadolazeću „Svečanost svijetla“ te ukrase kojima smo ukrasili vrtić i okitili bor. Svjetiljke su izrađivali od staklenki koje su ukrašavali raznovrsnim materijalima poput ukrasnog papira, raznobojne vune, pompona, obojanih bučinih sjemenki, šljokica i slično, dok su ukrase izrađivali od prirodnih materijala, odnosno češera i drvenih grančica koje su djeca prethodno prikupila u prirodi. Suradnja djece i roditelja rezultirala je prekrasnim, raznovrsnim i kreativno izrađenim ukrasima i svjetiljkama!
Pripremile odgojiteljice vrtićke skupine Veli Brgud (Zvrkići):
Mihaela Matika i Kristina Mirović
Stiglo je vrijeme kada bi svi trebali biti ispunjeni radošću i veseljem – vrijeme zajedništva i iščekivanja Božića.
"Adventiranje" postaje sve popularnije pa smo tako i mi odlučile napraviti mali advent u našem Rukavcu, na Kinkeloven tarace gdje su se oduvijek odvijale sve važne svečanosti ovoga mjesta. Kako bi stvorili pravi blagdanski ugođaj, tarac je krasilo mnoštvo lampica, ukrasa, dječjih osmijeha i božićnih pjesama.
Kao na svakom pravom velikom adventu i kod nas se pjevalo i recitiralo, a glavne zvijezde bila su djeca iz vrtića i jaslica Rukavac.
Posjetitelji su se mogli zabaviti obarajući čunjeve, gađajući metu, nabacivanjem obruča na rogove sobova, igranjem križić-kružića, izrađivanjem čestitki, kutijica za poklone te božićnih drvca od češera i plastelina. Također, pisma sa svojim željama mogli su napisati i ubaciti u poštanski sandučić Djeda Božićnjaka.
Kakav bi to advent bio bez fritula i toplog čaja, a za njih su se pobrinule naše vrijedne kuharice, Edita i Tamara.
I naravno, iznenađenje kojem smo se svi potajno nadali, poseban gost večeri - DJED BOŽIĆNJAK.
Mi smo se svi jako dobro zabavili i nadamo se da se i dogodine vidimo na “Mićen advente v Rukavce”.
Pripremile odgojiteljice
jasličkog i vrtićkog programa Dječjeg vrtića Rukavac
Ne smijemo otkriti što smo i što ćemo sve raditi,
ali vjerujte da ćete se iznenaditi.
Kroz svaki naš dan provlače se priče i stihovi,
a puno puta smo i mi glavni likovi.
Pa smo tako glumili i razne životinje,
ali i gledali prekrasne predstave.
Jedna od njih bila je Maja, vrijedna i vesela pčelica,
koja nas je očarala svojim putovanjima
i zanimljivim pustolovinama.
Čarolijom priča u našoj smo sobi
stvorili mnogo prigodnih centara,
i u svakom od njih nešto se novo stvara.
Nećemo govoriti više od toga,
samo znajte,
da nam je od svega najljepše,
stvarati uz prijatelja svoga.
Djeca i odgojiteljice Dragica,Anica i Andrea
5.vrtićka skupina
Povodom Mjeseca knjige i projekta „Rođeni za čitanje“ Nacionalnog projekta poticanja čitanja djeci od najranije dobi, posjetili smo Gradsku knjižnicu i čitaonicu u Matuljima.
Tamo nas je dočekala simpatična Jelena, knjižničarka, koja nas je kroz edukativnu prezentaciju upoznala s načinom posuđivanja knjiga.
Zajedno smo poslušali priču „Kako je zeko zavolio knjižnicu“ i prolistali istoimenu slikovnicu.
Odlučili smo da slobodno izaberemo slikovnice , prolistamo i pokušamo ih vratiti na njihovo mjesto. Ali,to je teško, ako ne znamo pratiti knjižne oznake.
Najveći interes potakla je knjiga o Titanicu. Svako dijete željelo ju je prolistati jer su se prisjetili projekta „Titanic“ od prije dvije godine.
