Projekti

Zašto smo se uključili u međunarodni program Eko-škola?

 

Ciljevi projekta:

- razvijati ekološku svijest i kritičnost kod djece, roditelja i djelatnika vrtića u odnosu na ekološki problem suvišne količine smeća i nepravilnog odlaganja
- razvijati navike sakupljanja, razvrstavanja i iskorištavanja otpada u vrtiću, obiteljskom domu i neposrednom okruženju
 

Zašto smo se uključili u međunarodni program Eko-škola?

Potaknuti pozivom Udruge „Lijepa Naša“,da se uključimo u međunarodni program Eko-škola, odlučili smo da sva svoja pozitivna iskustva iz dugogodišnje predškolske prakse na području ekološkog odgoja dokumentiramo i sistematičnije počnemo provoditi u okviru ponuđenog programa.
 
Projekt osigurava timski pristup i partnersku suradnju svih sudionika unutar vrtića, roditelja i lokalne zajednice, a djecu potiče na pregovaranje, suradnju, traženje rješenja i rješavanja problema.
 
Tijekom provedbe ovog projekta očekujemo podizanje eko osjetljivosti na višu razinu u vrtiću i neposrednoj okolini, a svojom aktivnošću i osobnim primjerom doprinjet ćemo boljoj kvaliteti življenja, ali i upozoriti javnost o problematici okoliša.
 

ČLANAK IZ TRAMONTANE:

 
Sudjelovanjem na seminaru za Eko-škole u Zagrebu u organizaciji Udruge „ Lijepa naša “ uključili smo se u Međunarodni program Eko-škola, čiji je cilj promicanje odgoja i obrazovanja na području okoliša i održivog razvoja.
 
Program Eko-škole zahtjeva planiranje, djelovanje i dosljedno poštovanje zadanih međunarodnih smjernica i kriterija.
 
 
 
Kao središnju temu djelovanja Dječjeg vrtića Matulji, no koja ne isključuje i ostale segmente ekologije, odabrali smo temu OTPAD.
 
Temeljni cilj našeg projekta je razviti svijest i kritičnost kod djece,roditelja i uposlenika u odnosu na ekološki problem suvišne količine smeća i nepravilnog odlaganja. Razviti navike sakupljanja, razvrstavanja i iskorištavanja otpada u vrtiću i obiteljskom domu.
 

Što smo ostvarili od zadaća eko-projekta OTPAD:

  • U odgojno-naobrazbeni rad uvodimo smjernice eko-projekta i utječemo na način rada cijelog vrtića u periodu prosinačkih radosti izrađujemo eko čestitke,eko poklone i sa eko materijalom uređujemo naš vrtić
  • osnovali smo EKO-ODBOR
  • eko-projekt dobio je KUMOVE kako bi se planirane zadaće mogle
  • realizirati
  • ODVAJAMO OTPAD
    • plastične čepove
    • plastičnu ambalažu
    • stare baterije
  • odabrali smo LOGO Dječjeg vrtića Matulji
  • pjevamo EKO-HIMNU;“Nećemo smeće dignimo glas hoćemo cvijeće za sve nas!“
  • imamo EKO-PATROLU koju čini skupina djece.Oni „ nadgledaju “postupanje ostale djece, ali i odraslih na temu rada eko-projekta
 
Djeca su najobjektivniji kritičari koji ne štede riječi pohvale, ali nitipokude za ono što nije dobro i valja mijenjati.
 

Pokazatelj uspješnosti projekta:

  • ekološki osvještena djeca utječu na svoje roditelje, svojim radom onaih podučavaju (iskustvo mame Danijele Katalenić).

 

Stella i ekološko zbrinjavanje otpada

 
Usporedo sa aktivnostima u vrtiću, koje se tiču zbrinjavanja otpada, Stella traži da se sve stare igračke na baterije otvore te da se sve stare baterije izvade i odnesu u vrtić u posebnu kutiju. Kada je slučajno krajičkom oka ubrala da mijenjam dotrajale baterije na ručnoj lampi,gotovo optužujućim tonom, pitala me: “ Mama, kamo misliš baciti stare baterije?“. Zamislila sam se...Dijete je u pravu. “Stella, baterije idu u posebnu kutiju, baš za njih. “ Stella na to kaže: “ Ja to već znam. A znami to da papir ide u plavi , plastika u žuti, a staklo u zeleni spremnik. “Stella me ponovno pita: “ Ali mama, nisi mi odgovorila kamo ćeš baciti stare baterije? “ .Odgovaram joj: “ U poseban koš na benzinskoj pumpi. “ Stella je bila zadovoljna mojom odlukom.
 
Naravno da ne bacamo uvijek baterije tamo gdje treba, ali Stellina odlučnost natjerala me da razmislim, a njezino znanje o otpadu posramilo me ...
Ubuduće ću uvijek stare baterije baciti na za to predviđeno mjesto.
 
U realizaciju projekta uključeni su različiti sudionici. Projekt osigurava timski pristup i partnersku suradnju svih sudionika u odgojnoj skupini, unutar vrtića, s roditeljima djece i lokalnom zajednicom.