Naš vrtić, eko vrtić Matulji poznat je u promoviranju važnosti očuvanja starih sorti (starinske maline iz naših vrtova, stare sorte rajčice, domaći crveni češnjak, niski starinski fažol i brgujski kapuz).
Naš domaći Eko vrt mjesto je njegovanja kulture rada i širenja znanja o biljnom svijetu iz našeg mjesta.
Na red je došlo i cvijeće.
Presadili smo staru vrstu cvijeta koja je sigurno dva desetljeća ukrašavala prostor ispred ulaza u kuhinju. Sada će cvijet Bergenije obogatiti naše dvorište i omogućiti nam da učimo o važnosti očuvanja tradicionalnih (starih) vrsta.
Bergenija je skoro zaboravljena sorta cvijeća. Možemo je pronaći samo u vrtovima starih kuća. Vrlo je otporna na hladnoću i sušu. Zanimljiva je po tome što cvate u veljači i ožujku, za vrijeme maškara pa je u pojedinim krajevima Hrvatskog primorja nazivaju Mesopustica.
Kod nas je poznata pod imenom Slonovo uho ili Kapuzić.
Osim vrijednih ruku koje su pripremile zemlju za presađivanje, zanimljivost nam je bila odlaganje zelenog otpada u novi komposter. Izgledao je kao štednjak na drva.
U aktivnosti presađivanja zajedno s odgojiteljicama sudjelovala su djeca iz skupine: vrtićka 2, vrtićka 4 i vrtićka 5 .
I sada, ostaje nam briga oko zalijevanja da se Slonovo uho što bolje uhvati i krene rasti. Pratiti ćemo rast i razvoj do prvih cvjetova za vrijeme Pusta.
Pripremila odgojiteljica:
Mirjana Šepić
U tjednu od 7. do 11. listopada 2024.godine u vrtiću obilježili smo Dječji tjedan, čiji je glavni moto „Ljubav djeci prije svega”. Svakog dana provodili smo razne poučne i zanimljive aktivnosti u kojima su djeca vidno uživala i s nestrpljenjem iščekivala svaki sljedeći dan. Aktivnosti koje smo proveli uključivale su brojne društvene i natjecateljske igre, imali smo aktivnosti na otvorenom, obilježili smo „dan prijateljstva” u kojem smo se usmjerili na razgovor o prijateljstvu, opisivanju i crtanju svog najboljeg prijatelja. Posjetila nas je knjižničarka Mirela T., koja nam je na poseban način ispričala i dočarala priču „Bio jednom dobri zmaj” uz lutku zmaja koju je izradila. Pred kraj tjedna, u vrtiću smo imali kino te smo zajedno pogledali animirani film „Ivica i Marica” uz kekse i čaj. Dječji tjedan zaključili smo pidžama partyjem uz disco kuglu, najbolju glazbu i ples!
Odgajateljice dječjeg vrtića Veli Brgud
Sudjelovali smo na edukativnoj radionici u Prirodoslovnom muzeju pod nazivom „Kakvo je vrijeme?“. Voditeljica Anita Hodak održala je djeci radionicu na njima prilagođen način kako bi kroz igru, na zabavan i jednostavan način shvatili vremensku prognozu i kruženje vode u prirodi. Odgovorila nam je na mnoga naša pitanja. Naučili smo kako nastaje kiša kroz vremenske kartice. Igrali smo društvene i pokretne igre na temu vremenske prognoze. U igrama s pokretima, tijelom smo oponašali vjetar, tornado, kišu, buru...
Bacajući kocku, kretali smo se kao vrijeme koje je prikazano na slici. Kao pravi znanstvenici smo istražili kako nastaje kiša kroz vremenski „hokus pokus“. Za to su nam bile potrebne staklene posudice, prehrambene boje, pjene za brijanje i voda.
Pred kraj radionice djeca su izradila kolo vremenskih prilika koje će nam služiti za praćenje vremenskih uvjeta u vrtiću. Kroz zanimljiva muzejska istraživanja postali smo pravi meteorolozi.
Odgojna skupina : VRT 5 Odgojiteljice: Anica i Helena
VRT 7 Odgojiteljice : Ingrid i Božica
Ove pedagoške godine naša skupina započela je s projektom ''Boje'', s ciljem upoznavanja, prepoznavanja i imenovanja boja (crvena, žuta, zelena i plava).
Kroz sve centre sobe dnevnog boravka pripremile smo poticaje za koje su djeca pokazala veliki interes. U likovnom centru rado su se uključivali u aktivnosti slikanja temperom pomoću kapaljke, a plastelinom u boji modelirali su razne oblike. U građevnom centru sortirali su kockice u boji prema zadanim bojama unutar kvadrata. U obiteljskom centru ponuđeno voće i povrće odlagali su u košarice određenih boja, a kasnije su im ti poticaji služili i za simboličke igre. Stolno-manipulativni centar im je bio vrlo zanimljiv. Izazov su im predstavljale štipaljke na kojima su sličice u boji koje se zatim stavljaju na podlogu iste boje. Ljepljenje čičak trakom je bilo zabavno te su svi rado isprobavali staviti sliku na ispravno mjesto. U istraživačkom centru koristili su kapaljke i posudice sa bojom te im je u toj aktivnosti pažnja jako dugo trajala. Veliki interes pokazali su i za pomponima u bojama koje su odvajali iz pijeska i stavljali u odgovarajuće posudice.