Učlanili smo se u knjižnicu i posudili slikovnice koje su tematikom vezane uz naše planiranje odgojno-obrazovnog rada.
Dogovorili smo susrete u knjižnici jednom mjesečno i sada puno više znamo o važnosti čitanja i funkcioniranja knjižnice.
Pripremile odgojiteljice vrtićke 6:
Helena Višnić i Mirjana Šepić
i asistentica Anita Kinkela
Sudjelovali smo u kreativnom likovnom natječaju „Volim mlijeko“ koji raspisuje Dukat. Tema natječaja jest: „Šuma i ja, prijatelja dva“. Organizator će za svaki naš pristigli likovni rad posaditi jednu sadnicu stabla. Kako bi dijete imalo pravo sudjelovanja u natječaju bila je nužna suglasnost roditelja. Čim smo prikupili sve potrebno, požurili smo do pošte kako bismo poslali naše radove.
Sudjelovanjem u likovnom natječaju doprinijeli smo obnovi naših šuma.
20 crteža = 20 sadnica
Pripremile odgojiteljice Dječjeg vrtića Matulji,
6.vrtićke skupine: Mirjana Šepić, Helena Višnić
i asistentica Anita Kinkela
Jer,
naša je šuma
naša hranilica,
naša je šuma
naša tržnica!
Krenimo složno po orah i bukvicu,
a poslije možemo skupa i na ČAJ!
Nakon što su 3. i 7. vrtićka skupina zajedno izvele igrokaz Ježić i vjeverica (Ana Kraljević), u dogovoru s djecom odlučili smo pripremiti čajanku.
U suradnji s roditeljima djeca su donijela vrećice čaja koji oni rado piju. Odabran je i dan, petak.
Ujutro smo započeli zajedno s djecom pripremu za veliku čajanku.
Svi su se rado uključili i čekali da počnemo s pripremom čaja.
Za čaj je potrebno : -šalica
-vrećica čaja
-topla voda
-limun
-šećer
-med
Nakon pripreme uživali smo u mirisima i okusima raznih vrsta čajeva, a najslađe nam je bilo močiti keksiće u čaj i jesti ih!
Probajte i vi!
U slast!
Pripremile odgajateljice vrt3 i vrt7
Martina, Irena, Božica i Ingrid
Svjedoci smo velikog utjecaja čovjeka na prirodu. Taj je utjecaj u konstantnom rastu povećanjem ljudske populacije i razvojem tehnologije koja nam omogućava sve lakši, ali i sve veći utjecaj na okoliš. Rani razvoj djeteta od ključne je važnosti za njegove kasnije stavove i navike pa je stoga vrlo važno već u predškolskoj dobi razvijati pravilan odnos poštovanja, suživota i integriranosti u prirodu. Svakodnevnim obvezama i načinom života djelujemo na okolinu, bilo na pozitivan ili negativan način. Stoga, od iznimnog je značaja usmjeravanje individue od najranije predškolske dobi za pravilan utjecaj i brigu o prirodi i okolini. Odgojitelji kao stručne vodilje imaju veliku i važnu ulogu u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj te osim što moraju imati određeno znanje, moraju razvijati i kompetencije kvalitetnog odgojitelja kao što su primjerice fleksibilnost, samopouzdanje, otvorenost i komunikativnost.
U Dječjem vrtiću Matulji održan je ciklus radionica „Održivi razvoj“:
1. Radionica
Što je održivi razvoj? Kako ga povezati u odgojno-obrazovnom procesu rada? Odgojitelj kao kreator procesa odgoja i obrazovanja za održivi razvoj. Izazovi i rješenja.
2. Radionica
Organizacija procesa odgoja i obrazovanja za održivi razvoj. Kako organizirati prostor i aktivnosti? Koje poticaje i kada ponuditi? Kako aktivno uključiti djecu različitih sposobnosti. Projektno učenje u okviru odgoja i obrazovanja za održivi razvoj kroz primjere iz prakse.
3. Radionica
Projektno učenje. Kako planirati projekt? Kako odrediti temu? Kako napraviti projektnu mrežu? Kako dokumentirati projekt?
