Programi

Info kutak

Odgojna-obrazovni proces oblikuje se tako da svaka aktivnost istovremeno podupire različite aspekte djetetovog razvoja i ujedinjuje različita područja učenja. 

Osnažuje se njihova prirodna znatiželja, poštuju njihovi interesi i potrebe te ih se potiče na samoprocjenu i preuzimanje odgovornosti za svoje vlastite izbore i ponašanje.

  • Redoviti programi

    Ciljevi redovitih programa su stvaranje uvjeta za potpun i skladan razvoj djetetove osobnosti, dočuvanja tjelesnog i mentalnog zdravlja djece te poticanje cjelovitog razvoja svih djetetovih funkcija, sposobnosti i mogućnosti.

    Programi se provode za djecu od jedne godine do polaska u osnovnu školu. Cjelodnevni (10-satni) programi počinju s radom u 6:00 sati, a poludnevni (5,5-satni) programi u 7:30.

    Skupine dijelimo prema kronološkoj dobi djeteta u jasličke skupine (djeca od 1. do 3. godine) i vrtićke skupne (djeca od 3. do 7. godine). Većina skupina je dobna mješovita, što omogućuje kvalitetnu socijalnu interakciju i suradničko učenje djece različite dobi. Programi i organizacija rada u našem vrtiću temelje se na razvojno-primjerenom kurikulumu usmjerenom na dijete i humanističkoj koncepciji razvoja predškolskog odgoja.

  • Korak po korak

    Specifičnost programa Korak po korak je što poseban naglasak stavlja na važnost suradnje s obitelji i na uvođenje demokratskih vrijednosti u proces odgoja i obrazovanja.

    Bitne odrednice programa Korak po korak koje odgojitelji unose u organizacijska rješenja vrtića su: planiranje prostora i aktivnosti utemeljenih na čestom procjenjivanju i praćenju razvoja djeteta, formiranju i dopunjavanju tzv. centara aktivnosti (kutića) kao preduvjeta slobodnog djetetovog izbora aktivnosti (npr. centar za obiteljske i dramske igre, za aktivnost građenja i konstruiranja, početnog čitanja i pisanja, likovne aktivnosti itd.).

    Program je namijenjen djeci u dobi od 1 godine do polaska u školu.

    let
  • Program s elementima Waldorfske pedagogije

    Cilj programa je poticanje zdravog i skladnog razvoja djetetovih tjelesnih, duševnih i duhovnih potencijala uvažavajući načela waldorfske pedagogije (individualizacija, uključivanje obitelji, sveobuhvatno shvaćanje, osposobljavanje osjetila i samoodgoj odgajatelja).

    Zadaće programa obuhvaćaju oblikovanje prostora na načelima waldorfske pedagogije u funkciji poticanja cjelovitog razvoja djeteta, zadovoljavanje osnovnih tjelesnih potreba, razvoj samopouzdanja i osjećaja sigurnosti, uočavanje i poticanje razvoja djetetovih aktualnih i potencijalnih sposobnosti i mogućnosti, poticanje svih 12 osjetila, poticanje stvaralačkih sposobnosti koje dijete spontano iskazuje te otkrivanje aktivne uloge roditelja.

    Ovaj program omogućava svakom djetetu da se razvija svojim tempom, u atmosferi ljubavi, kreativnosti i poštivanja prirodnih ritmova života.

    Program se provodi u 5,5-satnom trajanju, a namijenjen je djeci u dobi od treće godine života do polaska u školu.

    jednorog
  • Program s elementima Montessori pedagogije

    Elementi Montessori programa u našem vrtiću temelje se na individualnom pristupu djetetu, potičući njegovu samostalnost, kreativnost i ljubav prema učenju.

    Glavni cilj ovog programa je omogućiti djetetu da uči vlastitim tempom kroz igru i istraživanje, koristeći posebno dizajnirane materijale koji razvijaju motoričke, kognitivne i socijalne vještine. Odgojitelj djeluje kao vodič, pružajući djeci slobodu izbora aktivnosti unutar strukturiranog okruženja koje potiče samodisciplinu i odgovornost. Djeca razvijaju samopouzdanje, unutarnju motivaciju i osjećaj za red, pripremajući se za daljnje obrazovanje i život.

    Program je namijenjen djeci od 1 godine do polaska u školu.

