Potrebno je imati na umu da je svako dijete različito i treba mu omogućiti dovoljno vremena da se razvija na svoj način i svojim tempom. Važno je da i u ovom prijelaznom razdoblju iz vrtića u školu stvorimo uvjete da dijete ima prilike učiti i formirati nove navike jako bitne za samostalnost i uspjeh.
Priprema za školu će biti uspješna ako na sljedećim segmentima odgajatelji i roditelji rade udruženim snagama.
Kvalitetna priprema za školu obuhvaća:
- poticanje razvoja koncentracije i pažnje (igranje društvenih igara)
- razvijanje sposobnosti opažanja i proučavanja (prometni znakovi, promjene u okolini)
- jačanje pozitivne slike o sebi – samopouzdanja i samopoštovanja
- stvaranje radnih navika
- poticanje razvoja predčitalačkih vještina (rastavljanje riječi na glasove i slogove, prepoznavanje prvog/zadnjeg slova, nabrajanje riječi koje počnu određenim slovom, čitanje djetetu, prepričavanje, korištenje rime)
- poticanje razvoja psihomotornih vještina ( igre loptom, vijačom, skakanje, penjanje, vožnja bicikla, zakopčavanje odjeće i obuće, vezivanje vezica)
- poticanje grafomotorike
- poticanje predmatematičkih vještina (mehaničko brojanje do 20, prepoznavanje boja, poznavanje pojma skupa, klasifikacije, veličine, svojstva, oblika, pridruživanje)
- poticanje emocionalne i socijalne kompetencije (kontrola emocija, razlikovanje prihvatljivog od neprihvatljivog ponašanja, nošenje sa stresnim situacijama – frustracija, tuga, gubitak, sklapanje prijateljstava)
Dijete treba samostalno:
Uloga roditelja:
- o novim situacijama koje će uslijediti govorite pozitivno
- objasnite mu kako je za sva postignuća potreban trud
- dajte mu priliku da uči na vlastitom iskustvu
- na vrijeme upoznajte dijete sa promjenama koje slijede
- uputite dijete na osobe koje mu mogu pomoći u slučaju potrebe
© Dječji vrtić Matulji
Web & SEO by Digitalna kreativa