Voditeljica radionica bila je profesorica Marina Karavanić iz Dječjeg vrtića „Petar Pan“ iz Zagreba.
Pripremila pedagoginja Kolinda Vučinić
Potaknuti danima produženog vikenda, odlučili smo otkriti koji se to blagdan krije iza 18.11. (Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata)? Dječak A. je upitao: ”A ča je to rat?”. Razgovorom smo to objasnili kao sukob između dvije osobe koje se nisu mogle dogovoriti, a koristili su se puškama, pištoljima, tenkovima i bombama. Isto tako, te dvije osobe su u pomoć pozvale svoje prijatelje i obitelji, a sve poginule osobe koje su sudjelovale u sukobu su žrtve, koje povezujemo s Danom sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje. Nakon definiranja što je to rat i kako je došlo do njega, djevojčice V. i G., kazale su kako to nije bilo u redu te kako je to jako tužno. Dugim riječima, misle kako se svi moramo potruditi i dogovarati jer nitko ne želi ostati bez svojih roditelja ili prijatelja. Kao simbol obilježavanja dana sjećanja načinili smo repliku Vodotornja trganjem i ljepljenjem papirića u bojama naše države, Republike Hrvatske. Isto tako, bojali smo hrvatsku zastavu i grb, a zatim smo isto i izrezivali. Dan prije samog blagdana, svako dijete je zapalilo svoj lampion i položilo ga ispred, dotad, izrađenih likovnih uradaka.
Pripremile odgojiteljice vrtićke skupine Veli Brgud (Zvrkići):
Mihaela Matika i Kristina Mirović.
Ljeto i ljetni praznici, kao i bezbroj novostečenih morskih iskustava su iza nas.
No, naša je skupina odlučila posjetiti Aquarium Pula kako bi se barem na jedan dan prisjetila tih prelijepih uspomena.
Priprema za sam polazak, dogovaranje dana i prijevoznika bilo nam je izazovno, no sve smo uspjeli zaboraviti kada smo ušetali u prvu prostoriju Aquarima, trenutak kada nas je poprskala voda i kada su uslijedile pozitivne reakcije djece. Bio je to trenutak pun iznenađenja, povika i usklika, straha i sreće. Istraživati Aquarium krenuli smo od prvog kata, a završili smo na vanjskom dijelu, na prostoru dječjeg igrališta. Pogled s vrha Aquariuma bio je izniman. Uslijedilo je objedovanje i samoinicirano istraživanje vanjskog prostora. Na povratku, već u autobusu svladao nas je umor i morali smo malo odmoriti, ponajprije naše umorne oči od svega novog što smo vidjeli, a zatim ruke i noge od svih aktivnosti. Nakon svih novostečenih iskustava i spoznaja, upoznavanja riba, gmazova i ostalih stanovnika mora, posebno se ozario obraz kada su djeca ugledala svoje roditelje koji su ih dočekali pri povrataku iz Aguariuma Pula.
Pripremile odgojiteljice prve vrtićke skupine Veli Brgud (Zvrkići):
Mihaela Matika i Kristina Mirović
Dječaci u skupini žele biti superheroji iz filmova pa je Spiderman samo jedan od njihovih omiljenih junaka. Tako je i započeo naš projekt “Spiders”.
Gdje paukovi žive?; čime se hrane?; kako hvataju svoj plijen?, samo su neka od pitanja na koja smo željeli pronaći odgovore.
Krenuli smo istraživati, kroz igru, priču, pokret i stvaralačke aktivnosti. Priča koja je odgovorila na neka naša pitanja “Very busy spider”, rimuje se, pa su se gotovo svi dijelovi priče lako pamtili. Zatim, pjesme “ Incy wincy spider” i “I am little spider”, također nose odgovore na naša pitanja, ali i puno novih riječi iz engleskog jezika.
Na ovaj projekt nadovezujemo se s pripremama za Halloween. Djeca danima izrađuju dekoracije za ukrašavanje zajedničkog hodnika i sobe. Najveće veselje je ipak izazvala bundeva u kojoj smo upalili svjećicu, a ona je samo dio dekoracije u našem prostoru. I za kraj, pozvali smo talijansku skupinu k nama, na veliki HALLOWEEN PARTY.