  • Vrtić u skladu s dječjom prirodom

    Program se zasniva na podizanju kvalitete života u dječjem vrtiću posebice interakciji između odraslih i djeteta. Poticajna sredina pruža djetetu mnogo materijala za stjecanje znanja, vještina te vježbanje sposobnosti i izražavanje originalnosti vlastitim stvaralaštvom.

    Interesni centri, tematski određeni, važni su za podržavanje i poticanje dječje autonomije, odlučivanja, inicijative, originalnosti, interakcije s vršnjacima i odraslima (roditeljima, odgojiteljima, suradnicima) u socijalnim razmjenama.

    Program je namijenjen djeci od 1 godine do polaska u školu.

    kiša
  • Projektno učenje

    Projekti u vrtiću igraju važnu ulogu u razvoju djece, jer potiču njihovu kreativnost, timski rad i radoznalost. Kroz razne tematske projekte, djeca istražuju svijet oko sebe na praktičan i zabavan način. Prilikom aktivnosti koje se provode djeca stječu iskustvo, razvijaju motoričke i komunikacijske vještine te postaju aktivni sudionici u vlastitom učenju. Projekti potiču suradnju između djece i odgojitelja, stvarajući poticajno i inspirativno okruženje za rast i razvoj.

    Prilikom odabira teme odgojitelji vode računa o primjerenosti djetetovom stupnju psihofizičkog razvoja, o osobnostima i značajkama odgojne skupine, o širem lokalnom okruženju te odgojiteljevom vlastitom znanju i iskustvu vezanom uz odabranu temu.

    Projekti se provode kroz cijelu pedagošku godinu.

  • Program katoličkog vjerskog odgoja

    Program je namijenjen djeci od 3 godine do polaska u školu čiji roditelji pisanom suglasnošću iskazuju potrebu za katoličkim vjerskim odgojem.

    Za stručno provođenje programa vjerskog odgoja zaduženi su osposobljeni i stručno kompetentni odgojitelji predškolske djece sa završenim jednogodišnjim teološko-katehetskim dopunskim studijem i kanonskim mandatom. Odgojiteljice u vjeri se trajno educiraju kroz individualno i zajedničko usavršavanje.

    raketa
  • Program za rano učenje engleskog jezika

    Cilj programa je zadovoljavanje interesa djece i roditelja za ranim usvajanjem engleskog jezika, omogućivanje učenja i upoznavanja stranog jezika i kulture od najranije dobi na djeci primjeren način, uz osiguravanje poticajnog okruženja (kroz oblikovanje prostora: materijalne sredine, osiguravanja adekvatne opreme, stručnog kadra) u kojem će dijete spontano učiti engleski jezik kroz svakodnevne situacije, radnje i aktivnosti.

    Program je namijenjen predškolskoj djeci u cjelodnevnom redovitom programu od 3. godine do polaska u školu, a djeca su uključena u mješovite skupine do 20 djece.

    Program se provodi od 1. rujna do 30. lipnja tekuće pedagoške godine svaki radni dan od 7:00 do 12:30.

    engleski
  • Program za rano učenje talijanskog jezika

    Cilj programa je zadovoljavanje interesa djece i roditelja za ranim usvajanjem talijanskog jezika, omogućivanje učenja i upoznavanja stranog jezika i kulture od najranije dobi na djeci primjeren način, uz osiguravanje poticajnog okruženja (kroz oblikovanje prostora: materijalne sredine, osiguravanja adekvatne opreme, stručnog kadra) u kojem će dijete spontano učiti talijanski jezik kroz svakodnevne situacije, radnje i aktivnosti.

    Program je namijenjen predškolskoj djeci u cjelodnevnom redovitom programu od 3. godine do polaska u školu, a djeca su uključena u mješovite skupine do 20 djece.

    Program se provodi od 1. rujna do 30. lipnja tekuće pedagoške godine svaki radni dan od 7:00 do 12:30.

    Pisa
  • Program predškole

    Program predškole za djecu koja koriste usluge Dječjeg vrtića Matulji je integriran u redoviti program. Djeca obveznici predškole koji nisu uključeni u redoviti program pohađaju kraći program predškole u razdoblju od 1. listopada do do 31. svibnja u trajanju od 250 sati godišnje.