Pažljivo su slušali priču ''Točka točkica'' gdje su aktivno sudjelovali koristeći svoje štapiće u bojama.
Kroz ovaj projekt djeca su počela više uočavati i prepoznavati boje, stjecati nova iskustva te razvijati taktilnu, vizualnu i prostornu percepciju. Također smo poticale i razvoj operativnog mišljenja i likovnog senzibiliteta. S ovim projektom nastaviti ćemo kroz ovu pedagošku godinu te pritom upoznati i ostale boje.
Pripremile odgajateljice Jasličke skupine 4
Anja Antolović i Irena Kinkela
Dječji vrtić, kao dječja kuća, nastoji svojim radom i pristupom biti dio svakodnevnog obiteljskog života. Kao što je i u svakoj obitelji netko uvijek stariji ili mlađi, tako i u mješovitim skupinama djeca variraju u dobi što im približava stvarne socijalne i obiteljske situacije. Atmosfera u takvim skupinama je prirodnija, sličnija onome što dijete očekuje u stvarnom životu.
Vrtićka 2 ili Sovice mješovita je skupina djece u dobi od navršene 3. godine do polaska u školu. U skupini je prema dobi podjednak broj djece (mlađi/stariji). Posebnu pozornost skupini daje šestoro dječaka, u godini pred polazak u školu.
U periodu adaptacije mlađa skupina djece je lakše i brže prihvatila i sudjelovala u različitim aktivnostima, dok je starija skupina djece lakše dolazila do izražaja, iznosila svoje stavove i ideje, bili su brižni prema mlađima, pomagali im i pokazivanjem onoga što oni mogu učvršćivali svoje samopouzdanje.
Prilikom podučavanja jedni drugih, stariji utvrđuju svoje znanje, razvijaju socijalne kompetencije i imaju osjećaj uspjeha, što dovodi do samopouzdanja koje je najbolja motivacija za daljnje učenje i igru.
S druge strane mlađi su konstantno izloženi kompleksnijim načinima rješavanja problema koje koriste stariji, te često pokušavaju i sami primijeniti slične strategije.
Igra mlađe djece zrelija je nego što bi to bila u vršnjačkoj skupini, dok starija djeca poboljšavaju svoje socijalne vještine organizirajući igru za mlađe te njihovo međusobno druženje pozitivno utječe na razvoj govora,
Istraživanja, naša praksa i iskustvo o mješovitim skupinama daje zaključak da mješovite skupine pozitivno utječu na razvoj sve djece, na spoznajni, socijalni i emocionalni razvoj kao i na igru djece.
Pripremile odgojiteljice Vrtićke 2:
Martina Filipović i Mirjana Šepić
Svake godine s veseljem obilježavamo Hrvatski olimpijski dan, koji se slavi 10. rujna. Ovaj poseban dan posvećen je promicanju sportskih aktivnosti i važnosti tjelesnog vježbanja.
Ove smo godine za našu djecu pripremili razne sportske igre i aktivnosti koje su pridonijele stjecanju odgojnih vrijednosti, a povezane su sa svakodnevnim životnim prilikama, poput razvijanja timskog duha, koncentracije i poštivanja pravila ponuđenih igara. Cilj aktivnosti bio je usvajanje novih motoričkih znanja, te su djeca s velikim oduševljenjem sudjelovala u svim aktivnostima, kao što su poligon, štafetna igra i druge elementarne igre s loptom. Djeca su se kroz igru i zabavu upoznala s temeljnim načelima i pravilima sporta, što je dodatno obogatilo njihov dan.
Olimpijski dan dodatno smo upotpunili bijelim majicama, simbolom mira, prijateljstva i zajedništva. Ove jednostavne, ali značajne poruke važan su dio odgoja djece u našem vrtiću jer ih uče poštovanju, uvažavanju drugih i važnosti zdravog načina života.
Naš je vrtić još jednom pokazao kako se kroz igru može naučiti mnogo o važnosti tjelesne aktivnosti i sportskih vrijednosti koje će djeca nositi sa sobom kroz život.
Mali sportaši, baš ste vi,
Olimpijada je, veseli smo svi.
Trčimo brzo, skačemo visoko,
Loptu u koš bacamo ponosno.
Plivamo u vodi kao ribice,
Skačemo u vis kao ptičice.
Bacamo loptu, veseli smo svi,
Na licima osmijehe imamo mi.
Na ledu klizaljke brzo kližu,
Piruete se samo nižu.
Na travnatom terenu, igrači za svaki gol se bore,
Glasni navijači u jedan glas zbore.
Pobjednici svi smo mi,
Važno je igrati i dijeliti.
Pripremile odgojiteljice Dječjeg vrtića Rukavac
© Dječji vrtić Matulji
Web & SEO by Digitalna kreativa