Postoje još mnoga pitanja na koja želimo pronaći odgovor, pa u skladu s time istraživanje ove teme nismo završili. Zajedno nastavljamo tragati za novim odgovorima.
Pripremile odgojiteljice skupine za rano učenje engleskog jezika:
Andrea Kos i Nikolina Grubić Pavletić
Autobusom iz Matulja krenuli smo u Rijeku, u Učenički dom Podmurvice. Tamo nas je dočekala odgojiteljica Maja, mama naše Tine Baus koja nas je primila i organizirala program posjete. Započeli smo obilazak oko doma. Putem smo skupljali lišće koje smo kasnije iskoristili u likovnoj radionici.
Djecu je oduševio njihov multisenzorički vrt, maslinik i livada gdje je posađeno cvijeće za solitarne pčele. Nakon razgledavanja uslijedila je radionica rada s glinom, gdje su nastali pravi likovni radovi. Veselje se nastavilo na vanjskom prostoru uz priču o zečiću, te potrazi za lopticama koje je zeko ostavio na livadi. Djeca su se nakon brojnih aktivnosti odmorila uz kroasane i sok. Prostalo vrijeme pri posjeti Učeničkom domu Podmurvice iskoristili smo za igru u parku, na raznim “neobičnim” spravama.
Kako je naš dan izgledao, možete pogledati na fotografijama.
Veliko HVALA mami Maji na pozivu i organizaciji te svim djelatnicima i učenicima Učeničkog doma Podmurvice. Hvala na gostoprimstvu, poklonima i na predivno provedenom danu.
U realizaciji keramičke radionice s djecom, uključile su se učenice 3. odgojne skupine, Anastasija Kalember, Ivana Rudan, Dorotea Voloder i Gabrijela Krznarić.
Pripremile odgojiteljice skupine za rano učenje engleskog jezika:
Andrea Kos i Nikolina Grubić Pavletić
Ministarstvo kulture i medija pokrenulo je program Rođeni za čitanje kojemu je cilj na nacionalnoj razini promicati čitanje djeci od naranije dobi. Naša skupina uključuje se u taj program obrađujući slikovnicu Ježeva kućica, autora Branka Ćopića, iz koje ćemo crpiti inspiraciju i kroz ovu pedagošku godinu pratiti radnju priče.
Dijete uči istražujući, a najkvalitetniji i najadekvatniji segment pedagoškog rada je igra. Putem igre dijete stječe vještine za daljnji razvoj i napredak. Također, igrajući se dijete dolazi do novih spoznaja, stvara temelje socijalnih vještina i nadograđuje postojeća znanja.
Kroz igru kod djece u našoj skupini potičemo razvoj fine motorike, kojoj je smtaramo,vrlo važno pokloniti pažnju već u ranoj dobi. Potičemo je koristeći različite teksture, veličine, oblike, osmišljavajući pritome pregršt aktivnosti koje su planirane na temelju individualnog poznavanja i prepoznavanja potreba djece.
Na koji smo način potaknuli iskustveno učenje djece, čija je osnova bazirana na postojećim znanjima o dogodovštinama Ježurke Ježića, pogledajte putem dokumentiranih situacija iz skupine.
Pripremile odgojiteljice 2. jasličke skupine Dječjeg vrtića Matulji:
Monika Brašnić i Lenka Pavić
U našem vrtiću njegujemo prijateljstvo i slogu. Vođeni time čitali smo priču „Juha od bundeve“. Potaknuti pričom odlučili smo i mi napraviti svoju juhu. Djeca su s velikim veseljem rezala potrebne sastojke za JUHU PRIJATELJSTVA (kapulu,krumpir, mrkvu i bundevu). Sva su djeca aktivno sudjelovala u pripremi i kuhanju naše juhe. Radovali su se degustaciji jela kojeg su zajedničkim snagama pripremili. Juha prijateljstva nekima se okusom svidjela, a nekima nije, no svi su bili uzbuđeni poslije kušanja i ponosni na svoj složni rad.