    Cilj programa predškole je osigurati svakom djetetu u godini prije polaska u osnovnu školu optimalne uvjete za razvijanje i unapređivanje vještina, navika i kompetencija te stjecanje spoznaja i zadovoljavanje interesa koje će mu pomoći u prilagodbi na nove uvjete života, rasta i razvoja u školskom okruženju.

    Osim stvaranja vještina neophodnih za školu (npr. grafomotoričkih, predčitalačkih i predmatematičkih) posebnu pozornost posvetit ćemo razvoju djetetovih umijeća i znanja u svim razvojnim područjima (tjelesnom, emocionalnom, socijalnom i intelektualnom) u sigurnoj i podržavajućoj okolini.

    abc
  • Djeca s teškoćama - inkluzija

    Cilj je omogućiti i osigurati uvjete za kvalitetno uključivanje djeteta s teškoćama u razvoju i roditelja u sve aspekte odgojno-obrazovnog rada.

    Proces inkluzije djece s posebnim potrebama donosi višestruku dobit kako za dijete s posebnom potrebom tako i za ostalu djecu u skupini, odgojitelje, ali i za roditelje.

    Prema procjeni stručnih suradnika (pedagoga, psihologa, edukacijskog rehabilitatora), zdravstvenog voditelja i ravnatelja, a u dogovoru s roditeljima i odgojiteljima, sva djeca s posebnim potrebama su uključena u redoviti odgojno-obrazovni rad. Stručni radnici će uvidom u medicinsku dokumentaciju donijeti odluke o modelima i uvjetima procesa inkluzije.

  • Senzorna integracija

    Senzorna integracija je organizacija osjetila za upotrebu. Prvih sedam godina djetetova života naziva se razdoblje senzomotoričkog razvoja i upravo u tom periodu funkcioniranje mozga zasniva se na senzomotoričkoj obradi. Ako je ona dobro organizirana u prvih sedam godina života, dijete će lakše učiti mentalne i socijalne vještine u budućnosti.

    Ciljevi programa su omogućiti uspješnije učenje čineći u interakciji vlastitog tijela i okruženja, sustavno raditi na stimulaciji temeljnih osjetila za koja istraživanja pokazuju da su u novije vrijeme zapostavljena, inkluzija djece s posebnim potrebama te osigurati materijalne uvjete kako bi djeca u jednom prostoru mogla koristiti ponuđena sredstva.

    U suradnji s odgojiteljicama se napravi kratak senzorni profil djeteta na područjima taktilne osjetljivosti, osjetljivosti na mirise i okuse, osjetljivosti na kretanje, slabo responzivnih podražaja, slušnog filtriranja, energije i vizualno-auditivnom području. Ako se u klasifikaciji odredi područje vjerojatne ili definitivne razlike, u dogovoru s roditeljima dijete se uključuje u senzornu obradu. Senzorna integracija se provodi dva puta tjedno ili deset dana u kontinuitetu dva puta dnevno.

    podmornica
  • Kraći programi

    Kraće programe pohađaju djeca upisana u redovite programe Dječjeg vrtića Matulji od navršene četvrte godine života do polaska u osnovnu školu.

    IGRAONICA NA ČAKAVŠTINI

    Program je nastao kao izraz potrebe očuvanja i njegovanja tradicije kraja u kojem živimo – lepog nam ČA – od najranije dobi. Namijenjen je djeci koja u roditeljskom domu njeguju čakavštinu i svoj zainteresiranoj djeci koja vole čakavštinu.
    U sklopu igraonice na čakavštini Dječji vrtić Matulji organizira “Mići domaći festival”. Cilj festivala je njegovanje domaće pjesme, riječi i stiha te okupljanje djece i odraslih koju su spremni čuvati, njegovati i promovirati tradiciju kraja u kojem žive.

    KRAĆI PROGRAM KATOLIČKOG VJERSKOG PROGRAMA

    Program je namijenjen djeci koja su obuhvaćena redovitim vrtićkim programom i pokazuju interes za vjerski odgoj. Cilj programa je, u skladu s ciljevima cjelovitog predškolskog odgoja, njegovati i razvijati religioznu dimenziju djeteta, osposobljavajući ga, primjereno njegovoj dobi, za otkrivanje, prihvaćanje i življenje autentičnih vrednota Evanđelja u odnosu na sebe, drugoga te na poseban način Boga.