U nastavku vam donosimo i naš recept za JUHU PRIJATELJSTVA.
Pripremile odgojiteljice Dječjeg vrtića Matulji, područnog objekta Jušići
Skupinu predškolaraca, vrtićku 6., posjetili su studenti Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Oni su ujedno i članovi studentske Udruge FOSS MEDRI te djeluju u sklopu projekta „Teddy Bear Hospital“.
Projekt je postao način promocije zdravlja i stvaranja boljeg odnosa između djece, „bijele kute“ i medicinskih studenata koji se nalaze u ulozi svoje buduće profesije.
Temeljna ideja projekta jest da se putem igre, zabave i mnogih interaktivnih sadržaja djeci približi medicinska oprema, a da se pri tome otklone eventualne nelagode i strahovi koje djeca imaju prema doktorima, liječničkim pregledima i terapijama.
Aktivnosti studenata s djecom bile su podijeljene kroz radionice u kojima su djeca sudjelovala sa svojim plišancima.
Radionice su bile tematske:
- Liječnički pregled: djeca su upoznala stetoskop, tlakomjer, otoskop i načine mjerenja temperature.
- Rane i prijelomi: djeca su naučila kako liječnik povija rane, kako se stavlja flaster i imobilizira prijelom.
- Terapija i bolest: djeca su upoznata s načinima pravilnog uzimanja propisane terapije, te načina kako se pišu recepti, nalazi i ispričnice.
- Stomatološki pregled: djeca su iz ove radionice naučila kako pravilno četkati zube, izgled zuba, te koja su pomagala za pregled zubiju. Također, vidjela su kako se od plastelina mogu izraditi zubi.
Pregledan je i izliječen svaki plišanac i nikoga nije bilo strah.
Djeci je bilo ugodno u društvu susretljivih liječnika koji su ih iznenadili bojankama i slikovnicama.
Pripremile odgojiteljice Dječjeg vrtića Matulji, 6. vrtićke skupine:
Helena Višnić, Mirjana Šepić i asistentica
Anita Kinkela
Uobičajeno, svaki roditeljski sastanak ima svoju strukturu i način na koji se isti vodi.
Ključno je roditeljima predočiti načine funkcioniranja skupine te odgojno-obrazovnog rada kao i informacije koje su bitne za jednu odgojno-obrazovnu skupinu. Nadalje, razvojni ciljevi i zadaci kojima realiziramo odgojno-obrazovnog rad s djecom temelj su na kojem se gradi svaki partnerski odnos s roditeljima već na prvom roditeljskom sastanku.
Ono što je nama osobito važno već uz prethodno spomenute ciljeve i zadaće odgojno-obrazovnog rada jest i pozitivna atmosfera na roditeljskom sastanku.
Potaknuti idejom kako djeca svakodnevno iznenađuju svoje roditelje različitim crtežima i porukama, ove smo godine roditeljski sastanak započeli na način da to isto roditelji učine za svoje dijete. Reakcije djece u jutarnjem krugu, dan nakon održanog roditeljskog sastanka su neprocjenjive....
Pripremile odgojiteljice Cjelodnevne skupine Dječjeg vrtića Jušići
Moto Dječjeg tjedna je prepoznatljiva izreka koja izražava odnos odraslih prema djeci, a glasi: „Ljubav djeci prije svega!” Cilj je usmjeriti pozornost javnosti prema ostvarivanju prava, potreba i aktivnosti za djecu i s djecom te uvažavanje i slušanje dječjih prijedloga.
Dječji tjedan u Dječjem vrtiću Veli Brgud obilježili smo kroz niz zanimljivih i veselih aktivnosti.
U ponedjeljak smo čitali priču „Kraljevstvo druželjublja” te smo zajedno s djecom razgovarali o važnosti zajedništva, prijateljstva i pristojnog ponašanja. Izradili smo i zajednički likovni rad na plahti te lanac prijateljstva kojima smo ukrasili dvorište našeg vrtića.
U utorak smo se prošetali Velim Brgudom. Djeca iz vrtićkih skupina imala su piknik na obližnjoj livadi dok je jaslički uzrast djece imao piknik u dvorištu vrtića.
Srijedu smo posvetili starim igrama na vanjskom prostoru te crtanju kredama u boji.
U četvrtak smo imali pidžama party. Također, gledali smo i animirani film „Pustolovine Bubamare i Crnog mačka” uz kokice čiji se miris širio po čitavoj sobi. U petak smo na vanjskom prostoru organizirali zabavu uz glazbu po izboru djece.Odgojateljice su zajedno s djecom izvele i predstavu „Djed i repa”.
Tjedan je protekao u veseloj atmosferi, ispunjen srećom i radošću.
Pripremile odgojiteljice Dječjeg vrtića Veli Brgud
Dječji tjedan – je tradicionalna godišnja akcija i aktivnost posvećena djeci koja se obilježava od 1953. godine. Uvijek se održava u prvom punom tjednu listopada i traje sedam dana.
Skupina za rano učenje engleskog jezika i vrtićka 6. podržala je i ove godine ovu manifestaciju sa ciljem osvještavanja javnosti prema ostvarivanju prava, potreba i aktivnosti s djecom i za djecu.
Tako su naše skupine obilježile tjedan kroz razne likovne, stvaralačke, glazbene, tjelesne i istraživačke aktivnosti.
Nastali su likovni radovi po nazivom “Ljubav djeci prije svega “ i “Children are the future” koje su djeca postavila u hodnike dječjeg vrtića Matulji. Veselje se nastavilo i po sobama gdje su djeca pokazala svoje glazbene i dramske mogućnosti. Kroz razne priče govorili smo o prijateljstvu i dječjim pravima. Zajedničke šetnje Matuljima, promatranje prirode, igra na otvorenom samo su mali dio onoga što su djeca doživjela u dječjem tjednu.
Završna aktivnost dječjeg tjedna bila je u suradnji s roditeljima Matušić gdje je Nina imala prezentaciju vožnje motorom. Inače, Nina je aktivna sudionica “Gimkane pul Matuj” s prvim nastupon od samo dvije i pol godine.
Zajedno s tatom, Nina je djecu upoznala s opremom vozača, glavnim karakteristikama motora, a onda…… plijenila je pozornost vožnjom na motoru svakom djetetu, roditelju i prolazniku .
Po završetku prezentacije svako dijete pokušalo je doživjeti Gimkanu s vrtićkim vozilima uz stručno vođenje trenerice Nine.
“Every child is a different kind of flower, and all together, make this world a beautiful garden.”
Pripremile:
odgojiteljice 6.vrtićke skupine i
skupine za rano učenje engleskog jezika
„ Just play. Have fun. Enjoy the game“
I ove su se godine vrtićka 6. i skupina za rano učenje engleskog jezika uključile u obilježavanje Hrvatskog olimpijskog dana, kratko nazvanog HOD.
Svake godine HOD se obilježava 10. rujna.
HOD je manifestacija koja promiče važnost bavljenja sportom, prijateljstva, mira i fair play igre.
Bijela majica koju smo taj dan obukli simbolično predstavlja bijelu zastavu na kojoj je nacrtano pet
krugova, danas poznatog olimpijskog simbola.
Kroz sportske aktivnosti na vanjskom prostoru poticale smo djecu na razvoj motoričkih sposobnosti kao i na pozitivne socijalne interakcije prilikom zajedničkih sportskih aktivnosti . Naši olimpijci su kroz svoje sudjelovanje, čekanje na red, trud, prijateljski duh, zajedništvo, promicali ono čemu hrvatski olimpijski dan i teži: miru, zajedništvu, prijateljstvu i toleranciji.
Olimpijce možete vidjeti u sadržajnoj fotogaleriji.
Pripremile odgojiteljice vrtićke 6.
Helena Višnić ,Mirjana Šepić i
asistentica Anita Kinkela
skupina za rano učenje engleskog jezika
Nikolina i Andrea
© Dječji vrtić Matulji
Web & SEO by Digitalna kreativa